Captain America: Civil War (2016)

Avengers mají za úkol chránnit nevinné občany a chránit svět před zlem. Ale jak to tak známe, jejich velkolepé bitvy s padouchy se vě...


Avengers mají za úkol chránnit nevinné občany a chránit svět před zlem. Ale jak to tak známe, jejich velkolepé bitvy s padouchy se většinou přesunou i do míst, kde se normálně pohybují civilisté. Po další takové nehodě je rozhodnuto - Avengers budou kontrolováni vládou. K tomuto účelu byla vytvořena smlouva, kterou Avengers můžou, buď podepsat a dále zachraňovat svět, nebo odmítnout a nemoct se zapojovat do jakýchkoliv misí. Avengers jsou touto smlouvou rozpolceni, někteří podepíšou, někteří ne, na jedné straně Captain America, na druhé Iron Man.

Jedná se pravděpodobně o jeden z nejrealističtějších filmů s Avengers nebo se superhrdinama celkově. A to proto, že superhrdinové jsou tady jenom lidi, tedy ne že by jindy nebyli, ale v tomhle snímku se to opravdu projevuje - to, že mají city a především je jako normální smrtelníky taky trápí svědomí. Ví, že jejich činy mají nesmírné následky a s těmito následky se musí umět smířit. Tentokrát ani jejich volby nejsou tak jasné a jednoznačné, každý z nich má pochyby, ať už si je přiznává nebo ne. A kdybychom my byli v jejich pozici, taky bychom si neuměli správně vybrat. Protože tady není žádné dobře ani špatně. Navíc tenhle fakt taky napomáhá napínavosti celého filmu, jelikož postavy a jejich jednání není až tak předvídatelné.

Také se jedná o jeden z filmů s nejvíce superhrdinama, přičemž tu máme hned tři hrdiny, kteří se u Avengers ještě neobjevili. Viděla jsem sice obrázek z komiksu, kde těch superhdinů bylo mnohem víc a screenshot z filmu oproti tomu vypadá směšně, ale během sledování filmu to tak vůbec nepřijde - protože na filmové poměry je tam opravdu hodně postav, které musíme sledovat. Takže účast slušná. Navíc zfilmování scén, kde byla vysoká koncetrace superhrdinů, musela jistě dát zabrat, ale tvůrcům se to povedlo na jedničku - záběry jsou rozmanité a my, jako diváci, máme ponětí o každé postavě. Jasně, jsou tam momenty, kdy sledujeme delší dobu určitou jednu scénu, takže můžeme jen předpokládat, že tamti ostatní tam někde mezi sebou bojují - ale je jasné, že nemůžeme mít oči všude. Také musím pochválit akční scény samotné, které jsou natočeny opravdu bravurně.

Jak jsme u podobných filmů zvyklí, příběh se odehrává ve více městech a názvy měst nejsou v tomhle snímku dané jenom na obvyklé umístění titulků - tedy v dolní části obrazu, ale názvy měst jsou zde vyvedené velkým bílým písmem přes celé plátno a na diváka tyhle nápisy přímo vybafnou - neřekla bych ale, že by to bylo nějak rušivé, naopak se mi tenhle styl moc líbil plus k tomu přidejte panoramatické záběry měst a tohle se u mě rovná spokojenost.

Co se týče zvukových efektů, tak ty jsou zde skvělé jako vždy a kvůli nim se vyplatí jít na tenhle snímek do kina, jelikož zážitek z toho kina je v tomhle nenahraditelný. Soundtrack není příliš významnou částí filmu - tím nemyslím zvukový doprovod, ale spíše opravdu jen písničky. Tedy jedna písnička tady přece jen více vyčnívala a to Left Hand Free od Alt J - když tahle písnička začala hrát uprostřed filmu, nevěřila jsem svým uším. A pak zazněla ještě při závěrečných titulkách. Opravdu příjemné překvapení.

Ä nezapomeňte si samozřejmě počkat až na úplný konec filmu - fanoušci Marvelu už tohle znají. Po prvních "grafických" titulkách následuje ještě bonusová scéna a po závěrečných titulkách na nás čeká klip odkazující na nadcházející film - tohle oznámení bylo pro mě osobně překvapením, ale zároveň z toho nejsem nijak odvázaná - počkám si, jak se mi budou líbit trailery a uvidím. 

Jinak typický humor je i tady a několikrát jsem se u filmu fakt zasmála, některé vtipy jsou slabší, některé lepší, některé vás opravdu rozesmějí, ale žádné nejsou trapné. 

Celkově se mi tenhle superhrdinský film líbil hodně a to hlavně kvůli postavám, které jsme zde mohli vidět v úplně jiném světle, přičemž většina postav jednala hlavně na základě citů, vztahů a davných křivdách. Rozjezd filmu byl sice na můj vkus slabší, ale celkový příběh a další děj to u mě dohnal. Jinak před zhlédnutím filmu jsem si říkala, že budu určitě team Iron Man, jelikož je to moje oblíbená postava, ale tady jsem ho opravdu snad poprvé viděla v takovém světle jako nikdy jindy a blíže jsem měla asi k teamu Captain America, i když ani s touhle postavou se úplně neztotožňuji - už jen tohle, že se neumím rozhodnout, ke komu se vlastně hlásit, podporuje to všechno, co jsem o tomhle filmu napsala. 

A tentokrát máme na závěr filmu i menší poselství - spíše myšlenka, která se mi osobně líbila a docela mi utkvěla v paměti.

A celý příběh končí dost otevřeně. Chci pokračování! Sice se jedná o závěrečný film s Captainem Americou, ale zároveň je celý film vlastně o Avengers, takže.. pod kterým názvem mám hledat pokračování?

Hodnocení: 90%
Na čsfd: 4/5

Mohlo by tě zaujmout:

13 komentářů

  1. Nejsem fanousek Kapirana, ale tohle je prvni film, ktery se mi s nim libil a to diky tomu, ze hrdinu je tam vice.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to není můj oblíbený hrdina, ale musím uznat, že filmy s ním jsou dost povedené.

      Vymazat
  2. Na film se chystám jet zítra, takže jsem ráda, žes do článku nedala žádné spoilery. Výborná recenze, už se nemůžu dočkat, až film zkouknu :)

    PS: na mém blogu právě probíhá giveaway, takže budu moc ráda, když se zapojíš :)
    CATAMOUNT Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych si nedovolila dát do recenze spoilery - to se nedělá. Doufám, že se film nakonec líbil :)
      A jinak děkuju :)

      Vymazat
  3. Ahoj, u me na blogu se snazim doplnovat clanek o Marvelu a je tam i chronologicke razeni filmu za sebou, jak navazuji :-)

    OdpovědětVymazat
  4. hah, zrovna ve čtvrtek jse na tom byla v kině :D
    No já jsem nadšená. Film se mi vážně moc líbil, ze začátku jsem si taky myslela, že budu za tým Iron Man ovšem nakonec jsem rozhodně tým America. :D Ale oba dva je mám moc ráda. :)
    Super recenze! :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já mám sice radši toho Iron Mana, ale jak jsem psala - v tomhle případě jsem musela být spíš za tím Captainem.

      Vymazat
  5. Tvoje recenze mě úplně navnadila se sebrat a okamžitě vyrazit do kina! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tohle je můj první film Avengers, byla jsem na něm v kině celkem náhodou a vlastně to nebylo tak špatné. Pravda, bylo to možná trochu moc akční a povrchní (na mé poměry, nemyslím celkově), ale některé efekty mě fakt bavily a lecčemu jsem se zasmála. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se musí filmy se superhrdinama umět hodnotit úplně zvlášť jako vlastní žánr, jelikož to vystupuje z komiksů.. Ale jsem ráda, že i tak se ti film líbil :)

      Vymazat
  7. Jak je tam tolik vnitřního boje, tak už to stojí za starou bačkoru. Ale je pravda, že já mám holt ráda jiné filmy a spojení Kapitána s Avengers (jakože narušení jeho dějové linky filmu) mi trochu vadí... Každopádně profesionální recenze! Moc se mi líbí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám naopak ráda, když člověk pozná ty postavy i víc vnitřně a není to všechno úplně jasné. Ani jim samotným. Mně to narušení moc nevadilo, i když spíš mi to připadalo jako film Avengers než Captain America.
      A jinak moc děkuju :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky