Zklamaní jménem Lucy (2014)

Lucy se díky svému příteli, s kterým chodí asi týden, zaplete do obchodu s drogami. Tenhle obchod řídí pan Jang, který je v mnoha směr...


Lucy se díky svému příteli, s kterým chodí asi týden, zaplete do obchodu s drogami. Tenhle obchod řídí pan Jang, který je v mnoha směrem velmi krutý a nelítostný. Lucy má pro něj jednu drogu pašovat a nezáleží na tom, jestli chce nebo ne, jelikož jí je zašita v platových sáčcích do břicha. Jedná se o novou drogu, která má velmi silné účinky a mnoho lidí s ní ještě nepřišlo do styku. Když Lucy tuhle drogu převáží, díky brutalitě jejích strážců se sáček s drogou v jejím břiše roztrhne a droga se začne vstřebávat do jejího těla. Zanedlouho i Lucy pozná, jak vysoké účinky droga má. Tahle droga ji postupně dovoluje využívat více a více kapacity svého mozku a také získá několik nadlidských schopností. Lucy se zkontaktuje s vědcem, který se zabývá kapacitou mozku a různými teoriemi, které popisují, co se s člověkem stane, když začne používat více své mozkové kapacity. Ale hlavní hrdinka má za sebou neustále Jangovy zabijáky, před kterými se musí bránit nebo jim utéct.

Film šel do kin už minulý rok a já o něm samozřejmě slyšela, dokonce jsem na něj chtěla jít do kina, jelikož anotace a nápad na příběh mě hodně zaujal. Nakonec musím říct, že jsem ráda, že jsem na to do kina našela - byly by to zbytečně vyhozené peníze a já bych na ten film byla naštvaná víc než jsem teď.

Samotný nápad, který dokáže zaujmout, je skvělý - co se stane, když člověk získá možnost používat až 100% své mozkové kapacity? Jak bude celý proces probíhat? Ale tenhle nápad byl už v začátcích naprosto špatně uchopen, a tak je ten prvotní nápad možná jedinou věcí, kterou na filmu můžu aspoň trošku pochválit. 

Nechci se samozřejmě dopouštět žádných spoilerů, ale zase si myslím, že tady u toho to ani není možné - jelikož z traileru a anotace víme skoro všechno, co bych zde mohla vyspoilerovat. Lucy není kdovíjak bystrá žena a určitě to není nikdo z vyšší třídy, což by samozřejmě nevadilo. Ze začátku je Lucy celkem nevinnou ženou, ale jakmile se jí do těla začne uvolňovat látka a to nemusí ani nijak dlouho účinkovat, začne zabíjet skoro všechny kolem sebe. Zvýší se jí ego a stane se bezcitnou. 

Určitě se musím zmínit o těch nadlidských schopnostech. Jelikož se jedná o sci-fi film, vše by mělo působit uvěřitelně, reálně a jenom váš zdravý rozum by vás měl varovat před tím, že to co vidíte na plátně nemůže být v žádném případě pravda. Ale u tohohle filmu se tohoto vůbec být nemusíte, jelikož všechno působí naprosto neuvěřitelně a to nemyslím v tom dobrém slova smyslu. Zkusím tu vyčíst pár scén, které byly skoro k smíchu. Když se Lucy začne do těla vstřebávat látka a ona začne "lítat" po místnosti. Když píše na počítači a snaží se působit jako ajťák. Když je děsně dobrou střelkyní, řidičkou,.. Když si hraje na drsnou. No, myslím, že tohle jako příklad stačilo. 

Opravdu nevím, kdo mohle takhle moc zkazit ze začátku tak úžasný nápad. Celý film doprovází kýčovitost, hraná akčnost, hraní si na drsnost (hlavní hrdinka), žádné myšlenky, na konci docela špatný green screen, velmi divný konec,.. Já už nevím, co dál napsat. 

Na tenhle film jsem se původně těšila, ale když vidím, jaký film se z toho nakonec vyklubal, jak hrozný byl scénář i hraní, tak nevím, proč to vůbec bylo. Navíc se jedná o velký film, který se promítal po celém světě a přitom ve stejném momentě vznikly určitě daleko lepší filmy, které takovou příležitost vůbec neměly.

Hodnocení: 3/10


Mohlo by tě zaujmout:

12 komentářů

  1. O tomhle filmu jsem sice neslyšela ale očividně jsem o nic nepřišla. Stejně se na něj asi podívám, protože už delší dobu hledám film, u kterého bych se zasmála nad zpracováním :D) Uvidím :)
    Hezká recenze :)
    www.lucastirska.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) A zkus se na něj kouknout, uvidím - třeba se ti bude líbit.. nebo se dost zasměješ :)

      Vymazat
  2. Já tento film zbožňuji a jenom bych k tomu chtěla něco říct. Film Lucy má v sobě úžasnou skrytou myšlenku, která má divákům dojít na samotném konci. A to, že si hrála na drsnou, v podstatě souviselo s postupnými zvyšujícími procenty, tím víc se totiž stávala silnou. Samozřejmě ti ale nechci brát tvůj názor, každému se nemůže líbit všechno. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochopila jsem o jakou myšlenku tam asi mělo jít, ale pro mě byla podána naprosto hrozným způsobem - teda hlavně to zpracování podle mě selhalo. Já v podstatě chápu, o co tvůrcům šlo, jen se jim to podle mě moc nepovedlo.
      Ale každý máme jiný názor - setkala jsem se s lidma, kterým se líbil, i s lidmi, kterým se nelíbil.

      Vymazat
  3. Lucy jsem viděla, nebyla jsem z ní nijak nadšená, ale rozhodně ani ne tak zklamaná jako ty.
    Souhlasím s tebou, že ten nápad je sám o sobě skvělý, ale špatně uchopený a konec stál za ho...
    Asi bych si film rozhodně znova nepustila. Scarlett a Freemana mám ráda, ale tohle teda nic moc... naštěstí jsem do toho nešla s žádným velkým očekáváním :)

    http://dark-ginger-lady.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Očekávání dělají hodně.. já jsem se bohužel na tenhle film celkem natěšila.
      Jinak Scarlett mám taky ráda, ale v tomhle filmu se mi moc nelíbila.

      Vymazat
  4. Já jsem se na film hrozně těšila, ale zatím jsem si ho ještě nepustila, protože taťka říkal přesně to, cos ty napsala v tomhle článku. :)
    www.catherineribbon.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak očividně nejsem jediná, kdo to takhle vidí.. :)

      Vymazat
  5. O filmu už jsem slyšela, ale ještě jsem ho neviděla. Myšlenka využití sto procent kapacity mozku mi příde jako opravdu dobré téma na zpracování, takže se na ten film asi podívám, už jen ze zvědavosti, i když tvoje recenze mi trochu schladila očekávání :D.
    in another galaxy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ten nápad taky přišel hrozně dobrý (protože on je!), a na film jsem byla natěšená, ale to zpracování není zrovna nejlepší.. Ale uvidíš, jak se ti bude líbit.. Ono je lepší mít menší očekávání :)

      Vymazat
  6. Taky jsem slyšela, že to lidi strašně zklamalo. ALe jedna kamarádka to zase neuvěřitelně chválí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já znám asi víc lidí, které to zklamalo. Ale znám i pár, kterým se to líbilo. Mě osobně to naprosto zklamalo.

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky