Alba roku 2017 | 1. část (+ playlist)

Začátkem tohoto roku jsem měla v plánu psát o albech, která vyšla v roce 2016, ale těch alb bylo tolik a tolik jsem si toho nestihla pos...


Začátkem tohoto roku jsem měla v plánu psát o albech, která vyšla v roce 2016, ale těch alb bylo tolik a tolik jsem si toho nestihla poslechnout, že jsem se do toho nakonec tolik zamotala, že jsem nestihla napsat nic, ale vězte to, že jedna z nejlepších novinek za minulý rok bylo album Natural Causes od Skylar Grey.

Nová alba samozřejmě poslouchám průběžně celý rok a k některým se ráda vracím a abych se mohla o některých z nich i více rozepsat, rozhodla jsem se, že už po půl ruce vydám článek o nových albech 2017. Pořád je spoustu novinek, které si teprve chci poslechnout, ale ty zmíním aspoň na konci článku. Úplně původně jsem chtěla článek pojmenovat "Nejlepší alba roku 2017 - 1. část", ale uvědomila jsem si, že se chci vyjádřit i k novinkám, na které jsem se sice těšila, ale nakonec mě bohužel zklamaly. Takže nakonec je to spíše soubor takových mini-recenzí.


K. Flay - Every Where Is Some Where
Datum vydání: 4. duben 2017
Every Where Is Some Where je již druhým albem americké zpěvačky K. Flay, ale je to první album, které vydala pod velkým labelem. Z tohoto alba pochází také tři singly; Blood In The Cut, Black Wave a High Enough. Celkem najdete na albu 12 skladeb.
Hned na začátek jsem se chtěla rozepsat o tom nejlepším. Neustále sleduju, co nového ve světě hudby vychází a díky tomu mnohdy narazím na skvělá alba od interpretů, o kterých jsem třeba ani nikdy dřív neslyšela, a tohle je i případ K. Flay, jejíž hudba si mě získala hned na první poslech. Také proto zmiňuji její album jako první, jelikož doufám, že se její hudba dostane k více lidem. Osobně nerada zařazuju hudbu do jednotlivých žánrů, ale zase chápu, že vám to může dát jistou představu o tom, co očekávat. Album Every Where Is Some Where se pohybuje mezi electrem a rockem, hudba jde jen málokdy zařadit do jedné určité škatulky, zkrátka si tohle album sami poslechněte.
Nejlepší skladby: Giver, Blood In The Cut, Mean It
Hodnocení: 5/5

Loïc Nottet - Selfocracy
Datum vydání: 31. březen 2017
Selfocracy je debutovým albem belgického zpěváka Loïca Notteta, který se umístil na 2. místě v The Voice Belgique v roce 2014. Debutové album obsahuje singl Million Eyes a celkově na něm najdeme 12 písní. V Belgii se album vyšplhalo na 1. příčku žebříčků.
Možná si někteří pamatujete tohoto belgického zpěváka ze soutěže Eurovision z roku 2015 - tohle byl jediný rok, kdy jsem se na tuhle věc dívala i já a díky tomu jsem objevila i tohoto mladíka. A od té doby jsem čekala, kdy vydá nějakou novou hudbu. Tento rok jsem se konečně dočkala a musím říct, že to čekání se rozhodně vyplatilo. Rozhodně se nejedná o album bez myšlenky, jsou tu dokonce dvě "skladby", které obsahují pouze mluvené slovo a jedná se o jakési intro a interlude k následujícím skladbám. Některé písně se mě dotkly více, některé méně, ale všechny na mě působí velmi upřímně a od srdce, zvlášť skladba Cure.
Nejlepší skladby: Whisperers, Poison, Cure
Hodnocení: 4/5

Harry Styles - Harry Styles
Datum vydání: 12. květen 2017
Debutové album bývalého člena skupiny One Direction se nese v duchu rocku a znát z něj můžeme singl Sign of the Times. Celkově je na albu 10 skladeb.
Album zní jakoby pocházelo z minulých let a je zde slyšet vliv právě rocku ze sedmdesátých let. Ale zároveň nechtěl Harry Styles napodobovat styl někoho jiného, chtěl mít svůj vlastní zvuk a myslím, že to se mu povedlo. Na albu najdeme, jak úderné rockové skladby, tak i pomalejší a táhlejší balady. Mými oblíbenými jsou především ty rychlejší skladby, ale všechny mají něco do sebe a obecně se jedná o velmi dobré album. A nevím proč, ale vždycky jsem měla pocit, že Styles má blízko právě k tomuto směru, co se hudby týče, takže jsem nebyla úplně překvapená zvukem jeho sólové dráhy.
Nejlepší skladby: Kiwi, Only Angel, Carolina
Hodnocení: 4,5/5


