Filmy zhlédnuté v roce 2017

Už několik let po sobě mám ve zvyku na konci každého roku vydat shrnutí filmů, které jsem za daný rok zhlédla. Už je únor, což znamená,...

fotka ze Cereal Killer Cafe v Londýně a film mého dětství

Už několik let po sobě mám ve zvyku na konci každého roku vydat shrnutí filmů, které jsem za daný rok zhlédla. Už je únor, což znamená, že nestíhám, tohle zkrátka není článek, který bych měla napsaný za půl hoďky a příště si to musím uvědomit dřív a začít ho dávat dohromady nejlíp už v prosinci. V roce 2017 jsem neviděla tolik nových filmů, kolik třeba rok předtím, a důvod je takový, že jsem v tomhle roce nechodila tolik do kina, většinou jsem zvyklá si zajít do kina aspoň jednou měsíčně, ale když chce člověk šetřit na jiné věci, tak kultura jde většinou bohužel stranou. Navíc se mi zdá, že minulý rok nešlo do kin až tolik filmů, které mě zaujaly natolik, že bych měla potřebu do toho kina na ně jít. Za to jsem poslední měsíce roku 2017 prožila ve společnosti Netflixu a obří televize a tímhle způsobem jsem viděla filmů opravdovou spoustu (samozřejmě i seriálů, ale o těch někdy příště). No, teď už Netflix nemám a přiznám se, že pohodlí Netflixu mi opravdu chybí.

Každopádně se pojďme přesunout k samostatným filmům. Minulý rok jsem viděla celkem 65 filmů, a tak je zřejmé, že se zde nemůžu rozepsat o všech. Celý seznam filmů najdete na konci článku společně s odkazy na případné recenze a nad tímto seznamem jsou uvedené moje největší filmové objevy roku 2017, i když skvělých filmů jsem viděla daleko víc. Opět jsem filmy rozdělila do několika odstavců podle toho, co mají v mých očích společného. To je k úvodu vše a konečně k daným fimům ↓

filmy, které vyšly v roce 2017:
Jsem si jistá tím, že v roce 2017 vyšla velká spousta filmů, tak jako každý rok, ale já viděla pouze dva z těchto filmů a oba dva mají za hlavní hrdiny superhdiny. Prvním snímkem je Logan, tedy příběh Wolverina a musím říct, že tento film se zařadil mezi nejlepší superhrdinské filmy vůbec - jedná se o vyzralý a dospělý příběh, samozřejmě skvěle natočený, ale nejvíce se mi líbilo samotné vyobrazení hlavních postav, které nebyly jen černobílé a působily jako opravdoví lidé. Skvělý a taky dost emotivní snímek.
Druhým filmem je Wonder Woman, který byl vychvalovaný až do nebes - četla jsem dost pozitivních recenzí na tenhle film, ale nejen to, někteří moji kamarádi (a hlavně i kamarádky) byli posedlí tímto filmem. Mně osobně Wonder Woman zklamala i přesto, že jsem skoro žádná očekávání neměla. O hlavní postavu jsem nejevila moc velký zájem, nepřišla mi až tak výjimečná a statečná, jak ji všichni vykreslovali, a hlavně mi nepřišla dobrým příkladem feministky - jelikož ano, spoustu lidí ji miluje jenom proto, že je to holka. Nemám pocit, že by mi tento film či příběh cokoliv dal a v podstatě mi zkouknutí tohoto filmu přišlo jako ztráta času.

filmy, které vyšly v roce 2016:
Při pročítání mýho seznamu filmů, které jsem viděla, jsem zjistila, že jsem viděla spoustu filmů, co vyšlo v roce 2016, i když v úmyslu jsem to vůbec neměla. Ale aspoň mám další kategorii, podle které můžu filmy roztřídit.
Začnu filmy, které jsem chtěla zhlédnout a náhodou jsem se k nim dostala zrovna minulý rok. Prvním takovým filmem je Fantastic Beasts and Where to Find Them, což je film, který volně navazuje na filmovou sérii o Harry Potterovi. I když jsem velkým fanouškem Harryho Pottera, jak knih, tak i filmů, neměla jsem potřebu tento film za každou cenu vidět, asi mě tolik nenalákal. Každopádně, jsem film nakonec viděla a zas tak nadšená nejsem. O většině filmů, o kterých zde píšu, jsem se rozepsala už v samostatném článku, odkazy najdete na konci tohoto článku, ale budu se snažit moje názory dát do kupy a trochu to shrnout. Hlavní hrdina se mi líbil, i samotný příběh nebyl špatný, ale co mě dost odrazovalo bylo nadbytečné používání digitálních efektů - nebo ani ne tak nadbytečné, jako spíš strašně očividné, takže bylo vidět, že dané věci do toho světa prostě nepatří. Ale samotné vzezření fantastických zvířat se mi líbilo, jen by to všechno mohlo působit míň digitálně. Bohužel od Pottera, tohle není film, na který bych se s chutí podívala klidně i stokrát.
Dalším fantasy filmem je Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, což je snímek, který mě původně dost lákal, ale pak jsem na něj trochu zapomněla. Já osobně jsem nepřišla do styku s knižní předlohou, takže nemůžu srovnávat, ale moji zvědavost upoutal fakt, že film bude režírovat Tim Burton. Já v podstatě s tímto filmem nemám žádný problém až na to, že samotný příběh mě prostě nebavit. A když vás nebaví příběh a je vám jedno, co se stane s hlavníma postavama, tak je to těžké. Myslím si, že koho bavil knižní příběh, tak ho film bude bavit (tedy v tom případě, že příběh ve filmu nezměnili, což nepředpokládám). V tomto případě se mi zpracování nadpřirozených věcí i podoba všech postav líbila, efekty se mi líbily, i atmosféra filmu a barvy filmu byly podařené, ale ani tohle všehno samotný příběh nedokáže zachránit. Plus tam hraje Eva Green, které pořád moc nedokážu přijít na chuť.
Filmem, který nikomu nedoporučuju je I Am the Pretty Thing That Lives in the House, což je film, který se tváří jako horor, ale v podstatě není ničím. Nad tímhle filmem jsem se už dost rozčilovala >zde<, tak se nebudu rozčilovat znovu tady, jen vás chci varovat, že se jedná o ten nejhorší film, který jsem kdy viděla, fakt nic dobrého jsem na něm nenašla.
Konečně bych se mohla dostat i k nějakým těm dobrým filmům, já bych označila A Cure for Wellness za dobrý film. Původně jsem chtěla jít na tenhle snímek do kina, ale nakonec jsem neměla čas a furt je mi to trochu líto. Určitě se nejedná o nejlepší film všech dob, ale já osobně mám ráda dobré mysteriózní thrillery s fantasy prvky, a myslím si, že tímhletím A Cure for Wellness je. Atmosféra snímku je naprosto skvělá, a stejně jako hlavní postava, ani vy nemáte šajnu, co se vlastně děje. Je tam jedna scéna, která v podstatě nesouvisí nijak s dějem, v téhle scéně se vyskytuje srnka a jedná se o moji oblíbenou scénu, mrazivou a půvabnou pro oči, což zní nepatřičně a zvrhle, pokud jste film viděli, ale jen to dokazuje, že atmosféra i efekty tohoto filmu jsou skvělé. V tomhle žánru se může člověk šeredně splést a tohle je jeden z mála dobrých filmů podobného rázu, který jsem za poslední dobu viděla.
Konečně jsem se koukla i na Nerve a to, co jsem čekala, jsem v podstatě dostala. Líbil se mi tenhle film, i když i tak to považuju spíš za odpočinkovou podívanou. Fajn film.
Další dva filmy už nepatří do této kategorie, jsou to filmy, které vyšly v roce 2015, ale jelikož se pořád jedná o relativně nové filmy, zmíním je ještě tady. Prvním z těchto filmů je The Martian, což je film natočený podle stejnojmenné knížky, kterou jsem i zrecenzovala >zde<. Knížka byla skvělá, a tak jsem měla vysoká očekávání od filmu, ta naštěstí film naprosto splnil. Na druhou stranu si nemyslím, že pokud jste četli knížku, tak musíte vidět film nebo naopak, protože si v podstatě stačí vybrat jedno, o nic nepřijdete, jelikož obojí stejnou hodnotu, podle mě. I když jsem četla knížku, tak nelituju, že jsem film viděla, jedná se o skvělý film, i když o poměrně dlouhý, ale rozhodně ne nudný.
Poslední filmem v této kategorii je film Dope, což je skvělý film na večer s kámoši, to je přesně to, jak jsem viděla tenhle film já. Dope má skvělý soundtrack, hraje tam ASAP Rocky, což bylo příjemným a nečekaným překvapením a já jsem si sledování filmu užila. Nezařadilo se to mezi mé top komedie, ale i tak to byl hodně fajn film.

filmy, které jsem si oblíbila:
Tohle je asi ta kategorie, která zajímá každého nejvíc. V podstatě jde o všechny filmy, které se zařadily mezi mé absolutní top. Viděla jsem ale spoustu skvělých filmů, takže i dalšími odstavec je skvělých filmů plný. Tohle je spíš pouze výběr těch nejlepších.
Začnu dvěma vůbec nejlepšíma filmama, které jsem za minulý rok viděla. Prvním z těchto filmů je snímek Eternal Sunshine of the Spotless Mind, v kterém hlavní role ztvárnili Jim Carrey a Kate Winslet. A tohle je také první film, v kterém se mi Jim Carrey jako herec líbil - většinou se objevuje v komediích, které používají humor, který já zkrátka nedokážu ocenit, mám jiný styl humoru, ale byla jsem příjemně překvapena jeho vážnou rolí v tomto filmu a to, jak skvěle ji dokázal zahrát. A Kate Winslet mám ráda jako herečku a opět mi potvrdila, že hrát umí. Miluju filmy, které si hrají s časoprostororem, ale zároveň také divákovou myslí, je to zkrátka jeden z těch filmů, který vás donutí se zamyslet nad spoustou různých věcí a zároveň jako divák musíte při sledování fakt dávat pozor, jelikož se toho na obrazovce děje spoustu. Tohle je jeden z těch filmů, co se dostal na mou absolutní špičku nejlepších viděných filmů.
Dalším stejně dobrým filmem je Mr. Nobody, kde hlavní roli ztvárnil Jared Leto a opět je to snímek, který se zařadil mezi ty nejlepší, co jsem kdy viděla. Je to jeden z těch filmů, který chci vidět víckrát za život, a který mě opět nutí se zamyslet nad mým vlastním životem. Pro mě osobně jsou tyhle filmy hodně emotivní, hlavně kvůli tomu, že v tom můžu vidět něco z vlastního života, a proto jsou pro mě tyhle filmy zároveň i dost smutnými a emocionálně mě jejich sledování dost vyčerpává. I přesto jsou tohle ty nejlepší filmy vůbec. Je to film, který vypráví život jednoho člověka, ale to několika různými způsoby - jaký by byl jeho život, kdyby se tehdy rozhodl takto? Ale co když se tehdy rozhodl jinak? Život jedince se mění podle jeho vlastních rozhodnutí a voleb, a tak je nekonečně mnoho možností, jak tento člověk mohl svůj život prožít. Film si hraje s teorií chaosu, string teorií i butterfly effectem.
Další filmy jsou stále výběrem toho nejlepšího, i když spíš by je označila za nejlepší filmy v tom svém žánru, než celkově jako jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Welcome to the Rileys je film, který mě dost oslovil a důvodem, proč jsem se na něj podívala, je Kristen Stewart, která zde ztvárnila jednu z rolí - podle mě je Kristen skvělou herečkou a to mi nikdo nevymluví. Sama jsem byla překvapená, jak moc se mi líbil film z dnešního prostředí a světa, žádné fantasy, naopak realisticky působící film. Škoda, že se tento film nedočkal větší pozornosti.
Minulý rok jsem narazila v podstatě jen na jednu komedii, kterou jsem si oblíbila, a tou je Jennifer's Body. Což je dost šílená teenagerská komedie, s trochou černého humoru. Určitě bych to neoznačila za klasickou komedii, a rozhodně bych to neoznačila ani za horor - jak uvádí třeba takové čsfd. Šla jsem do toho s tím, že se podívám na horor, a nakonec jsem objevila hodně fajn komedii. Ani nevím, jak bych humor v tomto filmu popsala, takže uvidíte sami, buď vám sedne nebo ne, ale já sama za sebe doporučuju.
Nemohla jsem se dočkat, až se podívám na film Into The Wild, věděla jsem, že se jedná o super film a akorát jsem si to potvrdila. Ono je celkem jasné, co čekat od tohoto filmu, takže napíšu jen to, že je to opět film (ano, budu se zas opakovat), který vás donutí se zamyslet nad životem.
I letos jsem pokračovala v koukání se na filmy, ve kterých hraje Leonardo DiCapria, což je můj oblíbený herec. Jedním z filmů, které jsem zhlédla v rámci koukání se na jeho filmografii, byl i film The Beach. Mám pocit, že jsem přecejen kdysi už tento film viděla, ale trochu se mi to pletlo s Modrou lagunou nebo nějakým takovým špatným filmem. Každopádně, The Beach je skvělým filmem, opět takovým tím se zamyšlením. Určitě se tenhle snímek zařadil mezi mé oblíbené filmy s DiCapriem.

filmy, které jsem chtěla vidět a konečně viděla:
Další kategorie je také nabytá spoustou skvělých filmů. U některých jsem se rozhodovala, jestli je i nezařadit do předešlé kategorie. Všechny tyto filmy mají společné to, že jsem o nich už dříve slyšela (vlastně až na Never Back Down, který je tu proto, že jsem si ho oblíbila), ale až minulý rok jsem se dostala k jejich samotnému zhlédnutí. Některé z těchto filmů jsem si také oblíbila, některé mě spíš zklamaly, některé se mi líbily, ale nemám potřebu se na ně podívat víc než jednou. Ale všechno jsou to kvalitní a dost známé snímky.
Začnu již zmiňovaným Never Back Down, což je film, na který jsem narazila na Netflixu s kamarády, kteří tenhle film už znali a líbil se jim. A já sama jsem byla, jak moc se líbil tenhle film i mě. Na to, že se ve filmu dost pere a zápasí, tak si myslím, že tenhle snímek má i takovéto něco navíc, mě osobně tenhle film strašně dostal, což bylo asi způsobeno i tím, v jakým rozpoložení jsem se na něj dívala. Plus soundtrack tohohle filmu je opravdu dost dobrý.
Konečně jsem se podívala i na všechny filmy The Lord of the Rings, ale o téhle filmové sérii se mám v plánu rozepsat ještě při jiné příležitosti, napíšu jen to, že jsem nebyla zklamaná a filmy považuji za velmi povedené.
Dalším fantasy snímkem, na který jsem se konečně podívala, je The Dark Knight. Já nejsem úplně posedlá Batmanem, ale tenhle film se mi líbil a bavil mě, i když si nemyslím, že bych ho musela vidět víckrát, pokud se neocitnu v nějaké situaci, kdy se na něj budu dívat se skupinou lidí - nevadilo by mi to vidět znova, ale sama se na to znovu nepodívám.
Dále tu mám ďábelského holiče z Fleet Street, Sweeney Todd, což je snímek Tima Burtona, v kterém hraje Johnny Depp, Helena Bonham Carter a Alan Rickman. Hvězdné obsazení, skvělá atmosféra a výtvarné zpracování, jen to muzikálové pojetí se mi moc nelíbilo. Já celkově moc na muzikály nejsem, a pokud se nějaký muzikál zařadí mezi mé oblíbené, to už něco znamená. Bohužel v tomto případě mě nejvíc nadchlo opravdu to vizuální zpracování. Ale zároveň, určitě si nemyslím, že je to špatný film, jen jsem měla asi příliš vysoká očekávání.
Když už jsem u toho Tima Burtona, mám tu ještě jeden snímek, který režíroval, a tím je Big Fish. U některých filmů je mi líto, že jsem nestihla sepsat články nebo recenze, jelikož já mám pak problém si vybavit moje dojmy z filmu - pomáhá mi, když o filmu přemýšlím ještě při psaní, a tak se mi to lépe vryje do paměti. Z vizuálního hlediska je to opět skvělý snímek, moc se mi líbilo, jakým stylem byl film natočený, ale samotný příběh mě tolik neuchvátil. Určitě mám filmy, které mám od Burtona radši. Opět to neznamená, že je to špatný film, jsem ráda, že jsem ho viděla.
Minulý rok jsem konečně zhlédla i nějaký ten film Wes Andersona a to The Grand Budapest Hotel, což je snímek, kterému nemám, co vytknout. Osobité výtvarné zpracování, příběh, který odsýpal, skvělé hlavní postavy. Tenhle film mě zkrátka moc bavil, osobitý styl humoru tomu také dost napomáhal.
Na další film ještě nemám zcela vyhrazený názor a to hlavně proto, že se na něj potřebuju znovu podívat - a to už potřetí. Poprvé jsem ho viděla moc opilá, podruhé už střízlivá, ale furt to nestačilo, a tak se na něj chci podívat znovu - a myslím si, že ani teď to nebude naposled. Mluvím o Trainspotting, což je snímek, který mi byl tak trochu doporučen, i když jsem o něm už před tím samozřejmě slyšela. Koho zajímá téma drog a života, tak ho tenhle film určitě zaujme. Mě téma drog dost zajímá a zvlášť filmová zpracování tohoto témata mě zajímají. Já mám trochu rozpačité dojmy z tohoto filmu, jelikož mám vždy dojem, že mi z něj něco uniká, že je tam něco, co jsem nepostřehla. Pokračování jsem ještě také neviděla, takže bych to tak spojila. Každopádně film se mi líbil a ten fakt, že mi nevadí se na tenhle film dívat tolikrát a furt o něm přemýšlím, také něco dokazuje.
Když už jsem u toho, dalším filmem, který se zabývá také tématem drog, je Requiem for a Dream, a s tímto filmem jsem se poprvé setkala díky hlavní skladbě, kterou jsem se učila na klavír a tahle skladba patří taky mezi mé oblíbené, které hraju. Takže je asi zbytečné zmiňovat, že soundtrack se mi líbil. O tomhle filmu jsem se rozepsala už v samotném článku, každopádně si nebudu číst, co přesně jsem napsala, spíš to zhodnotím tak zpětně - protože s odstupem času člověk může získat jiný pohled na film.Vím, že jsem tento snímek zařadily mezi filmy, které mě ani nenadchly, ani nezklamaly, což pořád souhlasí. Čekala jsem hlubší myšlenky od filmu, ale všechny myšlenky v něm byly spíš povrchové - i když furt dobré myšlenky. Zpětně se mi líbí opakování daných scén, jelikož to na filmu dodává na atmosféře a náladě. Nemyslím si, že po jednom zhlédnutí mám možnost mít zcela ucelený názor na tenhle film.
Inception je dalším filmem, který mě, ani nezklamal, ani nenadchnul. Přesto mě hlavní myšlenka tohoto filmu doprovázela i nadále a občas se přistihnu, že nad tímto filmem pořád přemýšlím. Některé filmy zkrátka mají něco do sebe až zpětně, kdy si uvědomíte, že vás film po dosledování zcela neopustil.
Teprve minulý rok jsem také zhlédla The Matrix a mám v plánu se někdy podívat i na pokračování tohoto filmu. A vlastně si zopakovat i ten první díl. Sledování Matrixu mě bavilo, ale myslím si, že je tam ještě dost na pochopení v mém případě, celé jsem to nestihla pobrat.
Taková střední očekávání jsem měla od Scott Pilgrim vs. the World - a i tak jsem byla zklamaná. Celkem se mi líbí styl, jakým je film natočený, některé scény jsou dost komiksové, budiž. Ale celý příběh i postavy jsou akorát tak cringe-worthy. To mě moc nevzalo. Ale zmínit jsem tenhle film chtěla, jelikož jsem se na něj nějakou tu dobu chtěla podívat, a teď když jsem tak udělala, tak jsem akorát byla zklamaná, bohužel.
Taky jsem se konečně podívala na American Psycho a to je film, který se mi líbil. Příjemný překvapením byl i Jared Leto, který se ve filmu objevil, což jsem vůbec nečekala. A výkon Christiana Bale v hlavní roli dokážu ocenit. Zajímavý to snímek, ale mě se dost líbil.
Velkým zklamáním byli The Dreamers. Zde hraje opět Eva Green, která se mi opět nelíbila. Na tenhle film jsem narazila díky instagramu a tumblr, kde lidi tenhle film pořád sdílejí a vychvalují, tak jsem čekala něco dobrého, no, spíš je to film, co se na něco dobrého jen tváří. Nahé scény a sexuální scény mi vůbec nevadí, ty vlastně nebyly problémem tohoto filmu, to až ty pokusy o dialogy a myšlenky upozornily na to, že film nemá moc, co říct.
Konečně jsem se podívala i na The Butterfly Effect, což je film, který jsem už nějakou tu dobu odkládala. Opět je to film, co se zabývá časoprostorem a tím, jak by se dal nebo nedal ovlivňovat, a jak by takové změny ovlivnily budoucnost. Určitě to není nejlepší film, který se zabývá tímto tématem, ale pořád je to dobrý film, který se mi líbil, jen mě neovlivnil tolik jako některé jiné snímky.
The Big Lebowski je film, který mě osobně nikdy nezaujal natolik, abych se na něj podívala, ale je to oblíbený film mého kamaráda, tak jsme se na něj podívali a dostala jsem v podstatě to, co jsem očekávala - spíš takový průměrný film, který mě moc nenadchnul, zároveň mě neunudil. No, dál bych tento film nedoporučovala.
Poslední dva filmy v této kategorii se oba točí okolo teenagerů. A oba jsou to filmy, na které opět narážím všude, a které se řad mezi určité klasiky. Prvním z nich je The Breakfast Club, což je asi se dá říci konverzační film, a já měla bohužel trochu vyšší očekávání, než na jaká by tenhle film dosáhl. Je to dobrý film, jsem ráda, že jsem ho viděla, ale stačilo mi to vidět jednou.
Tím druhým filmem je Heathers, kde hraje Winona Ryder, která hraje ve více mých oblíbených filmem, a Christian Slater, kterého znám zas ze seriálu Mr. Robot. Heathers je šokující teenager film, trochu psychopatický, nebo přinejmenším se točící okolo psychopatů. Tenhle film mě bavil, i když i v tomhle případě platí, že jednou mi to stačilo.

oblíbené filmy viděné poněkolikáté:
Následující filmy projedu jen velmi rychle, jelikož jsem o nich zde na blogu už x-krát psala a jsou to filmy, na které nedám dopustit, které jsem si oblíbila, a které jsem viděla už poněkolikáté.
Začnu asi tím nejslabším kouskem zde a to je Sala Samobójcow, což je polský film sledující osud jednoho teenagera, který trpí různými problémy a později uniká především do světa virtuálního. I když mám k tomuto filmu nějaké výhrady, ráda se na něj sem tam kouknu. Tenhle film mě moc baví, ale určitě nečekejte žádnou odpočinkovou podívanou, mě tenhle film vždy dostane.
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain je francouzský film, který znám už od dětství a je to strašně milý film, který každého, kdo se na něj dívá, zahřeje. O tom, jak je důležité a krásné se radovat z maličkostí.
Teď tu mám pro změnu dva filmy Tima Burtona, která mám ráda, a které se řadí mezi mé vůbec nejoblíbenější. Začnu filmem Charlie and Chocolate Factory, což je podle mě naprostá klasika, je to taky jediná filmová verze tohoto příběhu, kterou jsem viděla. Skvělá výprava, zábavné písničky, humor, který mě baví. A skvělí herci samozřejmě.
Mým vůbec nejoblíbenějším Burtonovým filmem je Corpse Bride, což je prostě láska. Samotný příběh je mým oblíbeným, dále výtvarné zpracování je úžasné, samozřejmě soundtrack nemůžu nezmínit - tohle je přesně ten případ, kdy mě film naplněný písničkama, baví.
Když už jsem u toho, další film, nebo vlastně celá série filmů, která mě baví a je naplněná písničkama, nese název High School Musical. Kolikrát mám náladu celý den poslouchat a zpívat písničky z těchto filmů, a tak to dělám. A minulý rok jsem se konečně znovu podívala i na samotné film. Jak já HSM miluju.
Horns je film, který doporučuju, kdy se dá a minulý rok jsem na něj dovedla další spoustu lidí a taky se jim tenhle film líbil, což mě neuvěřitelně těší. Jedná se o temnější thriller s temnějším smyslem pro humor, neuvěřitelným soundtrackem, skvělými efekty, a i když znám už celé rozuzlení příběhu, nebrání mi to v tom si tenhle film užívat, i když ho vidím už počtvrté nebo i víckrát.
Další čtyři filmy se řadí mezi mé absolutně nejoblíbenější, ale opravdu se tu o nich nechci rozepisovat, třeba někdy napíšu článek, kde se rozepíšu o mých top filmech. Jsou to filmy, které nemůžu vynachválit, a které vás donutí se zamyslet, buď nad životem, nebo nad vámi samotnými. těmito filmy jsou Fight Club, American Beauty, Girl, Interrupted a The Basketball Diaries.

kreslené a fantasy:
Minulý rok jsem trochu zanedbala fakt, že se chci dívat na víc disneyovek, hlavně těch starších. Mám tu jediný disney film a tím je původní kreslená Alice in Wonderland, k tomu chci říct jen to, že tohle je skvělá pohádka, na kterou se dá koukat v různých stavech a může to být skvělým zážitkem. Konečně jsem se podívala i na Coraline, i když ta mě ve výsledku zklamala a moc se mi nelíbila. Dál jsem se podívala na Watership Down, od které jsem čekala větší brutality než jsem dostala, ale byla to fajn pohádka. Taky tu mám jeden anime film a tím je Byōsoku 5 centimeter, příběh mě sice moc nenadchnul, ale byla to krásná podívaná pro oči. A ještě tu mám dva fantasy filmy, Gurdians of the Galaxy a Mortal Instruments, přičemž oba filmy bych označila spíš za průměrné, dobře se na to koukalo, ale nijak mě to nenadchlo.

top filmové objevy:

seznam všech viděných filmů:
  1. Sala Samobójcow / Místnost sebevrahů (2011) >recenze<
  2. Trainspotting (1996)
  3. Alice in Wonderland / Alenka v říši divů (1951)
  4. American Beauty / Americká krása (1999) >recenze<
  5. Logan / Logan: Wolverine (2017) >recenze<
  6. The Basketball Diaries / Rváčův deník (1995) >recenze<
  7. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain / Amélie z Montmartru (2001) >recenze<
  8. Coraline / Koralína a svět za tajnými dveřmi (2009) >recenze<
  9. Inception / Počátek (2010) >recenze<
  10. Requiem for a Dream / Requiem za sen (2000) >recenze<
  11. The Shining / Osvícení (1980) >recenze<
  12. Welcome to the Rileys / Svět podle Mallory (2010) >recenze<
  13. Eternal Sunshine of the Spotless Mind / Věčný svit neposkvrněné mysli (2004) >recenze<
  14. Byōsoku 5 centimeter / 5 Centimetres Per Second (2007) >recenze<
  15. Mr. Nobody / Pan Nikdo (2009) >recenze<
  16. Guardians of the Galaxy / Strážci Galaxie (2014)
  17. Jennifer's Body / Bacha, kouše! (2009)
  18. Fight Club / Klub rváčů (1999) >recenze<
  19. Spalovač mrtvol (1968) >recenze<
  20. Instalatér z Tuchlovic (2016) >recenze<
  21. Anthropoid (2016) >recenze<
  22. Jež (2011) >recenze<
  23. The Matrix / Matrix (1999) >recenze<
  24. The Dreamers / Innocents / Snílci (2003)
  25. Fantastic Beasts and Where to Find Them / Fantastická zvířata a kde je najít (2016) >recenze<
  26. Deepwater Horizon / Deepwater Horizon: Moře v plamenech (2016) >recenze<
  27. The Grand Budapest Hotel / Grandhotel Budapešť (2014) >recenze<
  28. American Psycho / Americké psycho (2000) >recenze<
  29. Dope / Matroš (2015) >recenze<
  30. Crimson Peak / Purpurový vrch (2015) >recenze<
  31. I Am the Pretty Thing That Lives in the House (2016) >recenze<
  32. A Cure for Wellness / Lék na život (2016)
  33. Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street / Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street (2007)
  34. Watership Down / Daleká cesta za domovem (1978)
  35. Into The Wild / Útěk do divočiny (2007)
  36. The Butterfly Effect / Osudový dotek (2004)
  37. Holidays (2016)
  38. Clueless / Bezmocná (1995) >recenze<
  39. The Breakfast Club / Snídaňový klub (1985)
  40. Wonder Woman (2017)
  41. Never Back Down / Nikdy to nevzdávej (2008)
  42. Jurassic World / Jurský svět (2015) >recenze<
  43. Girl, Interrupted / Narušení (1999) >recenze<
  44. Big Fish / Velká ryba (2003)
  45. Horns / Rohy (2013) >recenze<
  46. Mortal Instrumentens: City of Bone / Mortal Instruments: Město z kostí (2013)
  47. Devil / Ďábel (2010)
  48. The Big Lebowski / Big Lebowski (1998)
  49. Scott Pilgrim vs. the World / Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010)
  50. The Beach / Pláž (2000)
  51. The Dark Knight / Temný rytíř (2008)
  52. High School Musical / Muzikál ze střední (2006)
  53. High School Musical 2 / Muzikál ze střední 2 (2007)
  54. High School Musical 3: Senior Year / Muzikál ze střední 3: Maturitní ročník (2008)
  55. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring / Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
  56. The Lord of the Rings: The Two Towers / Pán prstenů: Dvě věže (2002)
  57. The Lord of the Rings: The Return of the King / Pán prstenů: Návrat krále (2003)
  58. The Martian / Marťan (2015)
  59. Heathers / Smrtící atrakce (1988)
  60. Miracle on 34th Street (1994)
  61. Drive (2011)
  62. Nerve / Nerve: Hra o život (2016)
  63. Charlie and Chocolate Factory / Karlík a továrna na čokoládu (2005)
  64. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children / Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (2016)
  65. Corpse Bride / Mrtvá nevěsta Tima Burtona (2005) >recenze<
Není těžké si všimnout, že téměř všechny filmy, které jsem viděla ze začátku roku, jsem zrecenzovala nebo jsem se o nich alespoň zmínila v některém z článků. Ke konci roku jsem propadla Netflixu a velké obrazovce televize a v podstatě se koukala na film za filmem, aniž bych tyhle všechny filmy zrecenzovala. Jelikož uplynula už nějaká doba od zhlédnutí některých těchto snímků, nepamatuju si všechny moje dojmy z filmů, některé filmy mi moc neutkvěly v paměti a trochu mě mrzí, že jsem ty filmové články nesepsala, no nic, teď už je pozdě, a tak se můžu zaměřit aspoň na filmy, které jsem viděla teď v poslední dobře. Ale, co chystám stoprocentně, je speciál o filmových maratonech.



I když jsem tento článek vydala až v únoru, doufám, že i tak si své čtenáře našel. Příští rok musím s psaním podobného článku začít o něco dřív.

Určitě mi napište do komentářů vaše top filmové objevy minulého roku, ať se můžu inspirovat :)

Mohlo by tě zaujmout:

4 komentářů

  1. Páni, to jsi viděla fakt hoodně filmů:D. Já si je všechny nepamatuju, ale vím, že film Wonder Woman se mi moc líbil:).
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám hrozný problém si pamatovat, které filmy jsem viděla podle názvů:)
    Ale ale , co si pamatuju z posledních měsíců byla komedie Going in Style, u které jsem se fakt nasmála a pak film Breath, který byl skvělý:)

    Nejlepší animák byl rozhodně Finding Dory:) A Logan byl taky super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si zas většinou pamatuju jenom anglické názvy a ty české ne, tak se teď snažím zaměřit na to, abych si zjistila vždy oba :D
      Ale připomněla jsi mi film Finding Dory, který jsem tak trochu propásla a Nema jsem naprosto milovala, takže bych to měla napravit :)

      Vymazat
  3. Spousta těchto filmů jsem viděla, ale připomněla jsi mi i nejake, které bych ještě ráda shlédla. Třeba takový Logan.
    Marťan byl fakt super, viděla jsem ho 2x, 3x.. ?

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky