Game of Thrones | s06e10 The Winds of Winter

Tenhle týden vyšla poslední epizoda 6. řady Game of Thrones, a tak není divu, že na internetu, i na facebooku a skoro všude jinde, se ř...


Tenhle týden vyšla poslední epizoda 6. řady Game of Thrones, a tak není divu, že na internetu, i na facebooku a skoro všude jinde, se řeší právě tahle epizoda. Už hned na začátek musím říct, že byla epická a proč, to vám prozradím v dalších odstavcích, kde se o ní dopodrobna rozepíšu. Připravte se na to, že tohle nebude zrovna ten nejkratší článek na mém blogu. A taky předem upozorňuji, že tu budou samé spoilery! - zkrátka se jedná o jakousi moji reakci na celou tuhle epizodu, na všechny zvraty a na všechno, co se v ní událo. Tak hurá do toho. A do komentářů mi nezapomeňte napsat, co si o daných scénách myslíte vy.

neodolala jsem a k téhle skladbě jsem si stáhla i noty - to se musím naučit!

Scéna, kterou tahle epizoda začínala, se mi bude v hlavě ještě hodně dlouho promítat. Údery zvonu, skladba Light of the Seven a Trial, tedy soud. Scéna se samozřejmě měnila, ale stále jsme byli v King's Landing a mezi postavy, které se tam míjely, patřil High Sparrow, Margaery, dále její bratr Loras, jehož se vlastně samotný proces týkat, pak Cersei, Tommen a taky Lancel Lannister jako člen Sparrows. Mnoho postav, ale přesto se vše týkalo jediného - soudu/procesu. I když celá tato scéna z King's Landing trvala asi čtvrt hodiny, působila až hypnotizujícím dojmem, a celé atmosféře dodávala navrch již zmiňovaná hudba, která nám říkala "něco se stane". A taky že jo. Jediné Margaery došlo, že se něco děje, když tam není Cersei ani Tommen. Osobně mám postavu (nebo jsem spíš měla) Margaery hodně ráda, a když jim, ani obyčejným lidem, nedovolili opustit chrám, tak jsem si říkala, jestli je High Sparrow vůbec normální - i kdyby se nic nedělo, tak proč je tam zadržovat? A pak bum! Ani v nejmenším jsem nečekala, že by se vůbec něco takového mohlo stát - všechny vládnoucí postavy prostě necháme vyhodit do povětří. Takový konec, především High Sparrowa, jsem vůbec nečekala. Ale musím uznat, že takhle začít jakoukoliv epizodu, to chce odvahu. No a reakce Tommena? Prostě malý poblázněný kluk, kterým lze lehko manipulovat - ani jsem si nemyslela, že vydrží v seriálu tak dlouho. Podle mě upřímně miloval Margaery, nevím, jak moc věřil v celou tuhle víru, ale určitě miloval svoji manželku. Ale taky věc, co jsem nečekala - nečekala jsem, že by vůbec někdy mohl mít tolik odvahy a síly si vzít život. A jak to celé proběhlo rychle - to jsem jen stačila zalapat po dechu a vůbec jsem nevěřila tomu, co se právě stalo. O tom, co se v tomhle městě dělo dál, až později - pěkně popořádku to tu proberu. Jestli vás to ještě nenudí :D


Bylo dost zvláštní, že Arya, jak teď už víme, se dívala takovým pohledem na Jaimeho. Po téhle epizodě jsem si četla i nějaké komentáře a diskuze a narazila jsem na docela zajímavý názor, že by mohla chtít sledovat Jaimeho na cestě do King's Landing a odpravit dalšího člověka z jejího seznamu - Cersei. Myslím si, že na to Arya prostě nemá, a že brzy skončí - v to vlastně i doufám, protože ji fakt nemám ráda a podle mě trpí přehnaným sebevědomím, což by ji mohlo přivodit smrt, snad brzy. Možná by v její smrti mohl mít prsty i Sandor Clegane, kdo ví.

Pak tu byla ta scéna, kdy se Cersei dívá na svého mrtvé syna. A tady musím citovat další komentář "Cersei bez dětí je dost děsivá představa". S tím souhlasím, už mi ani nepřijde, že by jí nějak záleželo na Jaimem a děti už žádné nemá, takže otázkou je, nebo vlastně není, prostě - Cersei už teď nemá, co ztratit, a tak půjdou už jen po moci. Zatím jí to vychází, ale nevím, nevím.

Na další scénu bych málem zapomněla, jelikož vzhledem k ostatním událostem to není až tak.. zapamatovatelné. ALE! Sam Tarly si našel místo i ve finálové epizodě a s Gilly se dostal na jedno nádherné místo. Ta knihovna, kam záhy Sam vešel, no - já bych se na ni dívala podobně jako on, takže si z něj v žádném případě nedělejte srandu. Že prý v Game of Thrones nejsou žádné jen špatní nebo jen hodně postavy, ale podívejte se na něj - on je prostě ten jediný dobrák v GoT. A upřímný. Ale ta úvodní scény než byl vůbec vpuštěn do knihovny - upřímně jsem s ním soucítila, protože ten chlápek byl fakt nepříjemný. Ale zároveň to bylo dost vtipné to pozorovat.


Další důležitou scénou bylo, když Davos požádal Jona Snowa, aby potrestal Melisandru. Nenechal ji zabít, což chápu - asi nencháš zabít někoho, kdo ti přecejen pomohl, a navíc někoho, kdo tě přivedl zpět k životu. Jsem zvědavá, jestli zas nějakou dobu neuvidíme v dalších epizodách nebo jestli si zas najde někoho nového, komu bude "pomáhat". Melisandru nemám ráda, přijde mi dost falešná a krutá, ale je pravda, že jako postava je docela zajímavá, jelikož dokáže dát některé věci do pohybu. Spíš si fakt myslím, že se přidá zas k někomu novému.

Děj z Dorne mě nikdy moc nebaví. Ovšem co tam teď dělal Varys? Doufám, že zrovna Daenerys se nespojí s těmito zmijemi - však až pozná, o koho se jedný. Nebo jestli se Varys snaží o něco úplně jiného - kdo ví?

Pak je tu konečně scéna s Daenerys - jasně, prvně se v podstatě rozejde se svým milencem, což mi připomíná - zatím to vypadá, že není schopná lásky. Jasné, manželství vidí jako skvělý pakt, který ji umožní ovládnou Westeros, ale.. nevím, nejvíc si fakt jde za tím trůnem - i když zase, proč ne? Každopádně jsem šťastná za to, že věří Tyrionovi a že se ti dva dali dohromady - oba dva jsou chytří, nejsou to žádní hlupáci a nijak moc si neužívají brutalitu. Tihle to dotáhnou hodně daleko.


Pak se tu vracíme k Walderu Freyovi. Tady nastává velké odhalení, že ta holka není jen tak ledajaká holka, ale dokonce se jedná o Aryu Stark - jako what? Nevím, jak je možné, že je Arya "faceless", a že tohle takhle provedla - nějak tomu prostě nerozumím. Jsem ráda za smrt Freye, ale Arya se teď stává čím dál děsivější postavou, jelikož jí v podstatě chybí jakýkoliv cit - už se stala někým naprosto jiným a jediné, po čem asi jde, je pomsta. Vážně si nemyslím, že vydrží dlouho v tomto seriálu. Bylo by zajímavé ji vidět znovu s jejími sourozenci, ale nevím, nakolik dobré setkání by to pro ně bylo.


Sansa a Littlefinger. Sansu mám už trochu radši, hlavně kvůli tomu jak podporuje Jona. Ale Littlefinger - to je tak nepříjemná postava a vůbec - co si o sobě vlastně myslí? No, nadcházející události mu stejně sebraly vítr z plachet. haha

Dále dvě velmi důležité scény, obě se týkají Jona Snowa, takže to spojím dohromady. Jako první tu máme hodně důležitý flashback - a konečně víme, kdo je matka Jona! Existovala i jistá fan teorie, že by Jon mohl být potomkem Targaryenů - já jsem tohle myslím už kdysi zaslechla, ale nic víc jsem si o tom nečetla, já na ty teorie moc nejsem, ale rozhodně jsem nečekala, že to bude pravda. S tím souvisí taky to, že Catelyn Stark ho vlastně nenáviděla pro žádný rozumný důvod - i když o tom nevěděla (s tím souvisí další teorie, ale tu jsem nečetla, nezabývám se jí, moc v to nevěřím). Ale hlavně! Jelikož to Jon zatím neví, tak v pohodě. Jak víme, tak Daenerys si chce někoho ve Westerosu vzít - nejvíc v úvahu připada Jon, takže to by mohlo být.. no, trochu divné, minimálně. Další scéna byla ta, kdy ho uznali za King of the North, což byl pro mě jeden velký wow moment - pro mě jako fanouška Jona. Myslím, že on má velkou šanci na to se stát.. možná i králem. No, nechci to zakřiknout. Ale souvisí s tím hlavně to, že jestli se pak ostatní dozvědí, že je napůl Targaryen, tak ho už tak uznávat nebudou. Nebo jo? Ráda bych v to doufala, ale nevím - krev je tam hodně důležitá, i když už to, že ho, jako bastarda, uznali za krále, je hodně velké gesto. Jo a Jon se může projet na nějakém drakovi! Myslím, že scéna, kdy se spolu poprvé objeví draci a Jon bude taky velmi zajímavá. Ano, prostě všechno v dalšíc sériích bude zkrátka hodně zajímavé. :D


O té Cersei na trůně jsem v podstatě už mluvila. Prostě si myslím, že tam dlouho nevydrží a hlavně nevěřím v to, že by ji Jaime dál podporoval. Myslím, že se už od ní trhne - a těším se na ten okamžik.

No a jako poslední. Daenerys se konečně vydává dobýt Westeros. A tak Hra o trůny konečně začíná.


Nezapomeňte sdílet svůj názor na tuhle epizodu v komentářích pod článkem - jestli máme podobný názory na jednotlivé scény, nebo nad čím ses naopak ty pozastavil/a a tak. 

Na úplný závěr tu mám přehled největších wow okamžiků:

  • Cersei a to, jak vyvraždila pomalu polovinu města
  • Tommen a jeho nové pojetí výrazu King's Landing
  • vyhoštění Melisandry
  • Daenerys a její oficiální pobočník Tyrion
  • tak jak je to s tou Aryou??
  • Jon Snow - jak Stark, tak i Targaryen
  • Jon Snow je uznán jako král Severu
  • Cersei jako královna? a co na to Jaime?
  • Daenerys konečně vyplouvá do Westerosu
Který okamžik vás nejvíce dostal?

Mohlo by tě zaujmout:

11 komentářů

  1. Moc hezky napsaný, pěkně se to čte :)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za shrnutí,jen pár poznámek:
    1. S Aryou bych to tak zle neviděl ohledně jejího charakteru, kde bere tváře ovšem taky netuším, že by stačilo požádat Many Faced Goda :-)? Potká se ještě někdy s Gendrym?
    2. Varys v Dorne sháněl spojence pro Danaerys, lodě z Dorne už jsou vidět ve flotile v závěrečné scéně (plus se v Dorne přidala k Danaerys i Olenna Tyrell)
    3. Catelyn Stark se sice k Jonovi nechovala úplně dobře (žárlila na jeho matku), ale brala to jako svou velkou a neodčiněnou vinu, viz její rozhovor na toto téma s Talisou tuším v S03E02 (mj. tam mluví o tom jak ho léčila z téměř smrtelné nemoci - Jon má holt těch zmrtvýchvstání už víc)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1. Jsem zvědavá na vysvětlení, kde a jak ty tváře bere. Každopádně v návrat Gendryho stále doufám - a naděje se nevzdávám, zvlášť po tom, kolik postav se vrátilo v 6. řadě.
      2. Děkuju za dovysvětlení situace s Dorne, to mi nějak uniklo - ale i tak, nejsem moc šťastná za to, že se k Daenerys přidali, ale na druhou stranu mám zas ráda Olennu.
      3. A díky za připomenutí téhle scény, na tu jsem úplně zapomněla - pravda, nakonec ho přijala jako svého syna a snažila se mu být matkou, ale i tak z ní bylo cítit, že Jona úplně nemusí - nebo tak to na mě působí.. Ale asi by proti němu nešla, i kdyby byla naživu. A je vidět, že Jona mají bohové opravdu rádi :)

      Vymazat
    2. ohledně aryi, v domě bílé a černé se naučila stahovat tváře z lidí, takže je možné že jí to trvalo sice dlouho, ale že stáhla z tváře služku a poté si tvář nasadila ..
      je to jen taká domněnka.

      jinak perfektní článek !!!!!

      Vymazat
    3. To by dávalo asi největší smysl, ale nevím - něco mi na tom stejně nesedí :D

      Ale jinak moc děkuju, vážím si toho :)

      Vymazat
  3. Suprově se to čte, blog přidán do záložek a mám novou platonickou lásku, dnešní den by mohl být fajn. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé.. Máš pravda, dnešní den by mohl být fajn :) děkuju :)

      Vymazat
  4. Moc se mi nelíbilo to, že se potvrdila fanouškovská teorie o původu Jona, seriál mi přijde čím dál předvídatelnější - oživení Jona, teď jeho původ... bohužel, začínám mít jeho postavu pořád méně a méně radši...
    Cersei to vymyslela dost šikovně, smrt Margaery mi vadila, ale byla jsem tak šťastná, že konečně chcípl Vrabčák! Doufala jsem v to od té doby, co se v seriálu objevil. Skvělé bylo také to, jak Cersei mučila tu septu... Shame! Shame!
    Tommenova smrt mě nijak nezasáhla, byl to hodně slabý král, lehce se s ním dalo manipulovat (ano, byl ještě dítě, ale opravdu jsem si ho neoblíbila). Malíčka a Melisandru mám naopak ráda, když mi zabili Ramseyho, jsou společně s Tyrionem poslední mé oblíbené postavy (+ Lady Mormont, kdo by ji nemiloval?). Melisandra mi přijde velice zajímavá, stejně jako Malíček. Dokáží dát do pohybu tolika věcí, obzvlášť Malíček je skvělý taktik! Vůbec bych se nedivila, kdyby skončil na trůně (přála bych mu to, ale vzhledem k tomu, jak je seriál stále předvídatelnější, tak se na trůn posadí určitě Daenerys)...

    Pěkný článek :)
    Ohněm políbená

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o té teorii skoro ani nevěděla, takže to mi nevadí.. ale tenhle názor jsem četla už na více stránkách, že je to docela předvídatelné.. Ale s tím si dovolím nesouhlasít, myslím, že nás tvůrci ještě překvapí, hlavně si myslím, že Bran těma událostma ještě taky nějak pohne :)
      Já jsem nečekala, že se do toho Cersei takhle vloží, ale ta smrt Margaery mě fakt hodně zamrzela - především jsem to nečekala, zvlášť když tam bylo tolik scén s ní.. ale přesně - jak si ji hezky nechala Cersei, tu septu, na její hraní si :D :)
      To já jsem ze smrti Ramsayho ještě furt trochu smutná, fakt mě mrzí, že se tam už neobjeví, ale Littlefinger mi fakt pije krev.. A asi budu divná, ale ten hype kolem Lady Mormont vůbec nechápu, taky mi není vůbec sympatická a doufám, že tam dlouho nebude.. Ale souhlasím s tím, že Littlefinger a Mellisandre jsou skvělí taktici - to jediné je na nich asi super :) Ale na trůně bych ho nechtěla vidět, to fakt ne :D Já to přeju i té Daenerys radši :)

      Vymazat
  5. thanks for this cool post !

    I love your pretty hair so much !

    Please feel free to visit my blog and if you like we can follow each other :) what do you think ?

    NEW Post - 3D Nail art tutorial


    Facebook |Bloglovin |♥Instagram | Lookbook |Google✚


    Stay Gold

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky