moje cédéčka

V první řadě chci říct, že kupování cédéček má cenu. Na tohle téma jsem se už kdysi rozepsala, ale s tehdejším článkem nejsem moc sp...


V první řadě chci říct, že kupování cédéček má cenu. Na tohle téma jsem se už kdysi rozepsala, ale s tehdejším článkem nejsem moc spokojená, takže zmíním tady, proč já osobně mám ráda cédéčka. Tím, že si koupíte album, podpoříte daného hudebního interpreta, stejně tak ho můžete podpořit tím, že půjdete na jeho koncert nebo si koupíte něco jiného z jejich merche. A ať už preferujete cédéčka nebo desky nebo klidně kazety, tohle jsou jedny z těch věcí, které vám nezůstanou jen tak ležet na poličce, tyhle věci se vám nebudou jen tak někde válet, jelikož mají opravdové využití. Tedy pokud si koupíte album kvůli tomu, že ho chcete poslouchat a ne si ho jen vystavit. 
Já osobně si většinou kupuju taková cédéčka, která dopředu znám a vím, že je budu poslouchat, proto se neocitnu ve stejné situaci, jak se mi to stalo s knížkama, že se mi nakonec doma budou válet knížky, které už v životě neotevřu. Zároveň musím říct, že těch cédéček nemám zas tolik a spoustu mých oblíbených alb mi chybí, ale to je také proto, že jednu dobu jsem si nepořizovala cédéčka vůbec a také momentálně nevím, kdy si nějaké další pořídím.

To souvisí s mojí nejbližší budoucností, kdy se střádání čehokoliv neslučuje s mými "plány". Takže cédéčka budu muset na nějakou chvilku opustit. Ale potom se k nim někdy zase určitě vrátím. Jinak já osobně preferuju právě cédéčka oproti třeba těm deskám.

V tomhle článku se rozepíšu o jednotlivých cédéčkách, které mám a u každého zmíním také moje oblíbené písničky - to bylo asi to nejtěžší rozhodování.



Avril Lavigne byla dlouho mojí nejoblíbenější zpěvačkou a vlastně i díky ní jsem se dostala k blogování, jelikož jsem měla hned několik blogů právě o ní. Avril vydala k dnešnímu dni pět alb, přičemž tento rok by měla vydat šesté album, na které jsem neskutečně zvědavá, nicméně já vlastním jenom čtyři její alba. Budu to brát podle roku vydání, takže začneme s albem Let Go, které letos oslavilo 15 let. Jak jsem psala, tak vybrat oblíbené skladby je opravdu těžké, jelikož zrovna z tohoto alba bych nejradši vyjmenovala většinu skladeb, ale zmíním aspoň některé. Mezi mé oblíbené patří určitě Mobile, Unwated a Naked, které také stojí za zmínění. A klasika Sk8er Boi - kdo by neznal tuto písničku? Under My Skin, v pořadí druhé album Avril, obsahuje také spoustu skvělých písniček, mojí naprosto nejoblíbenější je Nobody's Home. Dále určitě musím zmínit ještě písničku Forgotten. Třetím albem je The Best Damn Thing a tohle je první album, na jehož vydání jsem čekala, a dokonce jsem se dostala i na koncert v rámci turné k tomuto albu. Já mám hodně ráda písničku Hot a Runaway, ale upřímně, neumím vybrat ty top písničky z tohoto alba. Posledním albem, které mám, je Goodbye Lullaby, a i když se v mnohem liší od její předchozí tvorby, i tak jsem si ho dost oblíbila a mám ho hodně naposlouchané. Nejlepší písničky? Smile, Everybody Hurts, Darlin',... mně se vlastně líbí hrozně moc písniček odtud a většina z nich tak nastejno, těžká volba.

Green Day byli asi první kapelou, kterou jsem začala pořádně poslouchat. Od nich mám ještě dvě alba, která sem úplně nezařadím a to live mix písniček a American Idiot brodway version, což vlastně nejsou opravdová alba, dá se říct. Insomniac patří mezi jejich starší alba a musím se přiznat, že tohle album nemám tolik naposlouchané, ale pokud bych měla vybrat nějakou písničku, tak bych vybrala Jaded. Dále mám album UNO, které jsem si kupovala v podstatě naslepo, hned jak vyšlo, bez toho aniž bych ho předtím slyšela. Mezi moje oblíbené tracky patří překvapivě i písnička Troublemaker, zkrátka taková fun písnička. Jinak dále mám hodně ráda i Let Yourself Go.

From Our Hands je kapela ze Slovenska, o které jsem se dozvěděla až na jejich koncertě, odkud jsem si odnesla i jejich album Individuals. A celkově jsem je naživo od té doby slyšela už třikrát. Osobně moc českou a slovenskou scénu neposlouchám a když už, tak spíše interprety zpívající anglicky, a když se mě kdokoliv zeptá na oblíbenou kapelu z Česka nebo Slovenska, tak zmíním právě je. Mojí oblíbenou písničkou je rozhodně Livestock, ale za poslechnutí stojí i Common_sense, k níž vznikl i klip.

Edmond Wells je kapela, kterou je slyšela poprvé taky až naživo a po koncertě jsem si zašla pro jejich EP, ale přiznám se, že to vůbec nemám naposlouchané, takže zde nebudu zmiňovat žádné písničky. Asi bych to měla napravit.


My Chemical Romance je kapelou, která má v mém srdci vždycky místo - to jejich hudba mě v podstatě dostala k veškeré hudbě, kterou poslouchám teď, A MCR patří stále mezi moje oblíbené kapely. Když jsem v jednom pražském antikvariátu narazila na jejich The Black Parade album, samozřejmě jsem neodolala a musela jsem si ho pořídit. Mimochodem, nejedná se o jen tak ledajaký antikvariát, pokud budete někdy v Praze rozhodně tam zajděte, jmenuje se to tam Spálená 53 a naprosto ten obchod miluju - skvělé knížky, jak v češtině, tak v angličtině, cédéčka, desky a myslím, že dokonce i nějaké kazety se tam dají sehnat. Ale zpátky k tomu cédéčku. Vybrat jen pár písniček mi tady doopravdy způsobuje bolest, ale budu se snažit vypsat jen pár - The Sharpest Lives, House of Wolves a Teenagers.

Eminem a jeho Marshall Mathers LP je dalším cédéčkem, které mám právě z tohoto antikvariátu. Ne všechna alba od Eminema mám naposlouchané, to musím ještě napravit v budoucnu, ale jak mám tohle doma, tak jsem ho slyšela opravdu mockrát a můžu vám s klidem vypsat pár písniček - velmi známou písničkou je Stan, ale to jí na ničem neubírá, velmi ráda mám také písničku Marshall Mathers a jako poslední zmíním track Kim, což je dost drsná písnička, ale i tak.

Bring Me The Horizon a jejich dvě cédéčka jsem si pořídila jako poslední, tohle je momentálně jedna z mých nejoblíbenějších kapel, možná ta úplně top, jelikož jejich texty jsou něco neuvěřitelnýho, jsou to texty, v kterých se nacházím a to v hudbě hledám. Sempiternal se řadí mezi má vůbec nejoblíbenější alba, bohužel nešla sehnat deluxe verze, která obsahuje dva další songy, které mám taky hodně ráda, ale aspoň mám teda tu základní verzi. Jednou z mojich nejoblíbenějších písní je Hospital for Souls, dále House of Wolves a také Shadow Moses. A tím druhým cédéčkem, které jsem si pořídila, je That's The Spirit, což je jejich poslední vydané album. Moje oblíbené písničky na tomto albu jsou Avalanche, What You Need a Run.


Jinak já osobně poslouchám cédéčka častěji na cestách nebo venku než doma, takže je poslouchám na discmanu - zajímalo by mě, jestli je mezi váma někdo, kdo ještě taky používá discman?

video:


Jinak - kupujete si cédéčka? Nebo desky? Podělte se se mnou o ten nejlepší kousek vaší sbírky v komentářích :)

Mohlo by tě zaujmout:

4 komentářů

  1. Kupuji cédéčka, jezdím na koncerty... začala jsem díky Tarje :) Její poslední album The Shadow Self patří (nejen podle mě) k jejím nejlepším vůbec. Většinou jsou v rámci CD lepší a slabší písně, ale tady ne. Poslední dobou poslouchám hodně Xandriu, ale jenom poslední tři desky s Dianne van Giersbergen, předchozí alba (a zpěvačky) mě nijak zvlášť neoslovila. (Doporučuji třeba písně Voyage of the Fallen, Nightfall, Temple of Hate, Call of Destiny) Podobný případ jsou i Amberian Dawn (Za pozornost stojí např. Fame & Gloria, Magic Forest (písnička i album) a CD Re-Evolution). Nightwish jsou v tomhle směru kapitola sama o sobě :D (Vše až po Once, a pak až Endless Forms Most Beautiful) Ještě mám ráda taky Delain (We are the Others (opět, písnička i album)), Van Canto (Speed of Light, Bardcall) a Epicu (tam je toho taky víc... pokusila jsem se vybrat z každého alba jednu: Sancta Terra, Never Enough, Unchain Utopia, Avalanche, Quietus, Edge of the Blade, Kingdom of Heaven, Illusive Consensus).
    Omlouvám se, pokud jsem tě svým výčtem unudila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně jsem si našla čas na projití písniček, kterés zmínila.. A rozhodně jsi mě neunudila, to samé jsem v podstatě udělala i já v tomhle článku :D A tohle je možná jediný styl hudby, co jde trochu mimo mě.. Ráda jsem si poslechla něco nového zase, ale nevím, jestli se k tomu budu vracet, každopádně moc děkuju za komentář se všema těmito písničkama, to je přesně to, co mám ráda - procházet si nové písničky a interprety :)

      Vymazat
  2. Já si přehrávám jenom kazety. Mám na nich písničky od E.Farné a různé mixy z rádia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kazety a walkmana si pamatuju. Ale celkově jsem moc kazet já osobně neměla. Za to mixy Ewy Farné samozřejmě ani u mě nechyběly - klasika. Ale líbí se mi, že má každý to svoje - ať jsou to cd, kazety nebo desky.

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky