Alba roku 2017 | 2. část (+ playlist)

Na první pohled by se mohlo zdát, že v první polovině roku 2017 vyšla většina vůbec těch nejlepších projektů minulého roku, ale ve finál...

alba roku 2017 / albums of 2017

Na první pohled by se mohlo zdát, že v první polovině roku 2017 vyšla většina vůbec těch nejlepších projektů minulého roku, ale ve finále se našlo více než dost alb, které zachránily i tu druhou polovinu roku. Před půl rokem vyšla část první tohoto článku, kterou si můžete přečíst na následujícím linku:
http://fantasy-maniak.blogspot.cz/2017/07/alba-roku-2017-1-cast-playlist.html. A teď už je načase rozebrat jednotlivá alba, která vyšla během zbytku roku 2017. Spoustu mých oblíbených interpretů v tomto období vydala nové album, některá mě zklamala, to nebudu lhát, některá mě ale příjemně překvapila. A některá alba si chci teprve poslechnout - protože toho vychází tolik, že člověk to nemá šanci všechno stihnout. Vybrala jsem si několik alb, o kterých jsem se rozepsala samostatně, ale není zde prostor na to, abych to takhle udělala se všemi alby, a tak se o těch, na které se nedostalo, rozepíšu na konci článku v delším samostatném odstavci. A jako takový bonus vložím na konec článku i tématické playlisty a jedno video.

Lana Del Rey - Lust For Life
Datum vydání: 21. červenec 2017
Lana vydala své již páté studiové album minulý rok a z něj můžete znát dva singly - Love, který vyšel jako první, a pak Lust For Life, což je písnička, na kterou si přizvala zpěváka The Weeknd. Ze začátku mi žádný z těchto singlů nic moc neříkal, až písničky Summer Bummer a Groupie Love mě zaujaly, přičemž tyto písničky byly vypuštěny do světa také před vydáním samotného alba, avšak ne jako singly. Na obou těchto písničkách zpívá společně s A$AP Rockym a mě osobně si získala především písnička Summer Bummer, i když něco až tak převratného to taky není. Avšak jsem ráda, že Lana Del Rey a A$AP Rocky spolu konečně oficiálně vydali písničku, při téhle příležitosti si doporučuji poslechnout písničku Ridin', kterou spolu také nahráli, ale oficiálně nikdy nevyšla. A s odstupem času jsem si dost oblíbila i singl Lust For Life.
Lana se jako s každým albem vrátila opět s jinou image a trochu jiným vibem. Všichni si pamatujeme její Born To Die a v tomto duchu se nesla většina jejího vydaného materiálu - na mysli mám to smíření se se smrtí a spíše temnější texty, naopak samotný název alba Lust For Life jde zcela opačným směrem. Aneb "Lust for life keeps us alive". I když se Lana řadí mezi mé vůbec nejoblíbenější zpěvačky, musím přiznat, že texty na tomto albu mě příliš neohromily - bez ohledu na to, jestli se jedná o pozitivněji laděné písničky nebo ne (ale pozor, tohle neplatí o všech písničkách).
Na druhou stranu si musím vzpomenout na dobu, kdy vyšlo její předchozí album Honeymoon, ke kterému se teď moc ráda vracím, jelikož Honeymoon mě ze začátku taky úplně neoslovilo a neuměla jsem si představit, že bych se k tomu albu příliš často vracela. Ale vracím a to opravdu dost často.
Přesto z mých dosavadních dojmů musím dát albu Lust For Life spíše průměrné hodnocení.
Nejlepší skladby: When The World Was At War We Kept Dancing, Lust For Life (ft. The Weeknd), Summer Bummer (ft. A$AP Rocky & Playboi Carti), Cherry
Hodnocení: 3,5/5

Miley Cyrus - Younger Now 
Datum vydání: 29. září 2017
Další album je také od jedné z mých nejoblíbenějších zpěvaček. Younger Now je již šestým studiovým albem Miley Cyrus a po projektu Miley Cyrus & Her Dead Petz, což bylo album vydané nezávisle a bylo poskytnuto zdarma k poslechu, tohle je album, které bylo vydané pod velkým labelem, přesněji RCA Records. Její předchozí projekt se zařadil mezi má oblíbená alba, a tak jsem se těšila na novou tvorbu této americké zpěvačky. Singl Malibu, který vyšel již v květnu minulého roku, mě naladil velmi pozitivně a já měla velká očekávání od nadcházejícího alba. Kdo mě zná, tak ví, že si nepotrpím na nějaké extra sluníčkářské a pozitivní texty a zejména texty zahrnující téma lásky, takové písničky musí mít nějakou přidanou hodnotu. Zkrátka. Na tomhle albu Miley mluví hodně o lásce a některé ty texty mi nepřijdou zcela upřímné, naopak mi přijdou spíš umělé, hodně přikrášlené, a trochu jako parodie. Takovým krásným příkladem toho, co mám na mysli, je písnička I Would Die For You - Miley je skvělá zpěvačka a zde to dokazuje skvělými vokály, také se mi velmi líbí samotná melodie i instrumentální provedení, bohužel text to celé podkopává. Další písničkou, kterou mám napůl ráda a napůl ne, je Love Somone - tahle písnička má skvělé sloky a zní skvěle, ale posluchač má pocit, že je veden k nějakému vyvrcholení, ale to nikdy nepřijde, strašná škoda, jelikož písnička má potenciál, bohužel refrén se podle mého zcela nepovedl.
Teď to zní, že celé album jenom haním, ale přesto jsou na něm písničky, ke kterým se ráda vracím, ale pak jsou tu také písničky, které si snad nikdy znovu neposlechnu a rovnou je přeskočím při poslechu celého alba, a to není dobře. Opět se tedy jedná o album, které hodnotím spíše průměrně.
Nejlepší skladby: Younger Now, Malibu, Week Without You, Thinkin', Bad Mood
Hodnocení: 3,5/5

Kesha - Rainbow
Datum vydání: 11. srpen 2017
O největší comeback minulého roku se nepochybně postarala Kesha s jejím singlem Praying a následně také albem Rainbow. Kesha na jejím třetím studiovém albu dokazuje, že je neskutečnou zpěvačkou a nepotřebuje autotune a další vychytávky, jelikož si vystačím se svým samotným přirozeným hlasem. Tohle album se rozhodně zařadilo mezi má oblíbená alba, ale nejenom to, také mezi ta nejlepší alba, která během roku 2017 vyšla, tedy podle mého názoru. Celkově se jedná o velmi hezky poskládané album, písničky na začátku alba jsou více vážnější a pomalejší, střed alba je více crazy a trochu víc laděný do counry, řekla bych, a celé album zavírají opět pomalejší songy. I když nejedná se o žádné pravidlo, ale jako posluchačovi se mi uspořádání jednotlivých písní velmi líbí.
Tohle je naopak album, při jehož poslechu nepřeskajuju jedinou písničku. Líbí se mi švihlost některých písniček, při poslechu některých písniček není možné sedět v klidu, jelikož se chcete prostě zvednout a tančit, ale pak je tu i pár vážných písniček, které působí velmi upřímně a každý si v nich může najít to svoje. Líbí se mi myšlenky všech písniček, na tomhle albu je hodně úryvků textů, které se zařadily mezi mé oblíbené. A myslím si, že za zhlédnutí stojí také videklipy k písničkám Praying a Learn To Let Go, zejména tedy Praying.
Nejlepší skladby: Praying, Learn To Let Go, Rainbow, Boogie Feet, Boots, Godzilla
Hodnocení: 5/5

Lil Peep - Come Over When You're Sober, Pt. 1
Datum vydání: 15. srpen
O Lil Peepovi jsem se zmiňovala již v článku, který jsem vydala v červenci minulého roku (http://fantasy-maniak.blogspot.cz/2017/07/interpreti-ktere-jsem-zacala-nove.html), a tam právě zmiňuji, že jsem ho začala poslouchat zhruba někdy v květnu a poměrně rychle se zařadil mezi mé vůbec nejoblíbenější interprety. Proto taky není úplně jednoduché pro mě tady o něm psát. Tohle album je jeho jediným studiovým albem a nachází se na něm 7 písní. Musím přiznat, že tohle není můj oblíbený projekt Lil Peepa, ale přesto jsem si převážnou většinu alba velmi oblíbila. Co můžu doporučit, tak to je určitě videoklip k písni Awful Things a dále písničku The Brightside, kterou bych označila za moji nejoblíbenější z tohoto alba.
Nejlepší skladby: Benz Truck, Awful Things (ft. Lil Tracy), U Said, The Brightside, Problems
Hodnocení: 3,5/5

XXXTentacion - 17
Datum vydání: 25. srpen 2017
Dalším interpretem, kterého jsem začala poslouchat teprve minulý rok, je právě XXXTentacion. V roce 2017 vydal několik projektů, především mixtapy, ale 17 je jeho debutové album a jeho vůbec největší dosavadní projekt - a také můj oblíbený, proto se dnes tady budeme bavit o něm. Albu jako první předcházel singl Revenge (původně Garette's Revenge) a tahle píseň se na první poslech zařadila mezi mé oblíbené. Většina písní na albu je dlouhá okolo 2 minut, a i když album zahrnuje 11 písní, včetně interlude a outra, celková délka alba je pouhých 22 minut. Myslím si, že X jako interpret má velký potenciál, ale někdy ho zcela nevyužívá, např. jeho prezentace při freshman cyberu pro XXL magazín mě trochu zklamala. Některé jeho hudební počiny jdou zcela mimo mě, i ta celková snaha podmanit si fanoušky a mít armádu fanoušků a vstoupenců, ale když se odpoutám od tohoto všeho, jeho hudba se mi velmi líbí, akorát si člověk musí umět vybrat v jeho tvorbě, něco jde mimo mě, jak říkám, ale pak jsou tu písničky, které řadím mezi opravdu povedené. A tohle album je rozhodně příkladem toho povedeného.
Nejlepší skladby: Jocelyn Flores, Everybody Dies In Their Nighmares, Revenge, Save Me, Dead Inside, Fuck Love (ft. Trippie Redd), Orlando
Hodnocení: 4/5

Jaden Smith - SYRE
Datum vydání: 17. listopad 2017
Přijde mi, že Jaden Smith je docela podceňovaným rapperem a lidi na internetu si z něj rádi a často dělají srandu. Pokud jste i vy jedním z těchto lidí, měli byste dát šanci jeho hudbě, především jeho poslednímu albu SYRE. Já osobně ho začala poslouchat díky písni Fallen, kterou vydal v roce 2016, a kterou zahrnul i na toto album. Další skvělou písničkou, která mě dostala ještě před vydáním alba, byl song Watch Me, jehož melodie a instrumental je naprosto bezchybný. A písnička, která mě přesvědčila o jeho schopnostech, se jmenuje Icon, což je prostě fire 🔥, jeho flow je hodně super. A myslím si, že právě singl Icon ho dostal do povědomí více lidí jako rappera. Dále musím zmínit ještě beat na písničce George Jeff, který mě hodně baví.
Ne všechny písně na tomto albu jsou špičkové a moje oblíbené, ale album má přes 17 písní a celkově je dlouhé něco přes hodinu, takže tohle bych mu i odpustila. Přiznám se, že Jaden Smith jako osobnost je dost zajímavý a je známo, že rád sdílí s ostatními svoje myšlenky, ať už se podíváte na jeho twitter nebo nějaké rozhovory, a takoví lidé mě baví sledovat, lidi, co sdílí své myšlenky a mají, co říct. Netvrdím ovšem, že vždycky vyslovuje extra hluboké myšlenky, je očividné, že se snaží a chce být tím, kdo má tyhle hluboké myšlenky, ale občas to přece jen působí tím dojmem, že si na to hraje a snaží se až moc (v tomhle směru mi připomíná trochu XXXTentaciona) - ale i tak, tohle je mi celkem jedno, jestli má člověk nějakou myšlenku, kterou chce sdělit světu, ať to udělá, pak už je jen na ostatních, jestli budou těmto vysloveným myšlenkám věnovat svůj čas nebo ne.
Nejlepší skladby: B, E, Falcon, Lost Boy, Icon, Watch Me, Fallen
Hodnocení: 4/5

Původně jsem měla v plánu se rozepsat více i o několika dalších albech, ale buď na ně nemám tak pevný názor, nebo je ještě nemám tolik naposlouchaná, a proto je tu následující odstavec nebo odstavce, v kterých se krátce zmíním o dalších albech, která jsem chtěla zahrnout do tohoto článku.
Yung Lean se minulý rok také vrátil s novým albem, které nese název Stranger. Album doprovází také stejnojmenný krátký film, jehož zhlédnutí můžu já osobně jenom doporučit a na tento snímek dále navazuje i videoklip k písni Metallic Intuition. Tedy přesněji řečeno, v tomto pořadí byla videa vydána. Ale ráda bych zmínila, že tento videoklip se pravděpodobně řadí k mým oblíbeným za minulý rok, a pokud budu mít dostatek času, ráda bych vydala i samostatný článek, který by se právě věnoval mým vůbec nejoblíbenějším klipům minulého roku. Každopádně, abych byla upřímná, dříve jsem Yung Leana poslouchala mnohem víc a jeho tvorba mě mnohem víc bavila, ale zhruba od alba Frost God, jsem jeho hudba příliš neposlouchala, ani k albu Stranger jsem se příliš nevracela.Ještě jsem zapomněla zmínit, že právě písnička Metallic Intuition je zároveň i mou oblíbenou písní na albu.
jesse rutherford minulý rok vydal své první sólové album s názvem &, jinak je frontmanem kapely The Neighbourhood (ti vydali za poslední rok 2 EP, ale o těch se asi příliš rozepisovat nebudu), pro ty z vás, kteří neví. Písnička Born To Be Blonde, která vyšla před samotným albem, mě příliš nenavnadila na album, ale o to více jsem byla nakonec překvapená a to příjemně. Ne všechny písničky mě oslnily, ale taková písnička Dime&Dog se zařadila mezi mé vůbec nejoblíbenější songy za minulý rok. Mojí další oblíbenou písní z alba je např. Drama. Ale spíše se vracím pouze ke konkrétním písničkám z alba & než že bych poslouchala úplně celé album.
Portugal. The Man měli velmi úspěšný rok, jelikož singl Feel It Still z jejich nového alba Woodstock se dočkal opravdu velkého úspěchu. A já jsem víc než ráda, jelikož tuhle písničku naprosto miluju a opět je to písnička, při jejímž poslechu nedokážu jen tak sedět v klidu. Za zmínku stojí také písnička Live In The Moment. Musím uznat, že tahle kapely umí vybírat písničky pro singly.
Jediným EP, které v tomhle článku zmíním, je ep You od Dodie Clark. Náhodou jsem narazila na písničku In The Middle a tu jsem si naprosto zamilovala, přestože zbytek ep mě tolik neoslnil (ale to je spíš tím, že tohle není úplně můj styl hudby).
Dalšími alby, které mě bavily jsou třeba Flower Boy od Tyler, The Creator, dál Broken Machine od Nothing But Thieves, Pop2 od CharliXCX (pro tohle album nahrála i písničku s Lil Peepem, ale ta nakonec na albu nebyla a prý ani nikdy vydána nebude) nebo LXRDSZN od Scarlxrd (mou oblíbenou písničkou z tohoto alba je 6 Feet).
Za neutrální alba bych označila třeba album Heaven Upside Down od Marilyna Mansona, což je album, na které jsem se těšila, ale ještě jsem ho ani celé nedoposlouchala, ani nevím... A potom taky album Tell Me You Love Me od Demi Lovato - objektivně musím uznat, že Demi je skvělou zpěvačkou, ale některé její písničky mě baví víc, některé míň. Z tohoto alba jsem si uložila jedinou písničku a tou je Cry Baby, ale poslech minimálně této písničky doporučuju.
Cenu za nejhorší album cover vyhrávají Maroon 5 s albem Red Pill Blues, i když samotný content alba bych neoznačila ani za ten nejhorší, ale rozhodně ani za ten nejlepší. Zkrátka takový nic neříkající pop, i když pár písniček z tohohle alba mě taky baví (ale objektivně musím uznat, že i tyhle písničky nejsou zrovna nic moc, až na to, že jsou trochu chytlavé).
A alby, které se tolik nepovedly, jsou Revival od Eminema a taky Gemini od Macklemora (i když písničku Good Old Days, na kterou si Macklemore přizval Keshu, hodnotím kladně).

Jako každý rok i minulý rok vyšlo tolik alb, že to člověk neměl možnost všechno zposlechnout, a tak je pořád spoustu toho, k čemu bych se ráda vrátila a napravila to. Zde je tedy výčet některých těchto alb:
MISSIO - Loner
RAT BOY - SCUM
BTS - Love Yourself: Her
Taylor Swift - reputation
P!nk - Beautiful Trauma
Gorillaz - Humanz
Hollywood Undead - Five
G-Eazy - The Beautiful & Damned
Milky Chance - Blossom
Lil Uzi Vert - Luv Is Rage 2
Vince Staples - Big Fish Theory
Brockhampton - Saturation III
Drake - More Life
SZA - Ctrl

Bonus: alba, na která jsem zvědavá v roce 2018 (ne všichni intepreti potvrdili, že vydají album v následujícím roce, nebo ano, ale ještě není oznámen oficiální název alba):
The 1975 - Music for Cars
Arctic Monkeys
Avril Lavigne
Bastille
Bebe Rexha
Charli XCX
Charlie Puth -Voicenotes
Jack White - Boarding House Reach
Justin Timberlake - Man of the Woods
Liam Payne
Lil Peep x Smokeasac
Melanie Martinez
Noah Cyrus - NC-17
Selena Gomez
Thirty Seconds to Mars
Troye Sivan
Zayn
+ BØRNS, Camila Cabello a The Neighbourhood, kteří již vydali novou hudbu

PLAYLIST 01
to nejlepší z alb, která vyšla v roce 2017

PLAYLIST 02
top 50 písniček, které jsem si oblíbila v roce 2017
(ale nemusely být vydány v roce 2017)

a komu nevadí moje neperfektní angličtina, zde je i video, o které se nikdo neprosil:

Určitě mi napište do komentářů vaše oblíbená alba za minulý rok a taky to, na která alba se nejvíce těšíte v tomto roce :) 

Mohlo by tě zaujmout:

7 komentářů

  1. Miley taky patří k mým oblíbeným zpěvačkám, ale je pravda, že její nennovější album je pro mě spíše zklamáním.. Bohužel jsem si na něm nenašla žádnou písničku, která by mi nějak víc utkvěla v hlavě :) Nalákala si mě na Keshu, ani jsem nevěděla, že vydala nové CD :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kesha se po pěti letech vrátila a lepší comeback bych si ani neuměla představit, tohle album určitě stojí za poslech! :)

      Vymazat
  2. Díky! Skvělá inspirace. Moc se mi líbí, že jsi přidala ty playlisty na spotify, dávám si do sledování :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už teď mám playlisty, kam přidávám zas písničky za tenhle rok - abych se přiznala, tak jsem na playlisty trochu ujetá, ale těší mě, když si je rozklikne i někdo jiný než já :D

      Vymazat
  3. Skvělý článek :) Přinesl mi spoustu hudební inspirace :) Doufám, že bdue i tenhle rok stejně bohatý na nové písničky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Tenhle vypadá taky hodně nadějně, ale snažím se radši nemít zas tak velký očekávání, lepší je se nechat překvapit :)

      Vymazat
  4. Na Avril som tiež zvedavá a jediný známejší album je pre mňa Lana. Pôvodne som o nej mala dojem, že má samé smutné depresívne pesničky ale už si na nej nejaké tie mesiace fičím ale nový album som ešte komplet celý nepočula, vždy odkladám ešte nejaké 3 či 4 pesničky na neskôr alebo "až bude čas" :D
    VeJa
    https://veja-the-writer.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky