Poprvé na Rock for People | #rfp2016

Konečně se dostávám k sepsání článku o Rock for People . Jak někteří víte z mého předešlého článku, tak jsem tam letos jela poprvé a to...


Konečně se dostávám k sepsání článku o Rock for People. Jak někteří víte z mého předešlého článku, tak jsem tam letos jela poprvé a to nějak neplánovaně - lístek se ke mně dostal na poslední chvíli, ale když máš možnost získat lístek na RfP, tak po něm prostě chňapneš. Už od základky je Rock for People mým vysněným festivalem a z českých festivalů je mi obecně nejvíc sympatický a samozřejmě, co se týče hudby, tak mě vždycky nejvíc zaujal.



Ale už konec takovýchtěch obecných řečí a pojďme si říct něco o kapelách, které tam byly. O festivalu celkově se rozepíšu až na konci.

NEDĚLE
V neděli dopoledne jsem dojela do Hradce a odpoledne jsem už vyrazila na letiště na festival. První kapelou, na kterou jsem vůbec vyrazila byli I Love You Honey Bunny, což je indie-rocková parta z Prahy zpívající anglicky. Jejich koncertě byl na Hard Rock Café stagi a tuhle stage jsem si hodně oblíbila. Lepším vystoupením jsem asi fesťák nemohla začít. Opravdu povedené. Dál jsem se šla podívat na koncert Shoshin, kteří pocházejí z Anglie, kapelu tvoří kytarista a zároveň zpěvák, basák a bubenice. Jejich tvorba je krásně rytmická, má trochu blízko k hiphopu a mě si získali. Navíc basák měl opravdu rytmus v těle a byl to dost sympaťák. Jelikož jsem pak úplně nevěděla, na koho zajít, tak jsem si sedla na kopec a poslouchala Vypsanou Fixu, z česky zpívajícíh kapel, které tam byly mě zaujaly asi nejvíce (pro představu tam byli ještě Horkýže Slíže nebo Tři sestry), ale i tak příznávám, že sama od sebe si je asi moc pouštět nebudu, na tuhle českou tvorbu moc nejsem. Ale o další skvělé vystoupení se postarali Ginkgoa v šapitó, kteří roztančili všechny diváky a mně se zas po hodně dlouhé době líbilo něco ve francouzštině, ale Gingkoa nezpívají jen v tomhle jazyce, ale také v angličtině. Pro mě absolutně nejlepším koncertem neděle byli Royal Republic, dostala jsem se poměrně blízko pódia, a tak jsem se dostala mezi fanoušky jejich hudby a do samotného "kotle", kde to nejvíc žilo. Už z youtube jsem se do tvorby Royal Republic tak trochu zamilovala - rytmické písničky, dynamické, rychlé a na koncertě to díky nim opravdu žilo. No a na závěr taky oznámili samostatný koncert v listopadu v Praze - co já mám s nima dělat, asi začnu šetřit zas na další koncert a na další cestu do Prahy. Na Royal Republic jsem zůstala na celý koncert, i když během toho už začli i HeyMoonShaker, které jsem taky chtěla vidět - ale ještě jsem je stihla a musím říct, že taky skvělé, navíc žádnou podobnou kapelu neznám - jeden kytarista a zároveň zpěvák a do toho beatbox, něco úžasného. Pak už si jen trochu poslechla Skillet, hlavně tedy Monster, ale jinak je moc neposlouchám a nedá se říct, že bych na ni úplně byla. A naposled jsem na chvilku ještě zašla na Boy Jumps Ship, ale ty si už tolik nevybavuji.. ups.

PONDĚLÍ
Pondělí jsem začala slovenskou kapelou From Our Hands, na které jsem předtím už dvakrát byla a dokonce mám i jejich CD. Hráli super, to jim nemůžu upřít, ale zároveň se mi líbila víc atmosféra na jejich jiném koncertu. Ale pokud tuhle partičku neznáte, tak si je určitě poslechněte - fakt se řadí k mým oblíbeným interpretům. Pondělí jsem neměla tak nabité, potom jsem nevěděla moc na jakou kapelu zajít, tak jsem zase "chillovala" u Horkýže Slíže. No, pak se to začlo rozjíždět a to díky Five Finger Death Punch - když jsem si je pouštěla na youtube, tak jejich tvorba na mě působila moc tvrdě, ale dala jsem jim šanci, jelikož mi je doporučoval i bratránek a tak. A dobře jsem udělala. Byl to naprosto skvělý koncert, všichni z kapely vypadají jako hrozní sympaťáci, zpěvák zpíval naprosto skvěle, došlo i na akustické verze a celkově jsem si je díky tomuto koncertu dost oblíbila. Takže doporučuji. V Hard Rock Café to skvěle rozjeli RavenEye, kteří byli opět naprosto skvělí a divákům předali opravdu hrozně moc energie, celé jejich vystoupení bylo nabité energií. Další velkou kapelou byli Bullet for my Valentine, od kterých jsem naopak čekala, že budou míň tvrdší, jak 5fdp, ale to jsem se naprosto spletla - prostě kdo máte rádi metal, tak super, objektivně můžu říct, že se jednalo o super vystoupení, skvěle zahráno a zazpíváno, jen mně ten žánr úplně nesedl. Po nich jsem se šla podívat na X Ambassadors a jejich vystoupení bylo úžasné - ty basy, hlavně jejich písničky na živo zní strašně epicky a jednalo se o skvělý koncert. Přišlo mi akorát, že ještě měl přijít přídavek, ale lidi se už hrnuli na headlinery The Offspring, takže z něho nic nebylo. No, na zmiňované Offspring jsem se taky šla podívat, ale teda vystoupení bez náboje, takové stylem - zahráli jsme, dostali jsme zaplaceno, odešli jsme a zvuk u tohoto koncertu nebyl zrovna nejlepší. Nic moc jsem od jejich vystoupení nečekala, takže jsem nebyla zklamaná - protože je neposlouchám, ale pro ty lidi, co tam přišli kvůli nim.. no, těch je mi líto. Celý tenhle den jsem zakončila pár písničkama Dead!, které jsem si mohla poslechnout a mně se to líbilo - akorát jsem stihla asi fakt jen tři písničky, jelikož jsem pak spěchala na autobus - který stejně byl přeplněný a nevzal mě, takže jsem šla nakonec pěšky :D

ÚTERÝ
A už je tady poslední den. Poprvé jsem se ocitla na Muzikus stagi, kde hráli Noire Volters. No, ještě před nima hrál jeden bubeník - rozdal bubínky a nástroje mezi lidi, to bylo fajn, akorát jako člověk mi moc nesedl - takový ten rádoby "indián" a přírodní člověk, alespoň tak na mě působil. Pak už hráli Noire Volters a ti byli super, jejich vystoupení se mi moc líbilo. Potom jsem úplnou náhodou zašla na Anti Flag, kteří mě z youtube nijak moc nezaujali, a tak jsem neměla v plánu tam jít, ale jak jsem to pak slyšela, tak jsem tam přece jen zavítala a páni! Naprosto skvělý koncert, zase plný energie a taky tam vznikl velký circle pit, i když tam jsem se já radši nehrnula. Po nich jsem plánovala jít na The 1975 a na jejich koncert jsem dokonce čekala dost dopředu, takže jsem stála jakoby už ve třetí řadě, což bylo super. Přiznám se, že něco z jejich tvorby se mi moc líbí, na něco mám spíš neutrální názor, ale líbí se mi ten celý jejich "design" a tahle art stránka. Navíc jsem je prostě chtěla slyšet naživo. Co se týče hudby, tak skvělé, ale přišlo mi trochu, že zpěvák Matty byl trochu flegmatický ohledně všeho, jako kdyby ani nevnímal, že je někde na pódiu a zpívá. Já nevím, někdo tam říkal, že je to taková fetka - no, trochu to tak působit může, těžko říct, jestli se nejedná jen o jeho jakousi image. Pak už jsem utíkala k druhé stagi, kde za chvilku měli hrát CHVRCHES a ti se mně taky celkem líbili - i když to přecejen můj styl úplně není. Ještě jsem zapoměnla na Our Last Night, na kterých jsem odpoledne taky byla a opět, další super kapela, která si mě získala jejich koncertem. Navíc zahráli i cover Radioactive, čímž si mě taky získali. Potom už nastalo velké vystoupení Massive Attack a ti byli naživo teda naprosto úžasní, plus celá jejich show doslova brala dech - na plátně za nima byli promítány titulky z novin, z bulváru, něco z politické situace a spoustu těch projekcí bylo v češtině a o Česku, což strašně moc oceňuji. A ty basy naživo - neskutečné! Jinak hráli společně s Young Fathers a asi i díky nim se mi to vystoupení tolik líbilo. Po nich jsem akorát zaskočila ještě na Astronautalis, jehož koncert byl taky skvělý. A nakonec "afterparty" u Jack a na Muzikus.

Pod každým jménem interpreta najdete odkaz na některou jejich písničku, tak stačí kliknout. Jinak se omlouvám, že tenhle článek je celý "super" a "skvělý", ale já zkrátka objevila spoustu super interpretů a byla na skvělých koncertech. A můj následující měsíc bude vypadat asi tak, že budu projíždět všechny tyhle interprety a poslouchat jejich tvorbu.

Jak jsem slibovala, tak na závěr se chci rozepsat ještě o festivalu celkově. Když jsem vešla do areálu - poprvé v životě, trvalo mi snad jen chvilku se tam zorientovat, opravdu je to tam přehledné a jsou tam mapy, v kterých se lze snadno vyznat. Prostředí a rozmanitost stagí a další míst, kde se dalo pařit, byla velká, což cením - každý si tam našel svoje. Dále jídlo a pití - na výběr toho podle mě bylo dostatek, byly tam některá hodně levná jídla - klasika jako párek v rohlíku, hranolky, ale taky tam byly na výběr lákavé burgery, palačinky, dokonce trdelník - tomu jsem neodolala a spoustu dalšího. Takže já jakožto všežravec jsem neměla problém se tam dobře najíst. Jinak celá atmosféra byla úžasná - lidi jsou na festivalu hrozně tolerantní a celkově to tam působilo hrozně přátelsky. Ještě bylo super, že kdo tam jel vlakem, tak si zaplatil jen cestu tam a cestu zpět měl zdarma, což se opravdu vyplatilo, když jsem tam jela z Hradiště. A kyvadlovka na festival - no, ty busy byly vždycky narvané, cestou tam by to nevadilo, za půl hoďky jel další a tam už ses třeba narval, ale když takhle narvaný jede poslední autobus z letiště do centra, asi ve čtvrt na dvě a žádný další pak už nejede - to je dost blbý, asi by mohlo jezdit těch posledních busů víc.

Ale celkově opravdu super zážitek, a i když moje očekávání od tohoto fesťáku byla vysoká, tak mě určitě nezklamal. Naopak, příští rok bych se tam ráda podívala zase, a pak zase a udělala z toho tradici.

ani na festivalu si to kafe neodpustím, jinak se vyplatí být úplně posledním festivalovým zákazníkem - super milý pán za kávovarem mi věnoval kafe zdarma :)


tak poprvé i vidím tenhle klasický school bus v reálu, úžasně fotogenický vůz



https://www.instagram.com/juliekrocova/

Byli jste i vy na Rock for People? Popřípadě na jaké festivaly se letos chystáte?


Mohlo by tě zaujmout:

5 komentářů

  1. To poznám, keď objavím na fesťáku nových super a skvelých interpretov a potom a o ničom inom nehovorím a nič iné si nepúšťam :D. Takže nie si v tom sama! :) Inak na Rock for People sa chystám už asi 4 roky a stále nejak nič! Na budúci rok sa to snáď už podarí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak snad příští rok, opravdu to stojí za to - já jsem nadšená :)

      Vymazat
  2. Na RfP jsem taky chtěla jít, ale nakonec mi to nijak nevyšlo. Hlavně jsem tam chtěla vidět Bullet For My Valentine a celkem mě zaujalo, že jsi o nich psala, že jsou celkem tvrdí... no znám jen některé písničky ale jsou v pohodě. U The 1975 s tebou souhlasím. Mě se takový styl hudby zase až tolik nelíbí, fakt mi to přijde takové až moc uvolněné a upřímně ten jejich zpěvák fakt vypadá jak nějaká fetka xD
    Je super, že sis ten festival užila a já doufám, že se na něj dostanu příští rok :33

    OdpovědětVymazat
  3. Jela jsem tam hlavně kvůli 5FDP a Skillet, nezklamali! :) Royal republic pro mě byli příjemným překvapením a už se na ně těším na podzim! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jéééé tak to jsme se tam určitě někde potkali! ;D né kecám, areál je to fakt giga a kolikrát jsem měla co dělat, abych se našla s partou.
    No ale supr, že sis to užila! :) Já to tam naprosto žeru. Hlavně výběr kapel, jaký na rfp vystupujou, je rok co rok naprosto super! .. Jak píšeš, Anti-flag neskutečná show, Matty z The 1975 mě docela zklamal, jak byl nafetovanej (podle mě) a Our Last Night jsem viděla a slyšela poprvý a.. no láska na první pohled.. ehm poslech. :D Ale jinak 80% kapel bylo prostě naprostá bomba, ať už ty světový nebo ty menší český a slovenský. :)
    Tak třeba se potkáme příští rok! :)
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky