recenze: A Series of Unfortunate Events (1. série)

Řada nešťastných příhod je knižní série, podle které byl již v roce 2004 natočen stejnojmenný film. V tomto roce se netflix vydal nový ...


Řada nešťastných příhod je knižní série, podle které byl již v roce 2004 natočen stejnojmenný film. V tomto roce se netflix vydal nový seriál, který nese totéž jméno a je založený na stejných knížkách. První série má 8 epizod, přičemž každá z nich má zhruba 50 min. A o čem vlastně samotný příběh je? Tři sourozenci přijdou o rodiče při velkém požáru jejich domu, oni sami naštěstí zrovna nebyli doma, takže neštěstí přežili. Mr. Poe je bankéř a má tak na starosti jejich jmění, které jim rodiče odkázali - ale dokud nejstarší Violet nenabude plnoletosti, na jmění se nesmí sáhnout. Mr. Poe pošle děti k jejich opatrovníku strýci Countu Olafovi, který se ovšem k dětem chová příšerně a děti nemohou uvěřit tomu, že jejich rodiče chtěli, aby se o ně staral zrovna on. A Count Olaf má hlavně zálusk na jmění, které jim zanechali rodiče, o nic víc mu nejde.

Musím se přiznat, že o těchto knížkách jsem nikdy předtím neslyšela, nikdy jsem je tedy nečetla. Ale z toho, jak je seriál natočený, mám pocit, že je natočené stejným stylem, jakoby to bylo napsané.

Jako první mě zaujaly kulisy, výprava a samotné prostředí, které je mnohdy digitálně vytvořené a působí tedy uměle. Dost často tu můžeme vidět kontrast mezi barevnými a šedými domy, ulicemi apod. Mně osobně se zrovna tohle na seriálu moc líbilo.

V roli hlavního záporáka, tedy Counta Olafa, se objevil Neil Patrick Harris. Ze začátku bylo opravdu těžké mu uvěřit jeho roli, ne, že by to hrál špatně, ale.. furt jsem tam slyšela a vidět toho herce a ne postavu, kterou hrál. Ale postupně, jak série šla dál, a jak se Count Olaf objevovat v jiných kostýmech a účesech, tak jsem tu roli čím dál víc věřila. I když stále to bylo takové.. ne stoprocentní podle mě.

Ale Mr. Poe, kterého ztvárnil K. Todd Freeman, byl naprosto dokonalý. Tohoto herce jsem asi v žádné jiné roli neviděla, ale to na to nemá žádný vliv. Postava bankéře byla skvělá, naprosto vás donutil ho nenávidět, často jsem byla frustrovaná z toho, co dělal a co říkal. Zkrátka skvělá postava, i když jsem při jeho dialozích vždy trpěla.

Určitě musím zmínit vypravěče, který se po čas seriálu v něm objevuje, jeho jméno jest Lemondy Snicket a celým příběhem nás provází. Vždy zároveň prozradí, co se dál stane, takže vlastně spoileruje samotný příběh, což mě ale nevadí, naopak se mi líbí styl, jakým je to vypravované, ale myslím, že to vypravování mohlo být uchopené líp.

Samotný příběh je strašně roztahaný a po zhlédnutí prvního dílu jsem neměla chuť se ani podívat na ty další, ale byla jsem zvědavá, jak to bude pokračovat - jestli se tam třeba i něco zajímavého stalo. No, nestalo a byla to tak trochu ztráta času. První díl mě bavil asi tak stejně jako ten poslední. Obrovská škoda.

V seriálu je také pár muzikálových vystoupení a písniček, ale opravdu jen pár. Ne, že bych z toho byla nadšená, ale zároveň mě to ani příliš neotravovalo.

Na závěr. Opravdu jsem se těšila na tenhle seriál, byla jsem na něj dost zvědavá a ve své podstatě jsem ráda, že jsem ho viděla, protože jsem si na něj mohla udělat sama názor, ale za normální zhlédnutí asi nestojí, Myslím, že na druhou sérii se ani nepodívám. Sice je v seriálu několik nedořešených tajemství, ale ten příběh mě moc nevtáhl a ten vtip tohoto seriálu mě úplně nezasáhl. Mám ráda divné a podivné seriály nebo i filmy, ale v tomto případě se to úplně nepovedlo. Nevím, asi mě nenadchl ten samotný příběh, což je asi spíš chyba těch knížek, než seriálu.

Hodnocení: 60%


Viděli jste tento seriál? A jak se vám líbil?

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky