Me Before You (2016)

Lou ještě donedávna pracovala v pekárně, ale o tuhle práci bohužel přišla. A jelikož její rodina potřebuje peníze, tak si hledá ihned...


Lou ještě donedávna pracovala v pekárně, ale o tuhle práci bohužel přišla. A jelikož její rodina potřebuje peníze, tak si hledá ihned další práci. V tomhletom ohledu má štěstí, protože jedna bohatší rodina právě hledá někoho, kdo by dělal společnost jejich synovi po nehodě, kvůli které je upoutaný na vozík. Hledají někoho, kdo by mu zvedl náladu a povídal si s ním. A Lou se zdá ideální kandidátkou, protože je usměvavá a upovídaná. Ten, o koho se má starat, se jmenuje Will, ale ten očividně nestojí o žádné pozvednutí nálady. Ale Lou to má jako práci, a tak se snaží nevzdávat se a zkouší Willovi vrátit zpátky chuť do života.


Takhle si představuji reálný film o nemocném člověku, který ztratil celý svůj předešlý život. Pořád je tu ta trocha romantična a idealizování si celé této situace, ale celé je to reálné – jen by se museli najít takoví lidé, jací byli ve filmu.

Film, který se dotýká takovéhoto tématu, je samozřejmě smutný, ale zároveň bych to nenazvala ždímačkou na slzy – je to film plný krásných, ale zároveň i smutných okamžiků. A také šťastných okamžiků. Lou je trochu trhlá a má svůj styl, to je to, co se mi na ní líbilo. Taky to, jak se stále snažila nevzdávat se. Prvně působila trochu naivněji, ale postupem času.. to už vyplývá z názvu – Me Before You. A samotná Emilia Clarke se mi do téhle role hodila a ani mi nevadilo to, že používala hodně grimas a hodně pohybovala obočím, nevím, ani jestli si tohohle třeba někdo další všiml, ale mně to nevadilo – i díky téhle maličkosti dokázala ztvárnit zcela novou postavu, tedy Lou. A Will v podání Sama Claflina byl taky skvělý.

Jak už jsem zmiňovala, film má své šťastné a veselé momenty, ale taky ty smutné. Už samotný trailer mě dokázal skoro rozbrečet, měla jsem hodně na krajíčku, takže si dokážete představit, jak jsem musela brečet u samotného filmu – jo, připravte si kapesníčky, to rozhodně. Už od toho traileru jsem měla očekávání a to docela vysoká a rozhodně byla naplněna. Je to opravdu takový veselo-smutný film, nevím, jak lépe to popsat. Ale celkově na mě film působil ještě jedním dojmem a to povzbuzujícím, možná to bude znít divně, ale je to tak – prostě mě to povzbudilo a motivovalo dělat některé věci.

Poslední věc, co musím zmínit, jsou písničky ve filmu. Píseň Unsteady od X Ambassadors, taky se tam objevila písnička Sound od The 1975, u závěrečných titulek zazněla i Not Today od Imagine Dragons, která vyšla právě kvůli tomuto filmu. Taky tam zaznělo pár písniček od Eda Sheerana, kterého sice úplně tolik už nemusím, ale v tomhle filmu mi to vůbec nevadilo a pasovalo mi to tam.

Opravdu nemám tomuhle filmu, co vytknout. Stojí za zhlédnutí. Zkuste se podívat na trailer – pokud vás z traileru Me Before You zaujme, tak se určitě podívejte na celý film.


Hodnocení: 95%

Mohlo by tě zaujmout:

3 komentářů

  1. Já se těším hlavně na Sama Claflina :)
    Trailer vypadá fakt dobře! :)

    OdpovědětVymazat
  2. film vyzerá super, určite si ho pozriem, no najprv by som si rada prečítala knihu, ku ktorej som sa, bohužiaľ, ešte nedostala.

    Hello, my name is Ev

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky