7x filmová recenze / 7x film review

  Česky        English Původně jsem chtěla sepsat jednotlivé recenze na všechny tyto filmy, ale možná to někteří z v...

 Česky      English

Původně jsem chtěla sepsat jednotlivé recenze na všechny tyto filmy, ale možná to někteří z vás znáte - škola, brigáda a vyčerpanost, takže nakonec nemáte chuť na nic, co vás baví. Konečně se mi naskytla chvilka, kdy jsem zaplavená energií a mám chuť se rozepsat o filmech, které jsem v poslední době viděla (no, některé jsem viděla i půl roku nazpátek). Sešlo se mi tu sedm filmů, přičemž některé z nich se zařadily mezi mé nejoblíbenější filmy vůbec.


Film American Honey šel do kin v Česku v říjnu minulého roku a to bylo taky, kdy jsem ho já viděla. Tentokrát nebudu do článku vkládat trailery k jednotlivým filmům, trailer si můžete pustit >tady<. O tomhle filmu jsem vlastně už v jednom článku psala, v tom o filmech za minulý rok a tam jsem ho zařadila mezi tři nejlepší filmové objevy toho roku. Hlavní postavou je dívka Star, které se jednoho dne naskytne šance žít Americký sen, žít na cestě, opustit svůj dosavadní život a vydělávat si podomním prodejem časopisů. Na téhle cestě potká partu lidí a stane se jednou z nich. Snímek je natočený ve formátu 1.33:1 a doprovází ho neskutečná hudba, místama velmi energická, místama hodně dynamická - samotný soundtrack určitě taky doporučuju. American Honey vás donutí se zamyslet nad tím, jak žijete a o čem žití vlastně je. Jedná se o jedinečný zážitek.




Sala Samobójców je film, který jsem teď viděla už podruhé. Je to polský film, v češtině se jmenuje Místnost sebevrahů, a tenhle snímek kombinuje hrané pasáže s těmi animovanými. Nejsem úplně fanouškem toho, kolik animace v tomhle filmu je, hrané části mám mnohem radši, a taky samotné zpracování animace mě tolik nenadchlo, ale i přesto jsem si tento film oblíbila. Dominik, hlavní hrdina, má na první pohled skvělý život, má bohaté rodiče, zrovna odmaturoval,... Ale na párty po maturiťáku se políbí s jednou osobou a to doslova změní jeho dosavadní život i chování. Film zachycuje život teenagera, který má v hlavě zmatek a musí se vyrovnat s vlastníma emocema. Snímek taky naráží na depresi a poškozování a celkově je dost emotivní. Já osobně vždycky tenhle film probrečím a taky mě docela emocionálně zasáhl. Neříkám, že je to převratný snímek, ale je to snímek zachycující emoce a myšlenky i skutečných lidí, ne jenom těch na obrazovce.



Donnie Darko je přesně ten typ filmu, nad kterým přemýšlíte ještě dlouho dobu poté, co jste ho viděli. Tento film se opravdu těžko popisuje, doprovází ho temná atmosféra a film doplňuje také vystihující hudební podkres. Donnie je puberťák navštěvující střední školu, ale zároveň se vyrovnává s představami a halucinacemi, které jsou součástí jeho života. A díky tomu se taky dostane na terapii. Film je mysteriózní a velmi zamotaný, rozhodně je to jeden z příběhů, který si každý může vyložit a hlavně i vysvětlit naprosto jinak. Tenhle film se zařadil mezi mé absolutně nejoblíbenější filmy, z části je to určitě i proto, že mám ráda filmy, které tak úplně nechápu, a při jejich sledování je vždy prostor pro vaši představivost a myšlenky. Trailer >zde<.



Tento měsíc šel do kin posledním Wolverinův film, Logan. Už od té doby, kdy vyšel >trailer<, nemohla jsem se dočkat tohoto snímku. Hugh Jackman ztvárnil postavu Wolverina skvěle a navždy si ho budeme jako Wolverina pamatovat. A samotný film Logan se zařadil mezi ty nejlepší svého druhu. U filmů se superhrdinama a mutantama mám dost často problém s tím, jak málo skutečně vše působí, ale to rozhodně nebyl případ tohoto filmu. Akční scény byly dost drsné, a i když je často dáno, že superhrdinové mají zkrátka vždy navrch, tak u tohoto filmu neplatí ve všech scénách. Celý film byl dost surový a opravdivý, co se týče emocí a uvěřitelnosti a skutečnosti. Nebudu lhát, tento film mě docela zasáhl, rozhodně jsem ráda, že jsem měla možnost film vidět v kině. Emocionální jízda.



The Basketball Diaries je jeden z těch filmů, které jsem už viděla, ale dostala jsem chuť se na něj podívat znovu. Pamatuji si, že když jsem viděla tenhle film poprvé, tak jsem nebyla uchvácena tím, jak Leonardo DiCaprio ztvárnil hlavní roli, a upřímně to nechápu. Naopak se mi naprosto líbilo, jak ji ztvárnil. Nevím, jestli jsem tomu filmu zkrátka jen musela dát víc než jen jedno zhlédnutí, abych to dokázala ocenit, ale teď to takhle vnímám. Ohledně příběhu a to, jak mě zasáhl, tam se nic nemění. Film je natočen podle stejnojmenné knížky od Jima Carrola a jedná se vlastně o jeho deníky, takže tohle je skutečný příběh. Hlavní hrdina Jim vyrůstá v New Yorku, hraje basketbal a postupně se dostává k různým drogám, přičemž heroin měl na něj největší dopad. Rozhodně mám v plánu si přečíst knížku, jelikož tenhle životní příběh mě zaujal, hlavně taky díky skvělému filmu.



American Beauty zachycuje na první pohled dokonalé životy dokonalých lidí, ale stačí se podívat blíže a všemu je jinak. Jedná se o opravdu zvláštní film a to snad v každém aspektu. Děj se netočí pouze kolem jedné postavy, ale hned kolem několika postav, jejichž životy spolu nějak souvisí. Soundtrack k tomuto filmu je naprosto neskutečný, opět zvláštní a celkově dodává filmu na jeho zvláštní atmosféře. American Beauty poukazuje na to, co je v životě vlastně důležité a co není, a nad čím se lidé zbytečně pozastavují a k čemu se zbytečně zavazují. Trailer najdete >zde<. Tento film může jen doporučit, zařadil se opět mezi mé vůbec nejoblíbenější snímky, jedná se o skvělé dílo.



Film Coraline jsem viděla teprve před pár dny a je to jeden z těch filmů, co jsem chtěla vidět už delší dobu. V češtině se film jmenuje Koralína a svět za tajnými dveřmi a tento název vysvětluje mnohé. Za těmito dveřmi objeví Coraline alternativní svět, který je v mnohém stejný jako ten, v kterém žije, ale v mnohém daleko lepší. Tento film nemůže být nazýván úplně pohádkou, ledaže by to byla dost temná a pro děti jistě dost strašidelná pohádka. Já osobně jsem od tohoto filmu čekala asi až příliš, jedná se sice o skvělý námět a zpracování se mi vlastně taky líbí, jenom tímto filmem nejsem uchvácena. Trailer najdete >zde<.



Zaujal vás některý z těchto filmů? A který film se vám naposledy líbil natolik, že byste mi ho doporučili?

Mohlo by tě zaujmout:

9 komentářů

  1. Z těchto filmů jsem neviděla ani jeden, tak se určitě podívám :)

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Tvůj výběr je velmi zajímavý. Všechny jsem viděla, až na Donnieho, kterého si určitě pustím. :) Zkus film "Room" - je z minulého roku myslím. Ten mě vážně dostal..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Donnie Darko je opravdu film, který stojí za to vidět, tak snad se bude líbit i tobě :) O filmu Room jsem slyšela a zaujal mě, ale neviděla jsem, ale jak budu mít chvilku tak se na něj podívám :) Díky za tip :)

      Vymazat
  3. I have watched only American Beauty among these movies going to watch others too after reading your review.

    OdpovědětVymazat
  4. Na American Beauty jsme koukali s přítelem a nedokoukali jsme.. asi po hodině jsme to vypli a k filmu jsme se už nevrátili.. tak na to asi zrovna jen nebyla nálada, ale moc mě to osobně nezaujalo :/
    www.linheart.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On to asi není film pro každého, mě film vtáhl hned v první vteřině a vyloženě mě fascinoval. Pokud tě to nebavilo a ani tě to nezaujalo, tak se není do čeho nutit, každý máme jiný vkus a každý očekáváme od filmů něco jiného.

      Vymazat
  5. V nejbližší době se rozhodně chystám na Logana a American beauty :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky