Knižní tip #02

Slibovala jsem, že každý týden vyjde nějaký ten tip - knižní, filmový nebo seriálový, ale nějak jsem tyhle články s tipy odložila a celkově...

Slibovala jsem, že každý týden vyjde nějaký ten tip - knižní, filmový nebo seriálový, ale nějak jsem tyhle články s tipy odložila a celkově jsem nevydávala články tak, jak jsem chtěla. Ale pokusím se to napravit, a pokud budu stíhat, tak každý čtvrtek se můžete těšit na nějaký ten tip.


Opět se pohybujeme mezi mými vůbec nejoblíbenějšími knihami, další knihou, kterou vám chci doporučit, je Hobit od J.R.R. Tolkiena. Pravděpodobně mnozí z vás tuto knihu znáte nebo jste o ní aspoň slyšeli, ale pokud ne, tak se budu snažit vám popsat děj této knihy.
Hlavním hrdinou je hobit Bilbo Pytlík, který si poklidně žije v Roklince. Ale to se má změnit - díky čarodějovi Gandalfovi se vydává na cestu plnou dobrodružství. Na této cestě ho doprovází skupinu trpaslíků, jejichž cílem je získat poklad, který střeží drak Šmak.

“Sorry! I don't want any adventures, thank you. Not Today. Good morning! But please come to tea -any time you like! Why not tomorrow? Good bye!” - Bilbo

Knihu jsem poprvé četla asi v osmé třídě na základní škole a hned jsem si ji zamilovala. Hobit je spíše pohádkový, třeba oproti Pánu prstenů a Tolkien ho prvně vůbec nezamýšlel vydat, psal ho jen pro své děti. My můžeme být jen rádi, že nakonec Hobit přece jen vydán byl a Tolkien se rozhodl napsat i pokračování Pán prstenů a další knihy ze Středozemě.
Podruhé jsem Hobita četla ještě v devítce a určitě to nebylo naposledy, ale tentokrát si chci mezi čtením Hobita nechat větší pauzu. (Jinak velmi ráda bych si zkusila Hobita přečíst i v angličtině.)

“It does not do to leave a live dragon out of your calculations, if you live near him.”

Možná jste někteří viděli film. Já jsem viděla první dvě části, chtěla jsem zhlédnout i tu třetí, ale nakonec jsem se na ni nedostala do kina a od té doby to odkládám. Každopádně mě film celkem zklamal - příliš digitálních efektů, úplně se to nedrží knihy, podle mě je to jen slabý odvar. Takže i pokud jste film viděli, určitě si zkuste přečíst knihu.

Takže nakonec - komu bych tuto knihu doporučila? Jelikož tahle knížka byla původně napsaná pro děti, tak by určitě nebylo na škodu to číst i jim. Nebo jim to dát číst. (Wow, kdybych znala někoho malýho, komu bych chtěla dát dárek, tak mu vyberu tuhle knížku.) Ale jinak je to knížka určitě pro všechny věkové kategorie. A pokud si chcete přečíst Pána prstenů, tak předtím doporučuji sáhnout i po téhle knížce :)

Četli jste tuto knížku? Nebo uvažujete o tom, že si ji přečtete?

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky