Právě v kinech: ÚNOR 2017

I v únoru jde do kin pár zajímavých filmů, ale já jsem už myšlenkama u března, jelikož teprve tam jsou filmy, kterých se opravdu nemůžu ...


I v únoru jde do kin pár zajímavých filmů, ale já jsem už myšlenkama u března, jelikož teprve tam jsou filmy, kterých se opravdu nemůžu dočkat a vyrazím na ně do kina. Ale přesto stojí za to si projít i to, co dávají v kinech tento měsíc.



Manchester by the Sea, nebo také Místo u moře, je snímek, o kterém jsem už párkrát slyšela, hlavně tedy díky mamce, kterou tenhle film zaujal a také díky kladným recenzím. Lee Chandler zjišťuje po smrti svého staršího bratra, že právě on se má stát opatrovatele jeho šestnáctiletého synovce. A tak se vrací zpátky do vesnice Manchester-by-the-Sea. Musím uznat, že ze samotného traileru vypadá film jako dobře natočený a zajímavý, nicméně to není film, na který bych já sama šla do kina, ale vypadá to na kvalitní snímek.

Rings, Kruhy, je pokračováním hororu Kruh. Já sama jsem tento horor nikdy neviděla, ale zrovna tento horor je tak známý, že vím, o čem tak zhruba je, a spoustu lidí mi ho doporučovalo. Toto pokračování se odehrává třináct let po předchozím dílu a příběh o vraždícím filmu je považován za historku. Podle recenzí a hodnocení diváků to nevypadá na něco super, ale kdyby bylo jenom traileru a popisu, tak by mě tento film bezpochyby nelákal. U těchto pokračování je to asi těžko soudit, zvlášť když jsem neviděla ten původní díl.

I, Daniel Black je film, který by se mohl zdát jako emoce ždímající, ale přitom se jedná o skutečné situace, v kterých se lidé mohou octnout. Mně osobně tento film hodně zaujal a to mi věřte, že většinou na podobné příběhy nejsem, ale tento.. vypadá tak opravdově a upřímně. Daniel Blake se potom, co utrpí infarkt, ocitne v nesnadné situaci - žádá o dávky, je nezaměstnaný a hledá způsob, jak mu může stát pomoci, ale zdá se, že systém je nastavený nesmyslně, v rozporu s tím, co mu poradili lékaři.


Jackie je životopisný snímek ze života manželky amerického prezidenta Kennedyho. Já osobně o této dámě toho moc nevím, jako Češka jsem toho o ní zkrátka moc neslyšela. Překvapilo mě, jaké má film negativní, nebo spíš průměrné, hodnocení. Přestože film obdržel i několik nominací na Oscary, konrétně Natalie Portman za ztvárnění hlavní role, dále za hudbu a kostýmy, zdá se, že diváckou oblíbenost si tento snímek nezískal. Asi byste měli být upozornění, že film je spíše psychologického rázu a zaměřuje se tak na pocity Jackie, a jak se s danou situací vyrovnávala.

Fifty Shades Darker aneb Padesát odstínů temnoty, do kin jde zfilmovány druhý díl této knižní série. Stále nechápu, jak tato série mohla získat takovou popularitu. Já sama jsem knížky nečetla, jelikož tolik času jsem s tímto "příběhem" strávit nechtěla, nicméně jsem viděla první díl filmu, protože nerada přejímám ostatní názory, zkrátka jsem si na to musela udělat názor sama a moc to u mě neprošlo, proto další díl ráda vynechám. Hledala jsem recenzi, kterou jsem myslela, že jsem na první díl sepsala, ale není nikde k nalezení, přitom jsem si celkem dost jistá, že jsem ji psala, to se mi ještě nestalo :/ Ale předpokládám, že pokud se vám líbil první díl, asi se vám bude líbit i ten druhý.

Gold je snímek natočený podle skutečných událostí, jedná se o těžební skandál z 90. let a hlavní roli si zahrál Matthew McConaughey. Trochu by to z traileru mohlo připomínal Wolf of Wall Street. Osobně se ráda dozvídám z filmů o různých událostech, o kterých jsem neslyšela, díky filmům natočených podle skutečných událostí jsem narazila na osobnosti a příběhy, které mě moc zaujaly a zároveň fascinovaly, nebo spíš stále fascinují. Tento snímek asi nebudu muset nutně vidět, přijde mi, že samotný trailer ukázal celý film, ale opět to nevypadá na úplně špatný film.

Francouzský snímek Quand on a 17 ans, V sedmnácti, šel prvně do kin už minulý rok někdy touto dobou, ale k nám do kin se dostává až teď. Film sleduje vztah dvou sedmnáctiletých chlapců, který zprvu provází šikana, ale postupně si k sobě nacházejí cestu. Film byl nominovaný i na několik cen, a i když žádnou z cen nevyhrál, hodnocení diváků taky dokazuje, že se nejedná asi o úplně špatný film. Opět je to jeden z filmů, co nevypadá špatně, ale já ho nutně vidět nemusím.

T2 Trainspotting se odehrává dvacet let po událostech prvního filmu. A to je asi vše, co pořebujete vědět. O filmu Trainspotting slyšela asi většina lidí, i já, a už dlouho mám tenhle film na mém to-watch listu, takže se na něj konečně podívám, a pak i snad vyrazím do kina na nové pokračování. A podle reakcí to vypadá na velmi dobré pokračování - i když málokteré pokračování překoná svůj originál.


A Cure for Wellness, Léka na život, je film, na který jsem úplně zapomněla - trailer jsem viděla hned jak vyšel a na první pohled mě tenhle film zaujal. Manažer Lockhart má za úkol jet do sanatoria, kde je pan Penbroke, který je důležitý pro jejich společnost a dovézt ho zpátky, z posledního dopisu, který od něj mají to totiž vypadá, že v tomto sanatoriu snad chce zůstat napořád. Jedná se o mysteriózní thriller a léčba, kterou v této léčebně nabízejí, není tak úplně běžná. Myslím si, že trailer určitě stojí za zhlédnutí a já osobně chci vyrazit na tento film i do kina.


Rock Dog neboli Pes ro(c)ku je další animovaná zvířecí pohádka, a ty já můžu. Nikdy jsem nebyla na typické princeznovské pohádky, blíž jsem měla k těm se zvířátkama, naposled mě příjemně překvapila Zootopia, což je úžasný animák, zařadil se mezi mé oblíbené, a tohle taky nevypadá úplně špatně. Kupodivu se mi i docela líbí to grafické zpracování, i když je pravda, že působí trošku víc dětsky - no, uvidíme. Film je vlastně o tom, že se jeden "teen" pes rozhodne, že jeho snem je hudba, a tak si za tímhle snem jde. Četla jsem nějaké komentáře, kdy to lidi srovnávali se Zootopia, mně osobně to přirovnání prvně ani nenapadlo, ale je pravda, že to zní trochu podobně. Asi bych neočekávala nic velkého, ale nemyslím si, že by to musel být až takový propadák.

Moonlight je film, o němž bylo hodně slyšet a to asi po právu, jelikož když se podívám na všechny ty nominace na Oscary, které získal, no, je jich hodně. Takže je přirozené, že mě zajímá, jak dobrý tento film vlastně je. Film má být o hledání sama sebe a odehrává se na okraji Miami, na plátně je zachycený život od dětství až po dospělost, zachycuje přátelství a také sexuální přitažlivost. Musím přiznat, že ten film vypadá minimálně z traileru opravdu dobře. Opět mě nezaujal natolik, abych na něj vyrazila do kina - to mě musí film opravdu nadchnout, ale i tak, ráda bych se na tento film někdy podívala.


Lion je další z filmů nominovaných na letošní Oscary, hlavní roli si zahrál Dev Patel, kterého můžete znát třeba z Milionáře z chatrče nebo ze seriálu Skins. Film sleduje příběh indického chlapce, který se ztratí ve vlaku svým rodičům a je nechaný napospas neznámému městu, kam dorazí. Naštěstí má štěstí a vybere si ho australský pár, který mu dá nový domov. Ale teď, když je Saroo už dospělým mužem, touží najít své pravé rodiče, takže se vydává kamsi do Indie, všechno, co má k dispozici, je jen pár mlhavých vzpomínek a Google Earth. Mě na jednu stranu film zaujal, ale přesně to, čeho se u tohoto filmu trochu obávám, mi potvrdily i některé názory na tento film - bojím se, že se bude jednat o jednu velkou ždímačku na slzy. Ale třeba to tak není a třeba se jedná akorát o krásný a dojemný film. To budete muset zjistit sami.

I dva jsou rodina, film natočený ve francouzské a anglické spolupráci, je komedie a zároveň drama. Roli otce zde hraje Omar Sy, což je skvělý herec, můžete ho znát napřípklad z filmů Intouchables/Nedotknutelní nebo Samba. V tomto filmu hraje Samuela, který si užívá života a užívá si také ženských, o to větší je překvapení, když ho jedna z těchto užití si na jednu noc navštíví a v náručí drží mimino - ano, je to jeho. Kristin, která mu dítě přivezla, ale v zápětí hned odjede, doslova mu uteče, a tak je Samuel "nucen" se o toto dítě starat, což se nakonec ukáže jako super věc, protože i Samuel může být milujícím otcem. O osm let později se Kristin opět objeví... Nečekala jsem to, ale i tento film mě zaujal, i když se mi tento měsíc zdál slabší na filmy, tak nakonec jsou tu snímky, které mě přece jenom zaujaly. A jedním z nich je i tento film.


Bába z ledu je poslední film, který zde budu zmiňovat. Jedná se o český film a upřímně jsem nečekala, že by mě zaujal, a to jen proto, že české nebo i slovenské filmy, které teď vycházejí se většinou promění v trapné komedie. Ale tento film je mi sympatický. Ovdovělá Hana potká otužilce Broňu, z kterých se dá dokupy. Doteď se její život točil jen kolem jejích synů a snach a kolem vnuka, ale teď do jejího života znovu přibyla láska. Ale všechno není tak idylické, naopak v rodinných vztazích to začíná trochu skřípat.



VŠECHNY PREMIÉRY:
po rozkliknutí jednotlivých filmů vás to přesměruje na jejich čsfd stránku s více info
* tučně zvýrazněný jsou filmy, které mě zaujaly natolik, že na ně chci vyrazit do kina
- Richard Müller: Nespoznaný / Richard Müller: Nepoznaný (Dokumentární, Životopisný)
- Manchester by the Sea / Místo u moře (Drama)
- Rings / Kruhy (Drama, Horor)
- I, Daniel Blake / Já, Daniel Blake (Drama)
- Jackie / Jackie (Životopisný, Drama)
- Fifty Shades Darker / Padesát odstínů temnoty (Drama, Romantický, Erotický)
- The Lego Batman Movie / LEGO® Batman film (Animovaný, Akční, Dobrodružný, Komedie, Rodinný, Fantasy)
- Gold / Zlato (Drama, Dobrodružný, Thriller)
- Quand on a 17 ans / V sedmnácti (Drama, Romantický)
T2 Trainspotting / T2 Trainspotting (Drama)
- Silence / Mlčení (Drama, Historický)
- A Cure for Wellness / Lék na život (Mysteriózní, Thriller)
Zjednoczone Stany Milosci / Spojené státy lásky (Drama)
- Sameblod / Sámská krev (Drama)
- Rock Dog / Pes ro(c)ku (Animovaný, Komedie, Rodinný)
- Moonlight / Moonlight (Drama)
- Lion / Lion (Drama)
- John Wick: Chapter Two / John Wick 2 (Akční, Krimi, Thriller)
Demain tout commence / Two Is a Family / I dva jsou rodina (Komedie, Drama)
- Bába z ledu (Drama, Komedie, Romantický)

Mimochodem, jak se vám líbí tento "nový formát" článků Právě v kinech, kde se rozepisuju o víc než jen třech filmech. Mně to takhle vyhovuje víc, víc se mi to líbí, že se můžu vyjádřit k více filmům, i k těm, které mě naopak spíš odradily. Ale ráda si poslechnu váš názor, přece jen to píšu pro čtenáře, ne pro sebe.

Chystáte se na některý z filmů do kina? Případně který film vás zaujal nejvíc?

Mohlo by tě zaujmout:

7 komentářů

  1. Já jsem zvědavá na těch Padesát odstínů temnoty. Byla jsem v kině minulý rok na Padesáti odstínech šedi a nebyla jsem z toho dvakrát nadšená, tak jsem zvědavá jak zpracovali druhý díl. Četla jsem všechny tři díly a v knižní podobě je to o dost lepší než zfilmované :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem četla jen knižní ukázky, když už teda má jít o erotický příběh, tak musím uznat, že i těch pár ukázek, co jsem četla, jsou v tomhle ohledu lepší. U filmu se obávám, že se mi ani jeho pokračování nebude líbit. Ale taky jsem zvědavá, jak zpracovali druhý díl.

      Vymazat
  2. No, únor je doopravdy slabý na filmy a také očekávám už březen :D. Do kina nezajdu na nic, navíc jsem teď v jednom týdnu byla na La La Land a na Anděli Páně 2, takže si musím zase trochu od kina odpočinout. Navíc mě ani žádný film moc nezaujal a mám to stejně jako ty, že abych šla do kina, tak mě ten film doopravdy musí zaujmout :D. Ale v budoucnu bych se ráda koukla na !I dva jsou rodina", mohla bych to navrhnout do francouzštiny :D. A na Padesát odstínů temnoty se podívám jen abych zhodnotila, jinak mě to doopravdy moc netáhne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anděl Páně 2 jsem nějak nestihla, tak si to chystám až na příští Vánoce, že se na to podívám :) A La La Land musím zhlédnout, ne že by mě to tolik zaujalo, trailer se mi nelíbí skoro vůbec, ale musím si na to udělat svůj názor :D A to je dobrý nápad to s francouzštinou, my se tam taky díváme na filmy, třeba i na Nedotknutelné jsme se koukali, takže tohle je dobrý nápad :)

      Vymazat
  3. Asi to udělám jako taky, kouknu se na první díl a pak vyrazím na
    T2 Trainspotting . Ještě mě zaujal film Gold :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se už konečně podívala na první díl Trainspotting, ale bohužel jsem propásla všechna promítání dvojky, aspoň u nás v kině :/ Jinak Gold taky nevypadá špatně, ale do kina bych na to asi nevyrazila :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky