Drákula (Luis Scafati)

Knihu Dracula od Brama Stokera se řadí mezi úplné klasiky a já sama jsem tuto knihu četla už několikrát. Přesto se vyplatí přečíst si ta...


Knihu Dracula od Brama Stokera se řadí mezi úplné klasiky a já sama jsem tuto knihu četla už několikrát. Přesto se vyplatí přečíst si také toto vydání od Luise Scafati a to především kvůli nádherným kresbám, jimiž tento příběh obohatil, ale nejenom kvůli nim se vyplatí si toto vydání přečíst.

Stále se můžou najít lidé, co příběh Draculy neznají, a pro ty ho zde lehce nastíním.
Mladý Jonathan odjíždí k hraběti Draculovi na jeho hrabství kvůli nějaký obchodním záležitostem. Pobyt u hraběte je ale pro Jonathana ohromně podivný a Dracula se mu zdá ještě podivnější. Navíc Jonathan se cítí na zámku jako vězeň.
Mezitím Jonathanova snoubenka Mína dál spokojeně žije normálním životem. Tedy dosud poklidným životem, dokud její nejlepší přítelkyně nezačne záhadně strádat, tak jako mnoho dalších dívek v okolí.

Původně je kniha Dracula napsána z větší části jako deník, ale od tohoto Luis Scafati upustil.
Kniha je rozměru A4 naležato a má celkem okolo 100 stran. Všechny strany jsou z lesklého papíru a zároveň se střídají bílé a sytě rudé stránky, které jsou střídány dvoustránkovými ilustracemi. Na jedné straně je vždy útržek textu a na druhé straně se nachází ilustrace.

Luic Scafati pojal příběh dle mého velmi sexuálně a vášnivě. A to nejenom textem, ale také ilustracemi, které tento dojem dotvářejí. Ale nepůsobí to zase nijak urážlivě nebo nevím jak, mně osobně se toto vydání velmi líbilo.

Příběh samotný, tedy text, je zkrácen na minimum, jelikož kniha se soustředí hlavně na kresby, kterých je zde opravdu hodně a všechny jsou krásně zpracované.
Ilustrace jsou opravdu nádherné a je to opět jedna z knížek, kterou si člověk může pouze listovat a kochat se vizuální stránkou knihy.

Mně se i toto vydání Draculy velmi líbilo. Originál je sice originál - skvělé a mé oblíbené literární dílo, ale líbilo se mi, že Luis Scafati v tomto příběhu dal do popředí něco nového, něco, co při čtení nemusí být tak očividné. O ilustracích jsem se zde již zmiňovala, ale ještě doplním, že celkově jeho ilustrace patří mezi mé nejoblíbenější.

Hodnocení: 9/10
Na dat.knih: 5/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji albatrosmedia.cz.

A na závěr ještě pár fotek.




Mohlo by tě zaujmout:

3 komentářů

  1. Ty ilustrace vypadají opravdu nádherně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Drákula je snad mé nejoblíbenější dílo a Scafatiho ilustrace jsou fenomenální.. Asi se po knize mrknu, ta trochu jiná perspektiva by mohla být přínosná. :)
    Pěkný den!

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle zpracování je skvělý. Kupovala si ho kamarádka a po jeho prohlédnutí jsem si ho musela pořídit taky. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky