Letní filmová škola 2017

Tento víkend skončila již 43. Letní filmová škola, což je filmový festival konající se v Uherském Hradišti. Letos jsem byla během filmo...


Tento víkend skončila již 43. Letní filmová škola, což je filmový festival konající se v Uherském Hradišti. Letos jsem byla během filmovky doma, tedy v Hradišti, a tak jsem mohla letošní atmosféru i trochu nasát. Ovšem akreditaci jsem zakoupenou neměla, a tak jsem využila pouze příležitostí, kdy jsem mohla vidět některé filmy zadarmo. I když jde hlavně o ty filmy, které se promítají uvnitř v sálech, stále je možnost vidět spoustu filmů na letňáku na náměstí či v sadech. A dále jsou k dispozici i další dorpovodné programy. V dnešním článku zmíním pět filmů, které jsem zde viděla, přičemž čtyři z nich jsem viděla právě v letním kině a jeden jsem měla možnost vidět jako platící návštěvník (k zakoupení jsou i jednotlivé vstupy na filmy, ale ty jsou po 10ti, jeden tento vstup mi byl tedy darován, a tak jsem toho využila).

Spalovač mrtvol
V letním kině v sadech se promítaly především filmy českého hororu a jedním z těchto filmů byl i Spalovač mrtvol. Dříve během tohoto roku jsem si přečetla knižní předlohu tohoto filmu, kterou napsal Ladislav Fuks, který také pomáhal napsat scénář k filmu společně s režisérem filmu Jurajem Herzem. Na tento film jsem se chtěla podívat, až po dočtení knížky (o té se mám v plánu taky rozepsat, ale až v některém nadcházejícím článku) a byla jsem ráda, že i zrovna tento film budou letos na filmovce promítat. Porovnání s knížkou se nevyhnu ani v tomto článku, jelikož čtení předlohy vždy ovlivní váš pohled na film podle ní natočený. Musím se přiznat, že v tomto případě preferuji knížku, i když obě díla mají něco do sebe, ale u knížky jsem si všimla, že v ní je lépe zachycená hlavní postava a v podání Rudolfa Hrušínského jsem z postavy získala trochu jiný dojem, než při čtení knížky - což není nic špatného, film nemusí být úplně totožný s knížkou, to rozhodně ne, já jen preferuji, jak byla postava zobrazena v knížce. Každopádně se mi film i přesto velmi líbil, atmosféra snímku byla jiná, ale skvělá a některé záběry byly velmi povedené, přičemž tomu pomáhal i dobrý střih. Pokud bych měla pár slovy film popsat, označila bych ho za mrazivý a za emoce postrádající - což se mě asi zaujalo nejvíce.

Instalatér z Tuchlovic
Česká komedie Instalatér z Tuchlovic, která šla do kin na podzim minulého roku, mě zaujala hned svým trailerem, ještě předtím než jsem celý film viděla. Vlastně jsem původně ani neměla v plánu se na film jít podívat, ale jsem ráda, že moje plány se nakonec otočily. Jakub Kohák ztvárnil hlavní postavu instalatéra dokonale a naprosto uvěřitelně. Matku hlavní postavy hraje Eva Holubová, což je herečka, kterou ve spoustě případů nemůžu vystát - ani v tomto filmu se mi zrovna nelíbila, ale její přítomnost mi nijak nenarušovala sledování filmu. Jedná se o fajn komedii a tohle je přesně ten humor, který já můžu. Určitě to není nic, co by každý musel vidět, ale když už, tak je to fajn podívaná.

Anthropoid
Snímek odehrávající se v Československu během minulého století, který vznikl ve spolupráci Velké Británie, Česka a Francie. Válečné snímky nejsou nic, co bych musela vidět - pokud mě tedy nějaký konkrétní snímek opravdu hodně nezaujme, proto jsem se neměla v plánu podívat ani tento film. Film sleduje osudy dvou mužů, Josefa Gabčíka (Cillian Murphy) a Jana Kubiše (Jamie Dornan), jejichž cílem je provést atentát na Heydricha - nebudu vám tu popisovat děj, jelikož ten sleduje historické události, o kterých by se každý měl učit. Nedokážu říct, jak moc přesný snímek byl, a jestli v něm nebyly nějaké historické nepřesnosti. Přesto jsem se dočetla, že postava Gabčíka zde byla trochu romantizována - v tom ohledu, že to byl ve skutečnosti spíš prý děvkař, ale jak jsem říkala, nevím, co je na tom pravdy, neznala jsem ho, tak nevím. Každopádně je dobře, že jsou některé události zfilmovány a navíc, když se tam obsadí známější herci, tak potom se dostane určitému tématu větší pozornost, což je určitě super. K výkonům herců bych neměla nejmenší výtky, zároveň mě nikdo neoslnil, ale zahráno to bylo velmi dobře. Velmi se mi líbilo zobrazení Prahy, kdy některé záběry byly krásně upravené a barvy filmu ladily s dobou, po vizuální stránce to byl dobrý zážitek. Poté nastala část, kdy dojde k obrovské přestřelce, ta trvala dost dlouho a zde bych si nebyla jistá, jak moc přesně tato scéna zachycuje realitu. Celkově si myslím, že se jedná o povedený snímek, ale mám ještě jednu výhradu, kterou si nemůžu odpustit a jedná se o konkrétní scénu. V závěrečné scéně je promítnuta jakoby "představa" jedné postavy, což mě přišlo neuvěřitelně kýčovité a vlastně to celou tu scénu shazuje - kdo viděl, tak asi vím, o čem mluvím, kdo zatím neví, tak uvidí.

Jež
O krátkém studentském snímku Jež se asi nebudu tolik rozepisovat, snímek trvá ani ne půl hodinky, a tak se na to kdokoliv může podívat. Já bych řekla, že se jedná o povedený počin a vlastně mě tenhle film docela pobavil. Pokud máte rádi divnost, tak tohle by se vám mohlo líbit.

Matrix
Na závěr tu mám film, který jsem viděla až úplně poslední večer a zároveň se jedná o film, na který jste potřebovali akreditaci. V sále bylo pouze pár lidí, co tento kultovní snímek nevidělo a já byla jedním z těchto lidí. Samozřejmě, že jsem o Matrixu slyšela a některé scény mi nebyly úplně cizí, jen jsem prostě nikdy neměla příležitost tento film vidět. A tak jsem to napravila. Vizuálně je tento film neskutečně povedený a ten vizuál snad nestárne. Po dějové stránce se jedná o velmi zajímavý příběh, který si asi ještě musím nechat trochu projít hlavou. Původně jsem nevěděla, že má tento film i nějaká pokračování, takže na ty se asi někdy v budoucnu taky mrknu. Každopádně si myslím, že tenhle film má rozhodně co nabídnout - některé myšlenky mi uvízly v hlavě, ale ještě tomu musím dát chvíli. Moje očekávání byla přirozeně dost vysoká a myslím si, že byla naplněna, protože nic víc, ani nic míň, jsem ani nečekala. Mimochodem, letos bude mít Matrix obnovenou premiéru v ČR, takže se na film do kina můžete jít podívat i vy.

Na závěr, filmovka nabízí spoustu starších snímků k vidění a každý rok se drží vícero témat, na které se zaměřuje. A pokud budete v dobu filmovky někde blízko Hradiště, tak se stojí za to zastavit. Je to především o filmech, ale také o atmosféře a fajn rozhovorech s fajn lidma.

Příspěvek sdílel uživatel @juliekrocova,

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky