Interpreti, které jsem začala nově poslouchat

Neustále poslouchám nová alba a sleduju , co je nového ve světě hudby, a díky nově vydaným albům často narazím i na interprety, o kterých j...

Neustále poslouchám nová alba a sleduju, co je nového ve světě hudby, a díky nově vydaným albům často narazím i na interprety, o kterých jsem dříve neslyšela, ale jejich hudba mě zaujme natolik, že se nakonec zařadí mezi mé oblíbené. Nevyhýbám se téměř žádným žánrům, jelikož zastávám názor, že nezáleží na žánru, ale jednotlivých interpretech - někteří umělci se navíc ani nedají zařadit do jedné škatulky, prostě si dělají svoji vlastní věc. Ale pokud bych musela vyjmenovat některé žánry, které poslouchám nebo mám v oblibě (přece jen, jak jinak někomu můžu popsat, co poslouchám, tady jsou žánry docela užitečnou věcí), tak bych zmínila alternative rock a v poslední době poslouchám i dost hip hopu. V dnešním článku vám představím celkem sedm interpretů, ať už se jedná o zpěvačky, rappery či kapely, které se zařadily mezi mé oblíbené, a k jejich hudbě se často vracím. Plus na konci mám ještě další čtyři interprety, k nimž se chci vyjádřit. Konec zdržování a pojďme k první zpěvačce.


SKYLAR GREY
Skylar Grey
Skylar Grey, vlastním jménem Holly Brook Hafermann, je americkou zpěvačkou a textařkou. Do roku 2010 vystupovala pod jménem Holly Brook, v té době vydala také album Like Blood Like Honey. Pod svým nynějším pseudonymem vydala alba Don't Look Down a Natural Causes. Také se jako textařka podílela na napsání hitu Love The Way You Lie a také hostovala a pomáhala napsat hity jako Coming Home, I Need a Doctor nebo Bed of Lies. Nejnovější písničkou, kde se Skylar Grey objevila, je Macklemorova Glorious.

Skylar Grey je právě jednou z těch zpěvaček, které jsem objevila díky jejich novým albům, tím bylo album Natural Causes, které podle mě bylo zároveň nejlepším albem roku 2016. Později jsem narazila na písničku C'mon Let Me Ride, kterou nahrála společně s Eminemem, a já si zároveň uvědomila, že tenhle hit vlastně znám - stejně jako mnohé další hity, na kterých Skylar Grey hostovala jako zpěvačka. Je škoda, že její sólová tvorba není až tak známá, jelikož by si určitě zasloužila více pozornosti. Dříve jsem se tolik hudbu nezajímala, nebo spíše jsem se zajímala jenom o pár konkrétních interpretů a neměla jsem zájem rozšiřovat svoje obzory, ale teď se snažím vnímat a vědět, kdo na kterých písničkách je a případně si najít i něco z jejich vlastní tvorby, pokud mě dostatečně zaujmou. Schválně to někdy zkuste, třeba tak objevíte zas něco nového a zajímavého.

  * vlevo je vždy nejznámější písnička nebo známý hit, vpravo některá z mých oblíbených písniček
další oblíbené: Jump, Real World, Off Road, Final Warning


LIL PEEP
Lil Peep je americký rapper a zpěvák, který se dostal do povědomí hlavně svými písničkami White Wine, Star Shopping a The Way I See Things. Krátce po dokončení střední (z které ale odešel a dokončil ji online z domova) začal nahrávat svoje písničky na soundcloud a youtube. Kdysi členem Schemaposse, dneska členem uskupení Gothboiclique, kam patří třeba i Lil Tracy, Horse Head nebo cold hart. Lil Peep vydal několik mixtapů a EPs, ale letos by měl vydat také své první album pod názvem "Come Over When You're Sober", odtud pochází i písnička Benz Truck. Album by mělo vyjít někdy během léta, i když myslím, že se dá už někde dohledat, jelikož bylo leaknuté.

Na tvorbu Lil Peepa jsem narazila na youtube díky nějakému mixu, ale od té doby, co ho poslouchám, jsem už měla čas si poslechnout snad skoro všechno, co vydal. Někteří se ohrazují proti tomu, když ho někdo zařadí mezi underground rappery, ale dá se říct, že tak začínal, dnes se jeho tvorba spíš blíží k alternative rock. Pokud vás zajímá něco víc o něm, tak doporučuju tohle interview. Mezi mé oblíbené patří rozhodně jeho mixtape Live Forever, ale takový mixtape Part One nebo i Hellboy také rozhodně stojí za poslechnutí. Tohle je jeden z těch interpretů, který se zařadil mezi mé naprosté oblíbence a v podstatě mi otevřel dveře k celé tvorbě na soundcloud - přes který jsem dřív hudbu neposlouchala vůbec. V jeho textech se dost často objevují myšlenky na sebevraždu a témata jako drogy a láska. 



XXXTENTACION
Jahseh Dwayne Onfroy, známý jako XXXTentacion, je americký rapperem, který se proslavil hlavně skladbou Look At Me. Jeho pravděpodobně prvním počinem byla písnička Vice City, kterou nahrál na svůj soundcloud v roce 2014. Look At Me se nakonec vyšplhalo až na 34. příčku žebříčku Billboard 100 a tuto písničku doprovázela také kauza okolo Drakea, který na své písničce KMT použil velmi podobnou flow, vlastně stejnou a dá se říct, že ji ukradl právě od XXXTentaciona, s kterým předtím i komunikoval. Doporučuji si poslechnout tohle interview. Minulý rok byl XXXTentacion také zatčen a propuštěn byl letos v březnu 2017. Doteď se podílel na třech kolaboračních albech Members Only a také vydal několik EPs a nejnovější mixtape Revenge, který je dostupný také na stremovacích médiích jako je třeba Spotify. Letos by měl vydal ještě mixtape I Need Jesus a album Bad Vibes a oznámeno je také album 17, které ovšem nemá ještě oznámený rok vydání. Letos byl X také zvolen magazínem XXL desátým freshmanem tohoto roku. 

Na tvorbu XXXTentaciona jsem i já narazila právě díky skladbě Look At Me, která se ale neřadí mezi mé oblíbené skladby od něj, flow je super, ale text téhle písničky mě rozhodně nijak nezaujal. Každopádně X má spoustu různorodých písniček a každá z nich by se dala zařadit do jiného žánru - počínaje od rocku, popu až po heavy metal. Co se týče jeho textů, tak i ty jsou dost různorodé - některé jsou klasické rapperské povídání o bitches a fucking, ale spoustu z jeho textů mají emocionální hloubku a jsou docela temné. Já mám radši písničky s myšlenkama, které působí upřímně, mnohdy jsou i zpovědí daných interpretů.



CHARLI XCX
Charli XCX je anglickou zpěvačkou a textařkou, proslavily ji hity jako I Love It a Fancy, kde účinkovala jako hostující zpěvačka. Její singl Boom Clap, který byl součástí soundtracku k The Fault In Our Stars, se poté stal obrovským hitem. Za svoji kariéru vydala jedno EP, tři mixtapy a dvě studiová alba, přičemž příští rok by měla vydal svoje třetí album (původně mělo vyjít ještě během tohoto roku). I když se proslavila řadou popových hitů, mnoho z její tvorby se řadí spíše do electropopu.

První písničkou, kterou jsem od této britské zpěvačky zaslechla, byla Boom Clap - nedá se říct, že bych tuto písničku jenom zaslechla, spíše mi lezla pěkně na nervy, protože tenhle hit vyhrávali všude a pořád, navíc to byla písnička k filmu Hvězdy nám nepřály, a jak knížku, tak film, nemám ráda a možná i kvůli tomu se mi tato písnička tolik zprotivila. A tak jsem na Charli XCX trochu zanevřela - i když jsem si mezitím dost oblíbila písničku Break The Rules, ale to spíš tak "potají". Každopádně, letos Charli vydala mixtape Number 1 Angel a ten se zařadil mezi mé oblíbené, podle mě určitě stojí za poslech a já se k němu dost často a ráda vracím. Občas není na škodu dát interpretům druhou šanci.

články: Alba roku 2017


MARS ARGO
Možná někteří z vás znají Poppy nebo ThatPoppy, což je internetová postava vystupující na youtube, a za tímto projektem stojí Titanic Sinclair - člověk, který stál také za Mars Argo. Titanic a Mars spolu vytvářeli Computer Show, což byla videa na youtube a později spolu začali vytvářet i hudbu. Poté co se jejich cesty rozešli, Mars Argo údajně skoro všechna videa a písničky vymazala (kromě písničky Using You a Runaway Runaway a videa Delete Your Facebook), ale přesto se mnohé z nich opět dají najít na internetu i na youtube, jelikož je tam znovu nahráli jejich fanoušci. 

Buď trávím moc času na internetu nebo to byla pouhá náhoda, že jsem narazila právě na Mars Argo. Občas se na internetu objeví fotky této osoby (Mars Argo je pseudonym), ale co je mi známo, tak se zpěvu momentálně nijak nevěnuje. Písničky Mars Argo, stejně jako videa, která dvojice vytvářela, mají v sobě často ukrytý význam. Dopátrat se některých písniček dá docela zabrat, ale jejich tvorba stojí za to. Co se týče jejich videí, tak ty jsem všechny určitě neprocházela, protože raději jsem si od nich právě něco poslechla, ale i tam člověk nikdy neví, jestli už slyšel všechny jejich písničky, nebo se některé ještě terpve odněkud vynoří.



K. FLAY
K. Flay je americkou zpěvačkou a textařkou, jejíž debutové album Life as a Dog se v žebříčku Billboard Heatseekers Albums dostalo na 2. příčku. V roce 2016 se podepsala pod label Interscope Records a letos vydala desku Every Where Is Some Where. Během své kariéry vydala K. Flay také několik nezávislých projektů, několik mixtapů a ep a také jedno EP ve spoluráci s MC Lars. 

K Flay je také zpěvačkou, kterou jsem objevila až díky jejímu poslednímu albu - Every Where Is Some Where, a právě tohle album se zařadilo mezi nejlepší alba tohoto roku, tedy alespoň podle mě. Také mám tohle album nejvíce naposlouchané, potom EP Famous & Single s MC Lars, ale co se týče této zpěvačky, tak mám ještě hodně, co dohánět. V její tvorbě se objevuje dost rapu, ale zároveň by se dala zařadit i do alternative rocku.

další oblíbené: Dreamers, Mean It, High Enough, Hollywood Forever, Dreamers
články: Alba roku 2017


BTS
BTS jsou sedmičlennou k-popovou skupinou zformovanou společností Big Entertainment a pocházejí z Jižní Koreje. Jako skupina vystupují od roku 2013, kdy vydali písničku No More Dream, až do dneška. BTS jsou známí svou velkou základnou fanoušků z celého světa, tento rok vyhráli cenu pro Top Social Artist na Billboard Awards. Za svoji kariéru vydali BTS celkem 4 studiová alba, 4 kompilační alba a 4 EP. 

O BTS jsem poprvé slyšela až díky Billboard Awards, kde vyhráli již zmiňovanou cenu, ale jejich hudbu jsem si poslechla poprvé až půl roku po této události. K-Pop úplně běžně neposlouchám, i když mám oblíbené písničky, které do tohoto žánru či kultury spadají, ale až BTS se stali, dá se říci, mojí oblíbenou skupinou. Já osobně preferuju k-pop s prvkami hip hopu, a tohle BTS splňují dokonale. Schválně, pokud posloucháte nějakou k-pop skupinu, napište mi ji dole do komentářů, ať si můžu rozšířit obzory. Z dívčích skupin mě zaujaly třeba BLACKPINK.

další oblíbené: I Need U, Boy In Luv, War of Hormone


Jak jsem slibovala na začátku článku, chci zmínit ještě čtyři další interprety, které tak trochu poslouchám. Původně jsem přemýšlela, jestli se i o těchto interpretech rozepíšu víc, ale nakonec - neposlouchám je až tolik, nebo mám ještě hodně, co napravovat, a tak se o nich zmíním jen okrajově v následujících odstavcích.
Začnu rapperem Bones, kterého jsem začla poslouchat až díky jeho poslednímu albu, odkud pocházejí moje oblíbené písničky jako YouMadeYourBed,NowLieInIt, WhatAGreatDayToStayIndoors nebo SeanPaulWasNeverThereToGimmeTheLight. Menším problémem u tohoto rappera je to, že toho vydává strašně moc, takže člověk nemá moc šanci to dohnat a všechno si zpětně poslechnout. Jen tak pro představu, zatím vydal něco přes 30 alb a to ještě tento rok min. další dvě alba chce vydat. Bones pravděpodobně vydává všechno, co nahraje, a tak se posluchač musí trochu probrat vším tím materiálem. Slyšela jsem absolutní minimum z jeho tvorby, a i když mám dost oblíbených písniček od něj, většinu jeho tvorby jsem neslyšela. Dále se chci zmínit o duu Lewis Del Mar, které jsem objevila díky písničce loud(y). Tohle duo, skládající se ze zpěváka a kytaristy Dannyho Millera a bubeníka a producenta Maxe Harwooda, vydalo za svoji existenci zatím jenom jedno album, a tak nevím, o čem bych se úplně rozepsala. Jejich tvorba se mě líbí, album stojí za poslech, ale od té doby tahle skupina nic nevydala a nevím, jestli jsou stále aktivní. Pak tu mám opravdu jen takové dva plusové interprety. Lidsay Lohan se dříve také věnovala hudbě a já nedávno poslouchala pořád dokola písničku That Girl z filmu Zpověď královny střední školy, a tak jsem si řekla, proč si neposlechnout i něco z její vlastní tvorby. A tak jsem si poslechla celou její diskografii. A třeba taková písnička Rumors se stala mou oblíbenou. A pak jsou tu Hollywood Undead, jejichž hudba mi byla doporučována a já jsem o nich dost slyšela, zkrátka bylo načase si od nich něco poslechnout - opět, poslechla jsem si od nich všechno. Mám pocit, že písničku One More Bottle jsem už dříve odněkud znala a upřímně, hodně catchy písnička, kterou jsem si dost oblíbila. Také písničku Bullet jsem si dost oblíbila. Tahle skupina se celkově asi nezařadila mezi mé naprosé top oblíbence, ale něco z jejich tvorby se mi dost líbí a ráda si je sem tam poslechnu. Občas mi hlas hlavního zpěváka přijde až moc sladký, ale myslím si, že hudebně mají co nabídnout.

Dlouhý a vyčerpávající článek. Tohle by bylo ode mě všechno a budu ráda, když se v komentářích podělíte o interprety, které jste vy začali nově poslouchat.

Mohlo by tě zaujmout:

5 komentářů

  1. Ani jednoho z interpretů jsem neznala, ale nejvíc se mi líbí K. Flay. :)
    Hezký článek ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Znám jen Charlie XCX díky písničce z The Fault In Our Stars, kterou mám moc ráda, ale nikdy mě nenapadlo, abych si od ní pustila písniček víc, budu to muset napravit :) Jinak jsem z tvých tipů nikoho neznala, ale zpěvačky jsou za mě top a určitě si toho od nich pustím víc :)
    Já poslední dobou ani nevím, jestli jsem objevila někoho nového, spíš jsem znovu začala poslouchat interprety, co jsem poslouchala dřív :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Zaujímaví interpreti! :) Ja počúvam z nich Charlie XCX a Skylar Grey, no určite si rada vypočujem aj ďalšie :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  4. Pro mě jsou všichni kompletně neznámí, zkusím si pustit jejich písničky a uvidím. Minimálně podle image vypadají fakt dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak image není všechno :) Snad tě někteří zaujmou i svojí tvorbou :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky