Filmy, které jsem si oblíbila

Nedávno jsem se rozepsala o filmech, které mě ani nezklamaly, ani nenadchly , a teď nadešel čas, abych se s vámi podělila i o filmy, které ...

Nedávno jsem se rozepsala o filmech, které mě ani nezklamaly, ani nenadchly, a teď nadešel čas, abych se s vámi podělila i o filmy, které jsem si oblíbila. Dříve jsem psala jednotlivé recenze na skoro každý film, které jsem zhlédla, ale musím se přiznat, že mně víc vyhovuje dát do jednoho článku vždy víc filmů, které mají pro mě něco společného - v tomto případě si mě všechny zmíněné filmy nečím získaly.


Welcome to the Rileys

Doug (James Gandolfini) a jeho manželka (Melissa Leo) si už nejsou tak blízcí jako kdysi a v podstatě si každý žijí svůj vlastní život. Doug se zrovna vydává na služební cestu do New Orleans, kde v jednom klubu narazí na mladou striptérku Mallory (Kristen Stewart). Životy Mallory a Douga se vzájemně propletou a vytvoří se mezi nimi jakýsi vztah či pouto, i když ne partnerského rázu, ale spíše toho přátelského.

Kristen Stewart jako herečku mám velmi ráda a díky ní jsem na tento film narazila. Málokdy se mi líbí film tohoto typu - ze života, o vztazích, o tom, jak cizí lidé mohou ovlivnit váš život, ale tento film má něco navíc. Získal si mě téměř ihned, pod povrchem děje se skrývá plno emocí jako je bezradnost a touha po úniku. Možná právě proto, že je to film ze života, s reálným dějem a pocitem, že podobný příběh zažili možná žijící lidé někde ve světě, právě proto si mě asi získal. A Kristen Stewart tuhle roli ztvárnila perfektně, právě postava, kterou ona ztvárnila, k té mám nejblíž.

trailer



Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Nesmělý Joel (Jim Carrey) a temperamentní Clementine (Kate Winslet), dva naprosto odlišní lidé, kteří se do sebe zamilují. Ovšem jejich společná minulost je delší než se zdá a než si oba dva pamatují. Co kdyby bylo možné kompletně vymazat některé vzpomínky? Staly by se znovu, nebo by na ně člověk prostě zapomněl navždy? Film, kde si režisér hraje s časovou kontinuitou, divák se občas nachází v minulosti, občas v přítomnosti, občas v hlavě hlavní postavy, kde čas utíká svým vlastním tempem.

Film, který si hraje s časem a vy budete muset dávat pozor, kde se vlastně nacházíte. A já mám takovéto filmy nejradši, takové, které vám to pomíchají v hlavě a dají vám nový pohled, jak se na věci dívat. Hlavní postavy jsou zde ztvárněny dokonale, Kate Winslet zde hraje trochu bláznivou a dost upovídanou Clementine a Jim Carrey si zde naopak zahrál spíše tichého a nesmělého Joela. Na rovinu, Jima Carreyho moc nemusím, tedy co se týče jeho komediálních rolí, ale co se týče jeho vážných rolí, tam musím uznat, že se jedná o velmi dobrého herce. Na tento film se rozhodně budu muset podívat ještě alespoň jednou, protože se tam toho odehrálo tolik, že jsem neměla šanci všechno pobrat. Ale pokud máte rádi filmy s novýma myšlenkama a konceptama, tak tohle bude snímat přesně pro vás.

trailer



Mr. Nobody

Muž, který neví, kým je a neví, který život prožil. Příběh o tom, jak každé rozhodnutí vede k jinému konci, o tom, jak každé rozhodnutí je nevratné. Film je částečně postavený na butterfly efektu, což je právě teorie o tom, jak jedno malé rozhodnutí na začátku, může mít ve výsledku velké následky. Také je tu využita chaos teorie a string teorie.

Opět film, který si pohraje s vaší hlavou. Film, který obsahuje spoustu zajímavých vět a myšlenek a citátů a je dost možné, že jste i vy sami někde na internetu na některý citát z Mr. Nobody narazili. Film, který se odehrává v daleké budoucnosti, ale přesto se odehrává v minulosti, o které hlavní hrdina vypráví - a vypráví nám spoustu životních příběhů, ani on sám neví, co je skutečné a co ne. Ale všechno bylo kdysi možné. Některé scény si dost pohrály s mojí psychikou a mnohdy jsem cítila beznadějnost, záleží na rozpoložení samotného diváka a jeho postoji k životu. Mě samotnou tento film uchvátil.

trailer


Pokud znáte filmy podobné Mr. Nobody a Eternal Sunshine of the Spotless Mind, určitě mi je napište do komentářů, abych se na ně mohla v budoucnu podívat :) Jedním z filmů, na které se chci určitě podívat, je třeba The Butterfly Effect.

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky