Můj seznam knih k maturitě

Jsem v prváku na gymplu a dostali jsme seznam knih, z kterých si můžeme vybírat k maturitě. Máme si jich vybrat 20 a má tam být zastoupena p...

Jsem v prváku na gymplu a dostali jsme seznam knih, z kterých si můžeme vybírat k maturitě. Máme si jich vybrat 20 a má tam být zastoupena próza, poezie i drama. Přeškrtnuté položky mám přečtené, takže tenhle článek budu aktualizovat. U tučně zvýrazněných si máme přečíst pouze nějaké povídky nebo kapitoly. Tady máte ty knihy, které jsem si vybrala - možná budu seznam obměňovat.


Světová a česká literatura do konce 19 století

(min. 4 díla)
  1. Publius Ovidius Naso - Proměny
  2. Vita Caroli, vlastní životopis Karla IV.
  3. Giovanni Boccacio - Dekameron
  4. William Shakespeare - Romeo a Julie
  5. William Shakespeare - Hamlet
  6. Moliére - Tartuffe
  7. Edgar Allan Poe - Povídky
  8. Edgar Allan Poe - Havran
  9. Emily Brontëová - Na větrné hůrce
  10. Charles Dickens - Oliver Twist
  11. Karel Jaromír Erben - Kytice
  12. Alois Jirásek - Staré pověsti české

Světová literatura 20. a 21. století

(min. 4)
  1. George Bernard Shaw - Pygmalion
  2. Franz Kafka - Proměna
  3. Erich Maria Remarque - Na západní frontě klid
  4. Antoine de Saint-Exupéry - Malý princ
  5. John Ronald Reuel Tolkien - Pán prstenů: Společenstvo prstenu
  6. Leo Rosten - Pan Kaplan má třídu stále rád

Česká literatura 20. a 21. století

(min. 5)

  1. Jaroslav Hašek - Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války (I.díl)
  2. Karel Čapek - R.U.R.
  3. Karel Poláček - Bylo nás pět
  4. Jan Otčenášek - Romeo, Julie a tma
  5. Ivan Martin Jirous - Rok krysy
Samozřejmě všechny knihy z tohoto mého osobního seznamu nepřečtu, ale aspoň mám výběr :) Ale radši bych četla knížky podle sebe, i když některé tituly mě zajímají i mimo maturitu.
Jinak na výběr máme ze seznamu ZDE, který obsahuje více než 100 titulů, takže je opravdu, z čeho vybírat. Budu ráda za jakýkoliv tip ohledně toho, co si k maturitě vybrat. 

Poslední aktualizace: 6.4.2015

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky