3 druhy sušenek

Na dnešek jsem si pro vás připravila trochu netradiční článek - tedy alespoň na tomto blogu se podobný ještě neobjevil, ale jelikož jsem ...

Na dnešek jsem si pro vás připravila trochu netradiční článek - tedy alespoň na tomto blogu se podobný ještě neobjevil, ale jelikož jsem nedávno trochu pozměnila téma a kontext blogu, tak jsem si řekla, proč sem nedát i tohle. V dnešní článku vám představím tři jednoduché recepty na tři různé druhy sušenek a na závěr vám přihodím pár obrázků pro inspiraci, jak takovéhle sušenky třeba nazdobit.

Jinak co se týče receptů. Většinu jsem si vypůjčila z pinterestu, byly tedy v angličtině, ale trochu jsem si je pozměnila a hlavně jsem si sušenky ozdobila podle sebe.


COOKIES


INGREDIENCE:
- 1 a čtvrt hrnku hladké mouky
- 1,5 lžičky prášku do pečiva
- špetka soli
- 6 lžic kakaa
- 1/2 hrnku másla (pokojová teplota)
- 1/3 hrnku cukru krystal
- 1 vejce
- čtvrt lžičky vanilkového extraktu
- kousky čokolády

POSTUP:
1. V jedné misce smícháme mouku, prášek do pečiva, sůl a kakao.
2. V další misce si smícháme cukr s máslem, pak k nim přidáme i vajíčko a vanilkový extrakt.
3. Do druhé směsi postupně přidáváme směs mouky.
4. Do hotového těsta vmícháme kousky čokolády.
5. Na plech si dáme pečící papír a z těsta uděláme kuličky, které dáváme asi 3 cm od sebe. Když je těsto řidší, necháme ty kuličky, když je těsto víc husté, tak kuličky trochu rozplácneme, aby měly tvar sušenek.
6. Sušenky pečeme asi 8 min. a po vyndání je necháme ještě 2 min. vychladnout na plechu.

VANILKOVÉ SUŠENKY


INGREDIENCE:
- 2,5 hrnku hladké mouky
- 1 hrnek moučkového cukru
- 1 lžička prášku do pečiva
- 1 hrnek másla
- 1 vejce
- čtvrt lžičky vanilkového extraktu (s ním to opravdu nepřežeňte a radši ho tam přidávejte po troškách a podle chuti)

POSTUP:
1. V jedné misce smícháme mouku a prášek do pečiva.
2. V druhé misce si smícháme máslo a cukr, k nim potom přidáme vajíčko a vanilkový extrakt.
3. Do druhé směsi postupně přidáváme směs mouky.
4. Těsto nakonec pořádně uhněteme a necháme v ledničce v igelitu odpočinout asi 40 min. Po vyndání by mělo být těsto pevné, ale ne moc tvrdé, kdyžtak ho potom necháme chvilku venku. (Jinak těsto má docela blbou konzistenci a hůř se s ním pracuje.)
5. Těsto vyválíme a vykrájíme si z něj sušenky.
6. Necháme péct asi 10 min. a po vyndání sušenky necháme na plechu vychladnout.

MÁSLOVÉ SUŠENKY

(jiná fotka)

INGREDIENCE:
- 275 g hladké mouky
- 200 g másla
- 60 g moučkového cukru
- 1 vanilkový cukr

POSTUP:
1. Všechny přísady smícháme a zpracujeme v hladké těsto.
2. Těsto si zabalíme do igelitu a aspoň na půl hodiny ho dáme odpočinout do ledničky.
3. Těsto si potom vyválíme a vykrájíme si z něj sušenky.
4. Sušenky pečeme asi 10 min. a po vyndání necháme na plechu dalších asi 5 min. odpočinout. (Některé sušenky si můžeme krátce po vyndání, zatímco jsou stále teplé, obalit ve směsi cukru krystalu a vanilkového cukru.)


INSPIRACE


Doufám, že se Vám recepty líbily :) Jinak největší úspěch u mě sklidily ty cookies a mně nejvíc chutnaly asi ty máslové sušenky. Do vanilkových jsem dala trochu moc extraktu, takže moc dobře nechutnaly :/ Ten recept asi víckrát nepoužiju, ale ty cookies a máslové sušenky stojí za vyzkoušení :)

Takže tohle jsem letos pekla na Vánoce já a co dobrého jste vy upekly? :)

Mohlo by tě zaujmout:

4 komentářů

  1. Vypadá to roztomile, úžasně a chutně! Tenhle rok byla zase klasika perníčky, rohlíčky... Ale zítra budu dělat Vánoční cupcaky, haha :)

    http://small-literaryworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuju :) Já perníčky chtěla taky dělat, ale nakonec jsem to trochu nestihla - ale příští rok je musím určitě dělat a vyhradit si na to víc času :) Jinak na cupcakes jsem taky přemýšlela, ale u nás to skoro nikdo nejí :/ Tak doufám, že se ti podařily :)

      Vymazat
  2. Tie vanilkové vyzerajú krásne, cez Vianoce mám strašne rada soby:) a maslové sušienky sme robili do školy:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám soby strašně ráda, takže jakmile vidím něco se sobama, tak po tom toužím.. :D A to já letos máslové sušenky dělala poprvé, protože mě předtím nikdy ani nenapadlo, že by se daly dělat doma :D

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky