Návrat Gilmorek

Sedm sérií Gilmorových děvčat a my jsme se stejně nedočkali odpovědi na tu jednu otázku - skončí Rory s Deanem, Jessem nebo Loganem? A t...


Sedm sérií Gilmorových děvčat a my jsme se stejně nedočkali odpovědi na tu jednu otázku - skončí Rory s Deanem, Jessem nebo Loganem? A tohle nebyla jediná otázka, která zůstala nezodpovězena. Gilmorky jsou už jakýsi kult a pro mnohé klasika, proto když se začalo mluvit o možném pokračování, vyvolalo to vlnu nadšení. I když to ze začátku tak úplně nevypadalo, v pokračování se objevili všichni původní herci, tedy až na Edwarda Herrmanna, který před dvěmi lety zemřel, ten hrál v seriálu Richarda Gilmore. I přesto, že si Edward Herrmann už nemohl s ostatními herci v pokračování zahrát, bylo mu zde věnováno spoustu chvil, kterými se s ním i samotný seriál loučil. Tohle mi přišlo jako opravdu hezké gesto. Samotný podtitul A Year in the Life napovídá, že v nové sérii strávíme s Rory a Lorelai celá rok, nová série má pouze čtyři díly, přičemž každý z nich se odehrává v jiném ročním období a vše začíná zimou. Co se týče délky, série trvá dohromady okolo šesti hodin.

Rory je v novým dílech něco přes 30 let a stále se věnuji novinařině. Randí s Paulem, kterého jsme měli možnost poznat až teď, ale je vidět, že mezi nimi chybí chemie. Lorelai žije s Lukem a stále se stará o hotel Dragonfly Inn. Luke má samozřejmě svoje bistro. A také se tu mimojiné potkáváme s Emily, která se zde vyrovnává se smrtí Richarda, Emily je tu celkově věnováno mnoho prostoru.

Začínáme tedy zimou, kdy se ocitáme zpět ve Stars Hollow. Seriál je známý svými rychlými a dlouhými dialogy, které obsahují spoustu odkazů a narážek. Tvůrci samozřejmě pokračují ve stejném duchu, akorát se zdá, že návrat k psaní těchto dialogů nebyl jednoduchý, ze začátku dialogy zní trochu kostrbatě a nepřirozeně, oproti tomu jak jsme zvyklí z minulých sérií. Tohle je nejvíce znát hlavně u prvního dílu odehrávajícím se v zimě, v dalších obdobích se zdají být scénáristé více vypsaní. Odkazů je i v nové sérii spoustu a tentokrát se zde objevují i více novodobé narážky, zkrátka je to aktuální, tyhle narážky se týkají třeba nových knih nebo filmů. Pár jich tam tak vyvstávalo a některé mi moc ke vkusu Lorelai neseděly, ale budiž. Zpočátku mi i samotné hraní a scény připadaly málo přirozené a bylo to trochu.. umělé, zkrátka to nebylo tak uvěřitelné.

Gilmorky jsou klasika a já se na toto pokračování opravdu těšila, ale nevím, jak se mám ohledně něj cítit - jsem ráda, že jsme se mohli vrátit zpět do Stars Hollow, ale zároveň jsem čekala uzavřený konec, který nám divákům chyběl, který nám na konci 7. série zapomněli dát. Šest hodin nových Gilmorek a nic nebylo zodpovězeno, spíše se otevřely ještě další otázky. Skoro to vypadá jakoby se mělo chystat ještě další pokračování. Já osobně jsem se těšila, že se ještě jednou naposledy podíváme do Stars Hollow a dostaneme opravdový konec, ale takhle? Přiznávám, že jsem trochu naštvaná.

Taky je mi líto, že některým postavám zde nebylo věnováno více času, některé se tu jenom mihly, i když jsem si myslela, že právě oni budou hýbat tím dějem.

Na závěr, bylo hezké se moct podívat na zbrusu nové díly tohoto seriálu, některé scény mě dojaly, některé překvapily,... Za zhlédnutí to určitě stojí, jen musíte počítat s koncem, který možná nebude úplně to, co jste chtěli.

Moje smíšené dojmy tedy znáte, nové díly mi úplně nevzaly dech, i když jsem se na to ráda podívala.. A ráda bych se zeptala vás, kteří jste už nové Gilmorky viděli, líbily se vám? A splnily vaše očekávání?

Mohlo by tě zaujmout:

12 komentářů

  1. Nové díly jsem ještě neviděla, nebyl čas, ale Gilmorky miluji a rozhodně se na ně mrknu co nejdříve.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se určitě mrkni, žádný fanoušek Gilmorek by to neměl vynechat

      Vymazat
  2. Gilmorkám jsem nějak nepropadla. Zatím, třeba to jednou přijde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se na to člověk jednou začne dívat, tak si to zamiluje :) Nebo alespoň já neznám člověka, který by neměl rád Gilmorky :)

      Vymazat
  3. Já jsem z toho absolutně nadšená. Nevím, co ostatní čekali, ale já myslím, že to přesně zapadá:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti závidím :) Mně se to sice líbilo, ale nějak velké pocity to ve mně nezanechalo :/ což je mi líto, ale bylo to hezké se vrátit ke Gilmorkám

      Vymazat
  4. Zrovna včera jsem koukala na ten první díl a mám z toho docela podobné pocity. Chvílemi jsem se přistihla, že se nudím, že to už zkrátka není ono. Jsem ale zvědavá, jak to skončí-neskončí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, některé scény mi přišly trochu zdlouhavé.. Já jsem hlavně zvědavá, jestli budou ještě nějaké další série nebo to nechají vážně takhle. Však uvidíš, ten konec je takový.. ne moc jako konec :D :)

      Vymazat
  5. Zatím jsem viděla první díl z nové série a přišlo mi to takové vážné, ze skvělých praštěných ženských se staly nudný báby. Podle mě byla chyba, že tvůrci tehdy skončili u sedmé série, měli jet dál, teď už to po takový době vyvolává pouze vzpomínky na něco, do čeho má tahle novota docela daleko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přijde mi, že tvůrci nedokážou navázat na to, kde skončili - stylem a atmosférou. Ale nezklamalo mě to, líbilo se mi to, jen chci uzavřený konec :D

      Vymazat
  6. No my jsme teprve u třetího dílu, ale musím souhlasit, že žádná hitparáda to zatím není. Je hezké vidět ty staré známé tváře, ale není to prostě už ono, tak jako předtím. Jinak nejvíc mi spadla brada s Patty :D. Opravdu změna.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky