RECENZE | Hands Like Houses - Dissonants

Hands Like Houses je rocková kapela z Austrálie, která vznikla roku 2008. Kapela je podepsaná pod Rise Records labelem a roku 2012 vydal...

Hands Like Houses je rocková kapela z Austrálie, která vznikla roku 2008. Kapela je podepsaná pod Rise Records labelem a roku 2012 vydali svoje debutové album Ground Dweller, které o rok později bylo následované albem Unimagine a po třech tu máme i třetí album Dissonants. Mezitím vydali také dvě EP Snow Sessions (2012) a Reimagine (2014). Jinak původní šestičlennou skupinu teď tvoří pět členů: Trenton Woodley (zpěv, klávesy), Matt "Coops" Cooper (sólová kytara), Alexander Pearson (rhythm kytara, vokály), Joel Tyrrell (basová kytara, vokály) a Matt Parkitny (bicí).

Album Dissonants vyšlo 27. února 2016 a předcházel mu singl "I Am", který vyšel už v březnu minulého roku, dále následoval singl "New Romantics", který vyšel v říjnu 2015. Posledním singlem z tohoto alba je píseň Colourblind a videoklip k tomuto singlu vyšel v lednu tohoto roku. Co se týče žánrů, tak kapela se drží nejvíce alternative rock a také post-hardcore, vlastně se jedná o takovou směsku rocku. Album dohromady obsahuje 12 písní, včetně tří singlů. V australském žebříčku se album Dissonants dostalo na 7. místo a v USA na 68. místo.

Teď už k samotné recenzi. Tedy - spíše sepíšu můj celkový názor na kapelu, jejich nové album a  tak celkově. Na kapelu Hands Like Houses jsem narazila díky Rise Records na youtube, konkrétně díky písni I Am, které jsem se nemohla naposlouchat - opravdu pecka a skvěle zvolený singl. Upřímně, znám jenom novou tvorbu téhle kapely, takže nové album budu hodnotit jenom podle toho.

Co se týče zvuku, tak je hodně slyšet bicí, které doplňují výrazné kytary. A hlas zpěváka - ten jsem si prostě oblíbila, umí zazpívat čistě, ale potom umí zařvat a obě tyhle fáze obsahuje většina písniček. Celé album se nese v jednom duchu, a to jak textově, tak i hudebně. O textech chci napsat akorát to, že dobrý text poznám podle toho, že mě některé lyrics natolik zaujmou a mají mi co říct, že si je musím vypsat - a u tohohle alba to platí obzvlášť. Něčekala jsem, že se do jejich textů až tak.. nechci říct zamiluji, ale hodně jsem se v nich našla a oblíbila jsem si je.

Tahle kapela se tímhle počinem zařadila mezi mé oblíbené a někdy si určitě poslechnu i jejich starší tvorbu. Já opravdu nemám, co vytknout - některé písničky se mi sice líbily trochu míň, ale mám pocit, že to byly nanejvýš dvě a to, že se mi líbily míň, neznámená, že se i tak nejedná o skvělé skladby.

Hodnocení: 95%