XXXTentacion - Revenge
Datum vydání: 17. květen 2017
Revenge je mixtape od amerického rappera XXXTentaciona a tento mixtape obsahuje 8 skladeb, které byly už dříve zveřejněny na jeho soundcloudu. Singlem je píseň Look At Me, která se těšila velké popularitě a také se o ní mluvilo v souvislosti s Drakem, který na jednom ze svých koncertů představil svoji novou písničku, na které použil velmi podobnou flow - dejme tomu, že mu ji ukradl.
Já začala X poslouchat během uplynulého půlroku, a jelikož mixtape obsahuje již dříve zveřejněné skladby, tak žádná z nich pro mě nebyla novinkou. Nicméně jsem ráda, že se jeho hudba dostává mezi více lidí a to nejenom hit Look At Me, který já osobně moc nemusím, i když i já jsem se díky téhle písničce dostala k jeho hudbě. A věřte mi, že tenhle rapper má, co říct a některé jeho písničky jsou plné emocí - na druhé straně, pak jsou tu písničky, jejichž sdělení je v podstatě nulové, takže si každý musí najít to svoje v jeho hudbě. Proto dávám Revenge poměrně nízké hodnocení, protože tam sice jsou skladby, které mám opravdu ráda a dotýkají se mě, ale některé mi zase neříkají vůbec nic.
Nejlepší skladby: King, Slipknot, Looking for a Star
Hodnocení: 3,5/5

Bones - NoRedeemingQualities
Datum vydání: 17. červen 2017
Jenom za tento rok vydal Bones tři alba a ještě minimálně další dvě ještě chystá. Těmi dalšími vydanými alby jsou Unrendered a Disgrace, které mám sice zposlechnuté, ale nemám je tak naposlouchané jako právě NoRedeemingQualities. K skladbě TimTheToolmanTaylor také vznikl klip. Na albu najdeme 14 písní včetně jednoho coveru.
Tohle je první album, které jsem od Bones slyšela, i když jeho jméno znám už z dřívejška, ale s jeho hudbou jsem doteď moc seznámená nebyla. S tím, kolik hudby vydává, jsem čekala trohu nižší kvalitu, ale nakonec mě NoRedeemingQualities velmi překvapilo. Jak jsem zmiňovala, tak tohle je první album, které jsem od něj slyšela a tohle album mě donutilo si poslechnout více z jeho tvorby, což dokazuje, že se mi asi jeho hudba líbí. Taky dokážu ocenit Avril Lavigne referenci.
Nejlepší skladby: SeanPaulWasNeverThereToGimmeTheLight, WhatAGreatDayToStayIndoors, YouMadeYourBed,NowLieInIt
Hodnocení: 4/5

Kendrick Lamar - DAMN.
Datum vydání: 14. duben 2017
Damn je již čtvrtým albem amerického rappera Kendricka Lamara. Album získalo platinový ceritifikát za prodej a bylo velmi dobře přijato, jak kritikou, tak posluchači a vyšplhalo se taky na 1. místo v Billboard 200 žebříčku. Z alba pochází taky tři singly a to HUMBLE., DNA. a LOYALTY.
Pravděpodobně jsem jediná, koho tohle album neoslovilo, ale nevadí, zkrátka mám vlastní a trochu jiný názor než většina lidí. Nejprve, ale musím zmínit, že dokážu ocenit Kendrickovu schopnost skvěle skládat slova do vět. Teď se ale už dostávám k části, která se mi nelíbí, nebo ne přímo nelíbí, ale Kendrick Lamar mluví ve svých písních o věcech, které mi moc neříkají - nebo se naše názory a postoje spíše neshodují a v tom je ten problém, protože já poslouchám texty, v kterých se dokážu najít a tady jdou ta slova mimo mě. To pravděpodobně vysvětluje také moji volbu pro nejlepší skladbu z alba, jelikož jsem vybrala LUST., což je písnička, kterou si ráda poslechnu, ale v podstatě nemluví o tak hlubokých tématech jako je tomu na jiných skladbách z tohoto alba.
Nejlepší skladby: LUST.
Hodnocení: 3/5


Charli XCX - Number 1 Angel
Datum vydání: 10. březen 2017
Number 1 Angel je ve skutečnosti mixtape, který obsahuje 10 skladeb a žánrově by se dal zařadit do electronic popu. A převážně tenhle mixtape získal kladné recenze a ohlasy a k nim se připojím i já.
Charli XCX se do povědomí dostala díky svému druhému albu Sucker, který obsahoval hity jako Boom Clap, Famous nebo Break The Rules. Přiznám se, že ze začátku jsem byla díky téhle britské zpěvačce trochu zaujatá a to právě díky jejímu singlu Boom Clap, který byl součástí soundtracku k The Fault in Our Stars - zaprvé, ten film a knížku nemám ráda, a zadruhé, znáte to, když je určitá písnička hraná tak často, až se vám zprotiví? Každopádně, poté jsem narazila na Break The Rules, což je písnička, kterou jsem si oblíbila a také její předešlá tvorba se mi celkem zalíbila. A letos přišla s Number 1 Angel, mixtapem, který se nese ve více elektronickém zvuku, který se mi kupodivu neskutečně líbí. A celkově se Charli XCX stala zpěvačkou, jejíž tvorba mě zajímá a těším se s čím dalším zase přijde.
Nejlepší skladby: White Roses, Drugs, Dreamer
Hodnocení: 4/5

Katy Perry - Witness
Datum vydání: 9. červen 2017
Začátkem roku se Katy Perry vrátila se singlem Chained to the Rhythm, který pochází právě z alba Witness. Dalšími singly jsou Bon Appétit, Swish Swish a Save as Draft. Jedná se v pořadí již o páté album této americké zpěvačky a tohle album také velmi propagovala ať už v televizi, v různých pořadech nebo na youtube, kde vysílala 72 hodinový stream, který mě poměrně divný formát a celkově z něj mám já osobně hodně divný pocit. Přesto na samotné album jsem se velice těšila.
Na albu najdeme celkem 15 skladeb včetně singlu Chained to the Rhythm, díky kterému jsem se na samotné album těšila, protože tahle písnička vyvolávala pocit, že Katy Perry chce ve své hudbě mluvit i o trochu důležitějších nebo zajímavějších tématech (ostatně to sama naznačovala i zpěvačka ve všech rozhovorech). Asi jsem měla moc velká očekávání od tohoto projektu, protože ve výsledku na desce najdeme pouze pár vyčnívajících skladeb, ale album jako celek je spíše průměrné a bezvýrazné. Ale přijde mi, že Katy Perry zapracovala na svém zpěvu a to dokážu ocenit.
Nejlepší skladby: Chained to the Rhythm, Pendulum
Hodnocení: 2,5/5

Lorde - Melodrama
Datum vydání: 16. červen 2017
Melodrama je již druhým albem novozélandské zpěvačky vystupující pod jménem Lorde. Žánrově by se dalo album zařadit do popu až elektropopu. Z alba pochází také dva singly Green Light a Perfect Places.
I když některé písničky od Lorde mám docela ráda, tak ona samotná mi moc sympatická není a to přirozeně trochu ovlivňuje to, jak se stavím k její hudbě - i když se snažím téhle zaujatosti zbavit. Jako první jsem si z alba oblíbila písničku Liability a to díky tomuto coveru, který jsem poslouchala pořád dokola. Také singl Green Light, který si mě hned na první poslech nezískal, jsem si později oblíbila. K tomuto albu se pravděpodobně moc vracet nebudu, jelikož i přesto, že se mi některé skladby z něj dost líbí, není tam moc myšlenek, které by mě nutily se k téhle desce vracet.
Nejlepší skladby: Liability, Sober II
Hodnocení: 3,5/5


Linkin Park - One More Light
Datum vydání: 19. květen 2017
Linkin Park se letos vrátili se svojí sedmou studiovou deskou a tentokrát se jejich tvorba už zcela dá považovat za pop, i když najít se zde dají i prvky electropopu. Albu předcházel jediný singl a to Heavy, na kterém hostovala i zpěvačka Kiiara.
Nevadí mi, když se kapely jakkoliv vyvíjejí - ať už se žánrově přesouvají od metalu až k popu, či se naopak pokoušejí o tvrdší zvuk, ale ne vždycky se tyhle změny povedou. Ráda si poslechnu dobrý pop a žádnému žánru se vyloženě nevyhýbám, vždy je to o jednotlivých interpretech, ale když jsem uslyšela písničku Heavy, s kterou přišli Linkin Park, začala jsem se dost obávat toho, co nové album přinese. Na albu je 10 skladeb a z toho mě nějak více zaujaly asi dvě, to ty, které zmiňuji jako nejlepší skladby, ale v podstatě se jedná o lepší chytlavé písničky, které nemají až tak blbý text. Jako velký problém tohoto alba vnímám zejména slabší texty, které mnohdy nemají absolutně co nabídnout, nebo jsou tak jednoduché, až jsou blbé. Bez prominutí. Linkin Park si ráda poslechnu, ale podle mě se tohle jejich nové album nepovedlo a nemá to, co dělat s tím, že se přesunuli k popu, zkrátka to objektivně vnímám jako ne moc dobré popové album.
Nejlepší skladby: Battle Symphony, Sharp Edges
Hodnocení: 2/5

Royal Blood - How Did We Get So Dark?
Datum vydání: 16. červen 2017
How Did We Get So Dark je druhým studiovým albem od britského dua Royal Blood. V UK se album dostalo na 1. místo a celkově tahle rocková novinka získala velmi pozitivní recenze.
Royal Blood mě oslovili svou debutovou deskou a od té doby jsem netrpělivě čekala na jakoukoliv novou hudbu, co vydají. Už minulý rok vydali singl Where Are You Now a tenhle rok se vrátili se singly Lights Out (které doprovází mrazivý videoklip), I Only Lie When I Love You a Hook, Line & Sinker. Royal Blood se na své první desce představili se specifickým zvukem, kde dominuje basová kytara a velmi podobného zvuku se drží i na své druhé desce. Buď je kapele vyčítáno, že se moc mění, nebo naopak, že se drží furt stejného zvuku - tak si lidi sakra vyberte. Royal Blood zde příliš nezměnili svůj zvuk, ale mě osobně to nevadí v případě, že i tak přijdou s novýma skvělýma skladbama. U mě to nepředčilo jejich debutové album, ale pořád se jedná o solidní desku.
Nejlepší skladby: How Did We Get So Dark?, She's Creeping, Where Are You Now?
Hodnocení: 4/5

Imagine Dragons - Evolve
Datum vydání: 23. červen 2017
Imagine Dragons letos vydali již třetí studiové album pod názvem Evolve. Začátkem roku vydali singl Believer z tohoto alba a posléze singl Thunder. Přičemž deluxe verze obsahuje dvě písně navíc a jeden remix a japonská edice zahrnuje i píseň Roots, která vyšla samostatně v roce 2015.
Řekla bych, že jsem fanynkou této kapely, minulý rok jsem byla na jejich koncertě v rámci turné k albu Smoke + Mirrors a díky tomuto koncertu jsem si je oblíbila ještě víc, jelikož naživo jsou to skvělí muzikanti a zpěváci a atmosféra v aréně byla neuvěřitelná. Ale dřív jsem je určitě poslouchala víc než teď, ale i přesto jsem byla zvědavá na nové album. Osobně mě velmi nadchla písnička Thunder, a až díky ní jsem se na album začla pořádně těšit. Mnohé jejich písničky vám dodají motivaci a jsou spíše pozitivní a kupodivu tohle se mi u nich líbí. Na desce jsou, jak slabší písničky, tak i lepší písničky, ale mnohé z nich jsou snadno zapomenutelné. Bohužel se nejedná o album, které by se mi úplně zapsalo do mysli, ale rozhodně se nejedná o špatné album, hodnotila bych ho rozhodně lépe než jako průměr.
Nejlepší skladby: Thunder, Yesterday
Hodnocení: 3,5/5


Ed Sheeran - ÷
Datum vydání: 3. březen 2017
Ed Sheeran letos vydal svoji třetí desku obsahující hity jako Castle On Hill, Shape of You a Galway Girl.
Bylo by ode mě nefér zde nezmínit tohle album, jelikož je to horká novinka tohoto roku, která sklidila velký úspěch a já sama jsem si album taky poslechla. Nebo jsem se o to spíš pokusila, a proto nebudu tomuhle albu dávat hodnocení, zkrátka jsem si nedokázala poslechnout celé album, protože se mi strašně nelíbí. Kdysi se mi tvorba Eda Sheerana líbila třeba písničku I See Fire naprosto miluju, ale jeho tvorba se mi postupně zprotivila a jeho nové věci si už ani nedokážu poslechnout. Podle mě hrozné album, ale berte to tak, že v tomhle případě se rozhodně nejedná o objektivní hodnocení. Spíš mě to album hrozně irituje.

Zara Larsson - So Good
Datum vydání: 17. březen 2017
Švédská zpěvačka Zara Larsson za poslední rok opravdu prorazila a letos se ohlásila se svým druhým studiovým albem. Z tohoto alba můžeme znát dokonce 7 singlů, které vycházely mezi rokem 2015 až 2017.
Jako zpěvačku mám Zaru ráda a má pár skvělých písniček, ale přesto mám jeden problém s jejím nejnovějším albem. Zara Larsson má 19 let a na většině písniček zpívá o sexu, klucích a někdy i vztazích, což by nebyl problém, jenom že to působí hodně uměle, nepřirozeně a smyšleně, což ono to je smyšlené, jelikož na většině písniček se Zara nepodílela. A to mi vadí, že na tomhle albu působí jako produkt hudební scény a za každou cenu se chce zalíbit masám posluchačů. Spoustu písniček je velmi chytlavých, ale když se člověk pozastaví nad textem, tak jen může kroutit hlavou.

Calvin Harris - Funk Wav Bounces Vol. 1
Datum vydání: 30. červen 2017
Calvin Harris letos vydal svoji pátou studiovou desku, z níž pochází singly Slide, Heartstroke, Rollin a Feels. Na albu se objevilo spoustu známých zpěváků a rapperů včetně jmen jako Pharell Williams, Ariana Grande, Lil Yachty, Katy Perry, Future, John Legend, Nicki Minaj a mnoho dalších.
Obvykle neposlouchám celé desky nebo projekty od DJ a producentů, ale tohle album mě, ani nevím čím, zaujalo. Tohle album má vyloženě letní atmosféru a také vizuály ke všem písničkám jsou velmi povedené a částečně působí také trochu retro. Hned hlavní singl Feels má velmi uvolněnou a funky atmosféru a moc se mi líbí. Calvin Harris si na písničky pozval mnoho zajímavých tváří a mnohdy se zde objevují kombinace a kolaborace, které by člověk jen tak nečekal. Určitě se nejedná o nějaké přelomové album nebo dokonce nejlepší album, ale určitě je to album pohybující se nad průměrem a líbí se mi nový zvuk, který zde Harris má. A dokážu si představit, že je to album, které si v létě jen tak pustím do pozadí, hezké chill album.
Nejlepší skladby: Cash Out, Feels
Hodnocení: 3,5/5

Díky tomuto článku jsem také vytvořila playlist, který obsahuje moje oblíbené a ty nejlepší skladby z alb, které vyšly během tohoto roku. Bones nemá hudbu na Spotify, takže jediný on tam není zahrnutý, ale jinak mám v plánu playlist postupně aktualizovat, jak budou vycházet zase další alba, nebo až se vrátím k deskám, které jsem si poslechnout zatím nestihla.



I když průběžně poslouchám nová alba, jsou tu některá, která jsem si zatím poslechnout nestihla, ale chtěla bych to napravit:
Big Sean - I Decided.
Kehlani - SweetSexySavage
Future - HNDRXX, FUTURE
Logic - Everybody
Paramore - After Laughter
Gorillaz - Humanz
Cashmere Cat - 9
Mac DeMarco - This Old Dog
Bleachers - Gone Now
alt-J - RELAXER
Nelly Furtado - The Ride
The xx - I See You
John Mayer - The Search for Everything
Father John Misty - Pure Comedy
Blackbear - Digital Druglord

A jelikož jsme teprve v polovině roku, tak se je ještě na co těšit. Já jsem zvědavá na následující novinky:
Lana Del Rey - Lust for Life (21. červenec 2017)
PVRIS - All We Know of Heaven, All We Need of Hell (4. srpen 2017)
Kesha - Rainbow (11. srpen)
Fall Out Boy - Mania (15. září 2017)
Hurts - Desire (29. září 2017)
Liam Gallagher - As You Were (6. říjen 2017)
Miley Cyrus (říjen 2017)
Marilyn Manson - Heaven Upside Down (TBA)
Lil Peep - Come Over When You're Sober (TBA)
XXXTentacion - Bad Vibes (TBA)
Fergie - Double Dutchess (TBA)
Noah Cyrus - NC-17 (TBA)
Thirty Seconds to Mars (TBA)
Zayn (TBA)
Avril Lavigne (TBA)
Charli XCX (2018)
Melanie Martinez (2018)

Sleduj, co je nového ve světě hudby:

Mohlo by tě zaujmout:

4 komentářů

  1. Parádní článek! Už jsem si chtěla vyhledávat interprety, které neznám a pak jsem došla na konec článku. Díky tomu playlistu na spotify mám teď ušetřenou práci, to se mi fakt líbí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší :) Jsem ráda, že se článek i playlist líbil :)

      Vymazat
  2. Imagine Dragons mám ráda. Už se hrozně těším na Colours of Ostrava, až je uslyším na živo :)
    S tím Edem to mám teď dost podobně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se nedivím, užij si to na Colours of Ostrava :) A slyšet Imagine Dragons naživo je super zážitek, hned bych na ně šla znovu :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky