MCRX: 10 let od vydání The Black Parade

Dnes je tomu přesně 10 let, co vyšlo album The Black Parade od americké kapely My Chemical Romance. Tohle bylo sice už jejich třetím al...


Dnes je tomu přesně 10 let, co vyšlo album The Black Parade od americké kapely My Chemical Romance. Tohle bylo sice už jejich třetím albem, ale ukázalo se, že tohle byla zároveň jejich nejprůlomovější deska a taky jejich nejznámější deska. The Black Parade vyšlo 23. října 2016. Není to jenom album seskládané z náhodných písní, celá deska má koncept, je to tedy rock opera, která se točí kolem umírající postavy s rakovinou, které se říká "The Patient".

Z desky můžete znát také čtyři singly, Famous Last Worlds, I Don't Love You, Teenagers a samozřejmě Welcome to the Black Parade, což je singl, který se dostal i na první místo v žebříčkách v UK. Samotné album sklidilo převážně hodně pozitivní recenze a také za svoje prodeje získala různé certifikáty.

K 10. výročí desky vyšla také speciální edice alba s názvem The Black Parade/Living with Ghosts (MCRX). Tohle vydání obsahuje live verze některých písniček a také dosud nezveřejněná dema a rough mixy. Z úplně nových (nebo spíše starých, akorát nezveřejněných) písní zde můžeme slyšet track Emily nebo All the Angels, což je písnička, kterou jsem si já osobně oblíbila nejvíc, ale tohle nejsou jediné "nové" písničky na desce.

A proč jsem se rozhodla napsat tento článek? Před deseti lety mi bylo 8 let a v té době jsem o existenci této kapely neměla ani tušení. To byla ještě éra, kdy jsem poslouchala jenom Avril Lavigne a odmítala jsem si připustit, že by tam venku mohli být i lepší interpreti, pro mě byla zkrátka Avril tou nejlepší (a to nejenom v těch 8 letech, ale i později), také ponechejme stranou fakt, že jsem vůbec netušila, o čem zpívá. Ke konci základky jsem začala poslouchat Green Day, což byla první kapela, kterou jsem kdy začala poslouchat a díky nim jsem začala poslouchat lepší hudbu. Ale průlom mého hudebního vkusu zajistila právě kapela My Chemical Romance, kterou jsem více začala poslouchat až v prváku na střední. Sice jsem od nich znala písničku Na Na Na, kterou jsem poslouchala stále dokola, ale nikdy mě nenapadlo si od nich poslechnout i něco dalšího. Sice jsem před MCR poslouchala ještě ty Green Day, ale za opravdový posun můžu děkovat kapele MCR, díky které jsem objevila celý nový svět hudby, který jsem dřív neznala. První kapela, k jejichž tvorbě jsem se mohla přirovnat, a která mi opravdu něco dala. Vlastně i v období, kdy jsem poslouchala My Chemical Romance, začal i můj posun v osobnosti, ve vývoji a všem tomhle. Jejich tvorba mi toho dala hodně a jen je mi líto, že je nikdy neuvidím naživo (ale stále v to doufám).


Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky