Filmové maratony: v kině nebo doma (v hostelu)

Během dvou dnů jsem zvládla dva filmové maratony, jeden z nich jsem měla v plánu, druhý byl naprosto spontánním rozhodnutím - vlastně ...


Během dvou dnů jsem zvládla dva filmové maratony, jeden z nich jsem měla v plánu, druhý byl naprosto spontánním rozhodnutím - vlastně naopak. Každopádně, v tomhle článku bych ráda porovnala takový maraton v kině a "doma" nebo v mém případě v hostelu. Obojí má svoje plusy, ale také svoje mínusy a ty bych tu ráda dneska rozebrala. A samozřejmě se rozepíšu i o samotných filmech, které jsem měla možnost zhlédnout.

Budu to brát chronologicky, a tak začnu maratonem, který jsem viděla jako první. V hostelu jsem měla přehozený režim, a tak jsem byla většinou celou noc byla vzhůru - neptejte se, nebo si počkejte na článek o hostelu. Nehledě na to, že jsme si dávali maratony seriálů, tak jsme zhlédnuli i celý High School Musical. Můj vysněný maraton se tedy stal skutečností - no, byla jsem to já, kdo to navrhl, ale chytlo se to. A tyhle filmy jsem zhlédnula i společně se super lidma. Vím, že někteří lidé se stydí za to, že mají rádi HSM, ale já si naopak budu stát za tím, co se mi líbí, a je mi vcelku jedno, kdo mě vidí se na co dívat. To zmiňuji spíše proto, že kamarádka se zpočátku přesně z tohoto důvodu nechtěla dívat - přece jen je to hostel a lidi prochází společnýma místnostma. A to je taky jedním z mínusů tohoto maratonu - pokud nejste doma sami, tak vás můžou rušit ostatní lidi, to, že si povídají, to, že prochází kolem apod. Naopak výhodou je, pokud tedy mluvím o hostelu, že se vás může sejít velká parta a lidi se můžou k vám připojit, což může být fajn. Největší výhodou je samozřejmě volnost - chce se mi na záchod, film můžu stopnout, chci si udělat něco dobrého nebo uvařit si kafe, to samé. Ve stejném duchu, mohli jsme si dělat přestávky na cigaretu, kdy jsme chtěli - i když většinou to bylo tedy mezi filmama, ale za to si můžete sami určit, jak dlouhou přestávku chcete. A pohodlí domova je prostě pohodlí domova. Můžeš se na filmy dívat z tvého oblíbeného místa, zachumlaný do deky, klidně se můžeš i natáhnout, a pokud usneš, tak usneš, nikomu to nevadí - tedy pokud to nebude vadit tobě samotnému, jelikož já jsem jedním z těch lidí, kdo musí vidět každou sekundu filmu. Jako velkou výhodu vidím taky to, že je to prostě společenská záležitost - můžete spolu komentovat filmy, zpívat nahlas, a celkově je to strašně uvolněná a nenucená atmosféra. 

Když už jsem u toho, taky bych se ráda rozepsala o High School Musical. Muzikál ze střední je klasika, na které jsem vyrůstala a jsem ráda, že mě tyhle filmy zastihly, když jsem chodila na první stupeň základky. Věřte mi, že muzikály zrovna nemusím, ale tohle a pár dalších výjimek také ze studií Disney, jsou něco speciálního. Už to bylo více než pět let, co jsem tyto filmy naposledy viděla a stejně jsem znala všechny písničky z nich, jelikož do toho nepočítám, že jsem si sem tam vyhledávala videa na youtube. Někdy mám prostě náladu na písničky z HSM, a tak celý den neposlouchám nic jiného - dobře, nebylo to jen sem tam, spíše hodně často. Tohle bylo opravdu v době, kdy Disney vědělo, jak na to, skvělé písničky i choreografie. Já minulý rok odmaturovala, a tak dívání se právě na tyto filmy bylo pro mě dost emocionálním. Doporučuji všem si po maturitě dát maraton High School Musical. 

vzpomněla jsem si, že mám i samostatný playlist s oblíbenýma písničkama z HSM, tak třeba ho někdy ocení:



Na druhý maraton jsem vyrazila s mýma dvěma kamarádama do kina v centru Londýna, Prince Charles Cinema. I tenhle maraton byl můj nápad a jednalo se o maraton trilogie Lord of the Rings. A tohle bylo vůbec poprvé, co jsem zažila filmový maraton v kině. Začnu tedy výhodama. Největší výhodou je samozřejmě kvalita obrazu, obrovské plátno, skvělý zvuk a v našem případě i to, že se jednalo o prodloužené verze. Každé kino je jiné, a tak i sedačky a prostředí budou jiné. Promítání LotRa probíhalo v podzemním sále, kde sedačky nebyly umístěny moc stupňovitě, takže se mohlo stát, že si před vás sedl někdo vysoký a celou dobu seděl vzpřímeně. Ono, udělat si pohodlí na sedačkách v našem sálu bylo docela nemožné - na můj vkus byly sedačky docela malé, vzhledem k tomu, že v nich lidé trávily x hodin. Ale jinak bylo prostředí fajn, i tak jsem se tam rozvalila, a jakž takž si to pohodlí udělala, zabalila se do deky - i když teplota byla příjemná, nebylo, ani příliš vedro, ani příliš zima. Co se týká maratonů, tak do kina si samozřejmě můžete vzít jídlo a pití, takže zásob jsme měli opravdu moc. Čekala jsem, jak všechny moje zásoby spořádám a nakonec jsem si půlku toho všeho nesla zpátky "domů". To je možná výhoda, člověk nakoupí víc jídla než potřebuje, a tak mu aspoň nic neschází. Mezi jednotlivýma filmama jsou přestávky, které jsou dostatečně dlouhé - i když se na dívčích záchodech musí samozřejmě čekat, protože fronta se utvoří téměř okamžitě, všechno jsem vždy stihla. I s tím, že jsem si byla venku ještě zapálit. Teď jsem si vzpomněla, že další výhodou může být také otevřený bar do určité hodiny, myslím si, že nabízí i teplé nápoje, ale já osobně jsem si tam nic nekupovala. Jako největší výhodu vnímám to, že se všichni soustředí na film a nikdo vám do filmu nekecá. Já jsem si maraton v kině dost užila, ale přednost asi dávám přece jen těm maratonům doma.

Pán prstenů patří mezi knižní klasiky a i já jsem tuto trilogii samozřejmě četla, společně s Hobitem, který se řadí mezi mé nejoblíbenější knihy vůbec (proto mě filmové zpracování dost zklamalo). Každopádně, po dočtení trilogie, jsem se x let zpátky podívala pouze na první film, který se mi moc líbil, ale potom jsem nesehnala filmové pokračování, a tak nějak jsem od toho upustila. Takže tohle bylo vůbec poprvé, co jsem zhlédla celou filmovou trilogii. A rozhodně mě to nezklamalo, úžasné filmy, připojuji se k fanouškům, kteří tyto filmy vychvalují až do nebes, a i když je to už pár let, co tyto filmy byly natočeny, efekty v nich podle mě nestárnou. A díky filmům jsem dostala chuť si opět připomenout i knižní předlohu, tak uvidím, kdy se k tomu dostanu.


Jaký filmový maraton jste viděli naposledy? A díváte se ně radši doma nebo v kině?

Mohlo by tě zaujmout:

4 komentářů

  1. V kině jsem na filmovém maratonu zatím nebyla, ale jak tak koukám s pohodlím to nebude nic moc. :D
    Zatím dávám maratony jen doma, nejčastěji seriálové, ale občas taky HP. ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám za sebou jediný maratón a to Pána prstenů, ale stalo mi to za to! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem milovník filmových maratonů! Pořádám je často v létě, kdy jsou až nesnesitelné horka, že se člověku prostě nechce jít ven a rozpouštět se tam a nebo naopak v zimě, kdy se zachumlám do deky a vycházím jen na záchod nebo abych si uvařila nový čaj/kafe. ♥
    High School Musical maraton jsme pořádali, když jsem byla na Erasmu, protože jsem se tam sešly parta holek, které to prostě milují (stejně mi u tohohle filmu připadá, že všechny holky naší generace prostě HSM milují). Jinak jako správný potter head často pořádám HP maraton, někdy takhle sjíždím i všechny díly Scream, Nezvratného osudu nebo Saw.
    Jinak souhlasím s tím, že mi také asi vyhovují víc tyhle filmové maratony doma, co se těch přestávek a komentářů týče. Minulý rok jsem se ale účastnila Hororové filmové noci a bylo to taky fajn, i když doma je to prostě pohodlnější, člověk může usnout aniž by tím někoho rušil (mluvím ze spaní) a když chce jít čůrat, tak mu neuteče polovina filmu. :P

    EnthusiasTer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nás se sešla parta tvořená z holek i kluků na HSM, což bylo moc fajn :) Přiznám se, že nikdy jsem nedávala maraton HP, i když jednotlivé filmy jsem viděla mockrát, ale letos bych to chtěla napravit a takový maraton si dát. A na jeden hororový maraton jsem chtěla vyrazit, ale nakonec to nevyšlo - ale na ten bych šla ráda do kina, jelikož sama doma bych některé ty horory asi zatím nezvládla, zatím. :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky