Track By Track First Listen | ZAYN - Mind of Mine

A je to tady. První recenze Track by Track a rovnou na novinku od Zayna Malika , tedy bývalého člena 1D. Mně osobně se líbí jeho hlas z...


A je to tady. První recenze Track by Track a rovnou na novinku od Zayna Malika, tedy bývalého člena 1D. Mně osobně se líbí jeho hlas z One Direction asi nejvíc, a proto jsem na jeho nové album zvědavá. I když.. po těch pár písničkách, které už vypustil mezi posluchače, si nejsem jistá, jak se mi jeho celé album bude líbit. Ale na začátek ještě něco o samotném albu.

Mind of Mine je debutovým albem britského zpěváka Zayna Malika, který si říká ZAYN. Prvním singlem se stala píseň Pillowtalk, která obsadila první příčku mnoha žebříčků. Dalším singlem je potom Like I Would. Album vyšlo pod labelem RCA 25. března 2016 a novinka obsahuje celkem 14 písní, ale deluxe verze rovnou písní 18. Některé songy si psal Zayn zcela sám, ale na mnoha se z velké části podílel. Co se týče žánru, tak se jedná o R&B, i když i s prvky dalším žánrů.

Tak hurá do toho. Jdu si poslechnout Mind of Mine a mezitím vám budu sepisovat moje dojmy.

MiNd Of MiNdd (INTRO): První, co mě trošku zarazilo, avšak neodradilo, jsou názvy jednotlivých tracků. Nevím, jestli to má nějaký hlubší význam střídání velkých a malých písmen a psaní slov dohromady a jinak, ale pokud je to jen čistě z estetického hlediska, tak ať - můj šálek čaje to sice není, ale hlavní je zvuková stránka. Poslední dobou (nebo se mi to zdá?) má mnoho interpretů nápad dávat na album intro, někdy se intro povede, někdy ne, ale v tomhle případě je to tak půl napůl. Líbí se mi vlastně ta průvodní myšlenka, což vlastně působí už se samotným názvem alba (a možná taky s tím, že teď má jako umělec možná větší volnost oproti tomu, kdy byl v boybandu, ale do toho já nevidím). Zajímavé frázování, ale tenhle styl mě mo nebere. Každopádně jako intro fajn, dá se to.

PILLOWTALK: Tenhle singl jsem slyšela snad hned, co vyšel a ze začátku jsem z něho byla trochu rozpačitá, ale teď už ho mám dost vrytý pod kůži a hodně se mi líbí. Na téhle pecce Zayn dokazuje svoje hlasové možnosti, které mají hodně co nabídnout. Klip i samotný text má nějaké to sexuální napnutí v sobě a mně se, jak textově, tak melodicky tahle písnička hodně líbí. Navíc to byla skvělá volba pro pilotní singl. Co se týče klipu, tak u mě je naprostá spokojenost, protože toho editu se nemůžu nabažit - není to sice typ videoklipů, které bych úplně vyhledávala, ale tenhle je opravdu podařený a člověk se na něj může dívat opravdu hodněkrát, protože vždycky si všimne něčeho nového.


iT's YoU: Teřtí skladbu na albu bych popsala jako neklasickou baladu, které v pozadí neustále jede beat. Většinu doby se tu zpěvákův hlas objevuje ve výškách. Tahle skladba byla vypuštěna na youtube ještě před vyjitím alba, mám pocit, a ani tehdy mě nijak nezaujala. Akorát tuhle sloku musím vyzdvihnout, jelikož textově se mi moc líbí.
I won't, I won't, I won't 
Cover my scars 
I'll let 'em bleed 
So my silence 
So my silence won't 
Be mistaken for peace

BeFoUr: K téhle písničce vyšel den před vydáním alba i samostatný klip, který jsem hned viděla, ale při poslechu písničky mě to teď vůbec nedošlo. Ale nenazvala bych to chybou, jelikož se mi BeFoUr, jak při poslechu teď, tak i při koukání na klip (to si pamatuju) líbila. Má opravdu suprovej beat a i ten text je fajn, já sice textově vyhledávám trochu jiné písničky, ale zároveň to není nic, s čím bych byla v rozporu. Tenhle song se mi fakt líbí.


sHe: Líbí se mi Zaynův nový styl, kdy si jede hlavně na beatech, kdy si to fakt dává a myslím si, že mu to sedí.

dRuNk: V téhle písničce se opět vyskytují takovéty velmi vysoké výšky a rozhodně si nemyslím, že by je Zayn neuměl vyzpívat - jsou krásně čisté a vsadím se, že naživo by to zvládl stejně, ale.. mně to ani do tohoto songu moc nepasuje. Každopádně mám tu první celkový postřeh a tím je, že u tohohle alba se moc dobře chilluje - ale zároveň si dokážu představit, že je tohle album někde puštěné na party a tam se na to tancuje (i když není party jak party)

INTERMISSION: fLoWer: Tato píseň je tak trochu vsuvkou a je zpívána v urdštině (urdu), což je mateřský jazyk jeho otce.

rEaR vIeW: Musím uznat, že Zaynova tvorba je hodně podařená, i když texty jsou doteď více méně o tom samém. O lásce a vztazích, ale to se dalo tak trochu čekat.

wRoNg ft. Kehlani: První spolupráce tohoto alba je se zpěvačkou Kehlani a přiznám se, že jsem ji doteď neznala. Každopádně tohle spojení hlasů se velmi vydařilo, jelikož jejich hlasy se skvěle doplňují a spolu zní fakt skvěle.

fOoL fOr YoU: V refrénu mi strašně připomínal nějakého jiného zpěváka ale nevím, i ta písnička je trochu jiná než to, co jsem zatím na albu slyšela, ale to rozhodně není špatně. Jedná se o krásnou zamilovanou píseň a prostě wow. Krásná písnička.

BoRdErZ: Další pecka, další trochu odlišný styl.

tRuTh: Rozsahově se většinu písně Zayn drží pár not, ale i tak se jedná o zajímavou skladbu, spíše takovou pohodovou. Fakt mi přijde, že je to takové album, které si sám člověk doma může pustit a neřešit - nepokouší se usilovně o to, aby každá písnička byla hitem a album zároveň hezky plyne a působí dobře jako celek.

lUcOzAdE: Písnička, kde se nedočkáte refrénu, což mě osobně nevadí a i tahle písnička se mi líbí, ale až teď si uvědomuji, jak moc se tohle liší od tvorby One Direction. Myslím, že některé menší holky fanynky 1D se tímhle albem moc zabývat nebudou, což asi Zayna vůbec trápit nebude, jelikož se podle mě naprosto oprostil od téhle fanbase a poslouchat ho dál bude asi jen ten, kdo má fakt rád tento styl. A myslím, že dobře pro něj.

TiO: Docela dost sexistická písnička, ale zatraceně dobrá. Hodně fajn písnička a myslím, že se k ní ještě někdy vrátím.

BLUE: Tímhle songem jsme se přesunuli do deluxe verze, která navíc obsahuje čtyři písně. První z nich je tato klidná a pomalá.. možná se dá říci balada, i když mě moc nevzala.

BRIGHT: Tenhle track je pro mě trochu zvláštním, úplně nevím, jestli se mi líbí nebo ne.

LIKE I WOULD: Čím víckrát tuhle písničku slyším, mimochodem druhý singl, tím víc se mi líbí. Podle mě dobře zvolený singl. Tuhle písničku zpíval Zayn už i živě u Jimma Fallona, takže vám sám dám video, kde je písnička zase v jiném aranžmá.


SHE DON'T LOVE ME: Poslední písnička, opět povedená. Hezký song, kterým je tohle album uzavřeno.

A na závěr můj celkový názor na album.
Moc se mi líbí Zaynův nový styl, který mu skvěle sedí. Hlasově je to skvělý zpěvák, to vím už dávno. Podle mě se jedná o hodně kvalitní album plné skvělých beatů a melodií, ale textově mi nemá bohužel moc co nabídnout. Na druhou stranu, ty texty nejsou špatné, to, že já hledám u písniček něco jiného, neznamená, že to jsou špatné texty. Jako celek se album poslouchá skvěle, jelikož je to opravdu celek, který drží krásně pohromadě. Takže na závěr ještě shrnutí.

| Hodnocení: 70%
| Nejlepší písně: PILLOWTALK, BeFoUr, sHe, wRoNg, fOoL fOr YoU, TiO
| Poslechnu si tohle album ještě někdy? Pravděpodobně ne.

Jak se vám líbí nový typ článků? Já doufám, že vás zaujal, a pokud vás jen nezaujalo tohle album, tak se nebojte - ráda poslouchám nová alba od různých intepretů a různých žánrů, takže to tady bude hodně různorodé :)

Slyšeli jste nové album Zayna? A jak se vám líbilo? Popřípadě která je vaše oblíbená písnička? Dejte mi vědět do komentářů dolů :)

Mohlo by tě zaujmout:

2 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky