Na den ve Vídni

Zhruba před týdnem jsem se podívala na den do Vídně. Sleduju spoustu stránek s výhodnýma letenkama a občas i jízdenkama, a tak když jsem...


Zhruba před týdnem jsem se podívala na den do Vídně. Sleduju spoustu stránek s výhodnýma letenkama a občas i jízdenkama, a tak když jsem narazila na jízdenku z Brna do Vídně za dvacku, neodolala jsem. Jela jsem se společností Polskibus a za mě super, jen ty kožené sedačky teda nejsou moje oblíbené.

Ve Vídni jsem byla naposledy jako malá a jediné, co si pamatuju, je koníček z kolotoče v Prateru. Do Prateru jsem se tentokrát nepodívala, jelikož si myslím, že ten samotný zabere celý den a rozhodně je to lepší zážitek, když se člověk nemusí nikam hnát a může si jen užívat.

Do Vídně jsem přijela v 5 ráno, takže radši ani nechtějte vědět, v kolik jsem vstávala (tedy za předpokladu, že jsem vůbec spala). Jelikož jsem měla vyhlídnutých pár míst (včetně kaváren), kam jsem chtěla zajít, vytiskla jsem si mapku a tam si vše poznačila. Ale trefit ze samotného autobusového nádraží bylo nakonec těžší než se původně zdálo. Aneb vydala jsem se úplně opačným směrem než bylo centrum, což jsem zjistila až zpětně doma. Ale nakonec mi přecejen přišlo divné, že směrem, kam jdu, je čím dál míň lidí a domů, tak jsem to obrátila a dostala se na Karlsplatz, ale ani odtamtud jsem se nedokázala dostat tam, kam jsem chtěla, a tady jsem se dokonce pořád točila v nějakých bludných kruzích. Ale víte co? I díky tomuto bloudění jsem narazila na pár zajímavých míst a budov a normálně by mi to bloudění ani tolik nevadilo (nejradši se potuluju ulicemi, tak jako tak), ale když má člověk jenom jeden den, tak si toho snaží užít, co nejvíc.


Rada ode mě. Použijte rovnou metro a nepřesvědčujte se o tom, že máte smysl pro orientaci.

Když jsem tedy už věděla, kde aspoň jsem, zamířila jsem si to na Naschmarkt, což je opravdu hezká a také docela velká tržnice, kde najdete především spoustu čerstvého jídla a dobrůtek a také hezké restaurace a kavárny se zahrádkami. Bohužel jsem neměla dost času si tam sednout, ale atmosférou je to opravdu hezké místo, a pokud budete mít čas si tam zajít, tak to určitě udělejte.

Myslím si, že je hezké si jen tak projít město a mít čas obdivovat všechny ty krásné budovy, to je něco pro mě. Jednou z takových krásných budov je i Naturhistorisches muzeum ve Vídní, tedy přírodovědecké muzeum, a zde je vstup do 19ti let zcela zdarma. Já zamířila do geologicko-paleontologického oddělení, které se věnuje období prvohor, najdete zde i kostry některých dinosaurů, fosílie a mnoho dalšího. Tohle je celkově téma, které mě nejvíce zajímá, a pokud umíte anglicky (nebo německy samozřejmě), tak se zde můžete dozvědět spoustu informací.

Díky tomu mému bloudění jsem nakonec neměla čas navštívit všechny ty kavárny, které jsem měla v plánu obejít, ale právě nedaleko přírodovědeckého muzea je kavárna/restaurace Burg.ring 1, a tak jsem nakonec zamířila tam. Já si potrpím na kavárny s atmosférou a tohle je právě takové místo, krásný interiér, příjemná obsluha a fajn ceny (tedy na zahraničí, přepočítávat ceny do české měny snad ani nemá cenu).


Vídeň je opravdu překrásné město a hned bych tam jela znovu, nejradši bych tam zůstala klidně měsíc a pořádně to tam prozkoumala. A až příště budu ve Vídni, určitě se chci podívat na Hundertwasserhaus.


FH Campus


Karlskirche

Naschmarkt




Ephesos museum

Burggarten

Ephesos museum

Schmetterlinghaus


Maria-Theresien-Platz

Kunsthistorisches Museum


Naturhistorisches Museum


biosphere 2











Mohlo by tě zaujmout:

4 komentářů

  1. Vídeň jsem ještě neměla možnost navštívit, ale podle fotek je nádherná. Můžu se zeptat jaké stránky na levné jízdenky/letenky sleduješ?
    BLOG: Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny stránky sem vypisovat nebudu, ale např. https://www.cestujlevne.com/, http://www.fly4free.com, https://honzovyletenky.cz/ nebo http://levnocestovani.cz/. Bohužel si nevzpomenu, na které konkrétní stránce jsem narazila na ty jízdenky, ale vím, že to zveřejňovalo víc z těch stránek.

      Vymazat
  2. Dle článku s tebou musím jen souhlasit! ��

    OdpovědětVymazat
  3. Jak já miluju Vídeň!
    Snad ji ještě letos stihnu. Loni jsem vynehala. :-o

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky