Seriály zhlédnuté v roce 2017

Poslední článek ze série zhlédnuto/přečteno za rok 2017, I KDYŽ v plánu mám ještě takové ohlédnutí za minulým rokem, ale tohle jsou opra...


Poslední článek ze série zhlédnuto/přečteno za rok 2017, I KDYŽ v plánu mám ještě takové ohlédnutí za minulým rokem, ale tohle jsou opravdu ta poslední ohlédnutí, poté mě čeká návrat do přítomnosti - té blogové, kdy nemusím dohánět resty, které jsem si sama naplánovala, a pak nestíhala. Minulý rok jsem shrnula můj seriálový i filmový rok v jednom článku, ale kdybych to tak udělala i letos, tak by takový článek byl opravdu nesmyslné délky a nikdo by to nečetl. Navíc, seriály se dost zakotvily do mého života, a tak si zaslouží samostatný článek.

V roce 2017 jsem začala sledovat spoustu pro mě nových seriálů, ale mnoho z nich ještě běží, čeká se na nové řady, nebo já jsem v nich stále pozadu, a tak je pouze jeden jediný seriál, který jsem měla možnost celý zhlédnout, hlavně tedy proto, že byl vysílán v letech 1999 a 2000, a tak už je to nějaký pátek, co byla finálová epizoda odvysílána. Mluvím o seriálu Freaks & Geek, na který jsem narážela na každém rohu internetu - hlavně tedy instagram a tumblr, i když tumblr se přiznám, že už nepoužívám tak moc jako kdysi. Mnohdy mě na seriál či film dokáže nalákat pouhá fotka z určité scény společně s jejím dialogem. Když jsem do tohoto seriálu šla, neměla jsem žádná očekávání, nikdy předtím jsem o tomto seriálu neslyšela a o to příjemněji jsem byla překvapena, když jsem zjistila, o jak skvělý seriál se jedná a navíc se skvělým obsazením. Samotný název prozrazuje, o kom seriál je, v češtině machři a šprti, a odehrává se kde jinde než na střední škole. Už dlouho jsem nenarazila na seriál, u kterého bych se tak upřímně pobavila - i když nejen to, i když Freaks & Geeks vnímám zejména jako komediální seriál, najdou se tu i vážnější chvilky a je tu poznat vidět vývoj jednotlivých postav. Dílů má seriál jen 18, za to dívání se na ně je opravdu kvalitně strávený čas.


O seriálech píšu na blogu čím dál častěji a minulý rok jsem vydala článek s názvem 'Moje seriálové závislosti', v kterém se rozepisuju o seriálech, kterým jsem minulý rok doslova propadla. Začnu seriálem Stranger Things, který bych označila za jeden z nejlepších současných seriálů. Pamatuji si, že na pilotní díl jsem se dívala hned po vydání, což bylo někdy v létě 2016, ale k zhlédnutí dalších dílů jsem se musela dost odhodlávat, jelikož jsem se obávala, že se budu moc bát - což ve finále seriál nebyl až tak strašidelný nebo jen nabývám na jakési odolnosti v tomhle ohledu. Ať tak či tak, celou první sérii jsem zhlédla teprve minulý rok, a pak jsem se těšila na tu druhou. Během premiéry druhé série jsem žila v Londýně, kde jsme se na seriál dívali s partou kámošů a lepší zážitek jsem mít nemohla. Podle mého byla první série trochu strašidelnější, za to druhá série působí mnohem temněji. Tohle je seriál, který se zařadil mezi mé vůbec nejoblíbenější a zatím mě nezklamal.
Totéž nemůžu říct o seriálu Riverdale, u kterého momentálně čekám na nové díly. První série mě ohromně bavila, při sledování druhé série jsem si uvědomila, jaký trash se z toho stává - i když mám pocit, že se to snad zase obrací k trochu lepšímu. Riverdale je takový fajn teenagerský seriál, není úplně dětinský, řeší se tam vraždy a vážnější věci, ale občas má člověk pocit, že kouká na fantasy a ne drama. Největší výtku mám k hereckým výkonům, zejména herečka Lili Reinhart, která v seriálu ztvárňuje postavu Betty Cooper, podle mě hraní moc nezvládá. Nevěřím jí vůbec nic a občas se člověk nad některýma scénama může akorát tak smát, jak špatně zahrané to je. Co se mi líbí je samotný vizuál seriálu a také kostýmy a prostředí. Riverdale se tváří jako skvělý seriál, ale ve výsledku ho řadím spíš k těm průměrným - i když mě baví ho sledovat a stále se dívám na nové díly. Mimochodem moje oblíbená postava je Cheryl Blossom, té bych chtěla v seriálu vidět mnohem víc.


Tohle by bylo pro nově objevené a "oblíbené" seriály vše, alespoň v této kategorii. Další novinkou, kterou jsem viděla, je seriál A Series of Unfortunate Events, na který jsem sepsala také samostatnou recenzi >zde<. Celkově se mi tento seriál nelíbil a na další série se určitě dívat nebudu, sama jsem překvapena, že jsem dokázala dokoukat celou první sérii.

Minulý rok se na obrazovky vrátil také seriál Game of Thrones a to v pořadí s již sedmou řadou. Tohle je seriál, který se s naprostou jistotou řadí mezi mé seriálové oblíbence. Nezávidím tvůrcům seriálu ten tlak ze strany diváků i kritiků, který na ně tlačí s blížící se finálovou osmou sérií - tedy... "blíží", pomalu, ale jistě, na novou a zároveň také poslední sérii Game of Thrones si budeme muset více jak jeden rok ještě počkat.
Novou sérii v roce 2017 představil také seriál American Horror Story, který mám dost ráda, ale v tomto případě se to liší série od série, jelikož každá má svůj vlastní příběh. Poslední série nesoucí podtitul Cult se mi moc líbila a Evan Peters předvedl skvělý herecký výkon. Při sledování jsem se těšila na každý nový díl a měla svoje vlastní teorie, jak se děj vyvine, tenhle prostor na teoretizování mě v této sérii moc bavil. Když už byla odvysílaná celá nová série AHS, podívala jsem se při té příležitosti i na série, které jsem ještě neviděla - a tím bylo Asylum a Coven. A obě tyhle série mě bavily a líbily se mi, i když přednost dávám asi Asylum, které je trochu víc temnější a vážnější. A pokud vás zajímá moje vůbec nejoblíbenější sezóna, tak tou je Murder House - myslím si, že tuto první sérii už žádná nastávající nepřekoná.


Konečně jsem dokoukala 1. řadu seriálu Mr. Robot, což je seriál, jehož myšlenky mě baví, ale zároveň mě nedokázal chytnout natolik, abych hltala díl za dílem, a tak se vždy jen jednou za čas k nějakému tomu dílu dostanu. Ale tento rok bych chtěla všechny vydané díly dohnat, jelikož ve výsledku mám tento seriál dost ráda.
Pak je tu seriál Vikings, jehož první sérii jsem zhltla najednou a strašně rychle, ale od té doby jsem se nějak neměla k zhlédnutí žádných dalších sérií. Možná bych se k seriálu Vikings opět měla vrátit, ono je to také tím, že poslední díly, které jsem viděla, mě až tolik nebavily. I když celkově tenhle seriál vypadá moc dobře a zajímá mě jeho další vývoj.
Seriál The Walking Dead je pro mě naprostou novinkou, velmi mě odrazoval hlavně počet sérií, zatím jich vyšlo osm, a to znamená spoustu dílů, kterých člověk musí dohnat. Navíc jsem se opět bála, že se budu moc bát, klasika. Ale jednou večer jsem dostala chuť na nějaký trochu temnější a surovější seriál a vzpomněla jsem si právě na The Walking Dead. První sérii jsem zhltla opět strašně rychle, ale hned potom jsem se vrhla na tu druhou, u které jsem momentálně. Dílů mi zbývá ještě spousta, ale momentálně mě tenhle seriál baví moc.


Teď tu mám speciální kategorii a tou je ANIME. Ano, minulý rok jsem konečně dala šanci anime, o kterém jsem si myslela, že mě moc bavit nebude, ale v tomhle případě jsem se neuvěřitelně spletla. Už mám dokonce i několik svých oblíbenců z tohoto žánru a o některých z nich jsem psala již v samostatném článku >zde<.

Začnu od "nejhoršího" a k tomu nejlepšímu se propracuju. Začnu anime, které se jmenuje Parasyte: The Maxim. Vlastně jsem nevěděla, jestli ho tu mám vůbec zmiňovat, ale pokud tenhle seriál znáte vy, aspoň mi můžete napsat váš názor na něj do komentářů. Mně na pohled tohle anime zaujalo, ale první díl mě natolik nebavil, že se k němu asi nevrátím - měla jsem docela vysoká očekávání, ale přednost dám v sledování asi jiným kouskům.
Dál tu mám anime Berserk z roku 1997, z kterého jsem zhlédla pouhé dva díly, a i když mě tenhle seriál docela bavil, chci se momentálně dívat na něco jiného.
A teď už přichází na řadu anime, na které mám ucelený názor, jelikož jsem ho celé viděla. Ghost Hound mělo dost dobře nakročeno na to se stát mým oblíbeným anime, ale tvůrci se od původní myšlenky a příběhu natolik odtočily, že na žádnou z původních otázek, které byly na začátku děje ustáleny, neodpověděly a příběh okolo kterého se to nakonec točilo se stal mdlým bez hlubších myšlenek. Dost mě mrzí, čím se tohle anime stalo, jelikož nakročeno mělo opravdu moc dobře a vypadalo to na zajímavý příběh.
Prvním anime, které jsem kdy viděla, bylo Death Note, což je asi jedno z vůbec nejznámějších anime. Já ho znala z vyprávění už dřív, a tak jsem mu konečně dala šanci. Líbilo se mi, mám k němu nějaké výhrady, ale furt se jedná o hodně dobré anime, avšak viděla jsem i lepší, které mě oslovily daleko více.


A konečně přichází čas vám představit moje dvě nejoblíbenější anime. Začnu se Shiki, což je upírské anime, které se na první pohled zdá jako zábavné fantasy s pár strašidelnými prvky, ale vůbec jsem netušila, čím se ve finále tohle anime stane. Díl od dílu je temnější a vážnější až přijde ten moment, kdy si uvědomíte, že tohle vůbec není fantasy, ale vypovídá to v mnohém i o současné společnosti, v které žijeme. Mě baví zkrátka příběhy, které mají něco navíc, donutí vás přemýšlet a třeba vás donutí i zpochybňovat vám již známé věci.
Posledním anime, které jsem si naprosto oblíbila, je Tokyo Ghoul. Mimo to, že mám ráda fantasy, tenhle příběh má opět ono něco navíc. Na čem v případě tohoto anime velmi záleží je hlavní postava, já opravdu nemám ráda postavy, které jsou černo-bílé a je předem určené kdo je kdo, a koho byste měli mít rádi a koho byste měli naopak nenávidět. Ken Kaneki, což je hlavní postava Tokyo Ghoul, naopak vnímám jako velmi rozpolcenou postavu, což v mých očích téhle postavě na mnohém přidává. Anime má pouhé dvě série, přičemž manga i nadále vychází, říká se, že anime ještě někdy vyjde, ale momentálně to nevypadá moc nadějně - i když já opravdu doufám, že se toho jednou dočkáme. Takže v plánu mám si postupně pořídit mangu a číst tu.
Tohle sice už nepatří do minulého roku, ale jen tak pro zajímavost, momentálně mám rozkoukané anime Paranoia Agent.


Jako každý rok, i tento rok jsem se začala na některé seriály dívat znovu. Občas se dívám na Sex and the City, které jsem viděla mnohokrát, ale nikdy ne celé díl po dílu, takže tentokrát si zapisuju, u kterého dílu jsem vždy skončila a na seriál se dívám v angličtině. S kamarádkou jsme se taky znovu dívaly na náš oblíbený seriál Skins, nestihli jsme ho celý, ale skončili jsme zhruba v polovině 2. generace. A nakonec, ráno u snídaně jsem se začala dívat na Pokémona (Indigo League), u kterého jsem taky nikdy neviděla všechny díly, takže občas se dívám na něj.


Mám tu i pár seriálů, na které jsem se zkoušela dívat, ale nějak to nevyšlo. Tím je třeba seriál SKAM, viděla jsem jen 1 díl, možná se k němu někdy vrátím, zatím mě to až tak nezaujalo, že bych se na to musela hned podívat. Viděla jsem i dost dílů seriálu Vyšehrad, hlavně proto, že to bylo jednou dobou všude sdílené, a bavilo mě to, ale k posledním dílům jsem se nějak nedostala. Taky jsem se začala konečně dívat na Breaking Bad, což je seriál, který mě moc baví, i když zatím jsem viděla pouhé 3 díly, ale letos se na něj chci dívat určitě víc. Viděla jsem taky díl seriálu Master of None, ale ten mě moc nebavil, takže dívat dál se na něj určitě nebudu. A nakonec Black Mirror, z něhož jsem pár dílů viděla a určitě mám v plánu se na tenhle seriál podívat, jelikož mě moc zaujal a vypadá opravdu dobře.

Když vyšla druhá série, byla jsem doslova obsessed. Top shop v Londýně navíc měl spolupráci se Stranger Things v době premiéry 2. řady - moc chudá na to cokoliv si koupit, ale dekorace měli úžasné.

Jako takový bonus dodám asi to, že jsem se skoro jako na seriál dívala na Dan and Phil Play: The Sims 4. Já se dívám na youtube dost, ale gameplaye mě nikdy moc nevzaly, ale tohle je naprostá výjimka. Zábavné, až natolik, že to vážně vnímám jako seriál a začátkem tohoto roku jsem dokoukala všechna doposud vydaná videa s Dilem, takže teď jen čekám na ta nová.

Jinak kdysi jsem na seriály vůbec tolik nekoukala, hlavně kvůli tomu, že jsem neměla internet doma, takže jsem si to vždycky musela někde stáhnout a vědět dopředu, co si vůbec stáhnout chci. Takže jsem se koukala především na seriály v televizi a prvním seriálem, u něhož jsem čekala nové díly byl Pretty Little Liars, což je seriál, který jsem ve výsledku ani nedokoukala, protože to šlo do kytek. Ale teď můžu říct, že seriálů bych se rozhodně nevzdala, jelikož mnohdy se radši podívám na pár dílů určitého seriálu než na jeden celý film. Já vím, divné.

P.S.: omlouvám se za ty fotky zarovnané vlevo, ani nevíte, jak moc mě to štve, ale zkoušela jsem to upravit v šabloně a nešlo to, a nechci měnit design blogu, jelikož s tímto jsem momentálně spokojená, ještě se v tom pokusím povrtat

edit: Úplně jsem zapomněla na seriál Rick and Morty, z něhož viděla docela dost dílů, i když sama od sebe jsem se na to ještě nepodívala. Zcela mě to nenadchlo, ale špatné to taky není.

Určitě mi napište, jaké seriály jste si oblíbily v minulém roce a vy a na které seriály se nejvíc těšíte v tomto roce? :)

Mohlo by tě zaujmout:

3 komentářů

  1. Riverdale mám moc ráda a taky čekám na nové díly :)
    Na Walking death se chci podívat už dlouho, ale s takovým strašpytlem jako jsem já to opravdu není jednoduché. Bojím se, že už bych nikdy neusla :D
    Pěkný článek :)

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím se Stranger Things, nejlepší seriál za poslední roky :) Jinak jsme se taky konečně začali dívat na Game of Thrones i když jsme se tomu snažili hrozně dlouho odolat.

    Jinak to bylo minulý rok o zkovu koukání, takže jsme znovu sjeli přátelé, Dva a půl chlapa a Zoufalky.

    A úplně bych zapomněla na Greys Anatomy, které jsme začali v léťě a někdy v průběhu listopadu se konečně dostali k posledním dílu:) Plus už několikátým rokem sleduju The Foster a sama se divím, že mě to stále baví:)

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek. Ukládám si ho a určitě kouknu na Tokyo Ghoul a Shiki.
    Právě jsem viděla prvních 5 dílů Black Mirror a teda uff, docela mi to dává zabrat. A to jsem si myslela, že už jsem viděla hodně.
    Jsem zvědavá, co řekneš na Breaking Bad. Myslela jsem, že si ho pouštím jako poslední člověk na planetě a že to bude v pohodě seriál, ale nakonec se z "v pohodě seriálu" stala naprostá závislost :D
    www.suzifromtheblog.com

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky